یکتانت
گزارش‌ها اخبار
در رویداد اسنپ‌شاپ مطرح شد:

اسنپ‌شاپ برای بلک‌فرایدی امسال، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه مارکتینگ در نظر دارد

پیش‌بینی مثبت هزار میلیارد تومان فروش در کمپین
یاسمن منفرد یاسمن منفرد
آبان ۱۳, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 7 دقیقه
اسنپ‌شاپ برای بلک‌فرایدی امسال، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه مارکتینگ در نظر دارد

پلتفرم اسنپ‌شاپ هفته گذشته در رویدادی با حضور جمعی از فروشندگان برتر خود، ضمن مرور عملکرد سال‌های اخیر، از برنامه‌های کمپین بلک فرایدی ۱۴۰۴ نیز رونمایی کرد.در این مراسم، مدیرعامل اسنپ‌شاپ اعلام کرد که میانگین سفارش‌های ماهانه این پلتفرم از حدود ۹۰ هزار سفارش در سال ۱۴۰۲ به ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار سفارش در سال ۱۴۰۴ افزایش یافته است. همچنین میانگین فروش ماهانه اسنپ‌شاپ اکنون به رقمی بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. به گفته‌ مدیر کمپین‌های اسنپ‌شاپ، هدف کمپین بلک فرایدی امسال، ثبت ۵۵۰ هزار سفارش و دستیابی به فروش هزار میلیارد تومانی در بازه‌ هفت‌روزه‌ برگزاری کمپین است. برای تحقق این اهداف نیز بودجه‌ای حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی اختصاص یافته است.

به گزارش دی‌ام برد، اسنپ‌شاپ در ۵ آبان ۱۴۰۴ رویدادی را با حضور فروشندگان برتر خود برگزار کرد. در ابتدای این مراسم، مدیرعامل مجموعه به ارائه آمار و ارقام مربوط به عملکرد پلتفرم اسنپ‌شاپ پرداخت و میزان سفارش‌ها، درآمدها و شاخص‌های دیگر را با دو سال گذشته مقایسه کرد.

پس از آن، دیگر مدیران مجموعه در حوزه‌های مالی، عملیات بازرگانی و مارکتینگ، اقدامات خود برای بهبود تجربه فروشندگان و مشتریان را توضیح دادند. یکی دیگر از اهداف این رویداد، هماهنگی برای بلک فرایدی یا «حراج جمعه» بود؛ در این بخش تیم مارکتینگ اسنپ‌شاپ برنامه‌ها و اهداف تبلیغاتی خود برای کمپین بلک‌فرایدی را ارائه داد.

طبق گفته مدیرعامل اسنپ‌شاپ، انتظار می‌رود هفته اول آذر، فروش این مجموعه معادل ۱ تا ۱.۵ ماه فروش عادی باشد.

اسنپ‌شاپ برای بلک‌فرایدی امسال، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه مارکتینگ در نظر دارد 1

اسنپ‌شاپ به‌طور میانگین ماهانه بین ۸۰۰  تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان فروش دارد

امین سمیعی، مدیرعامل اسنپ‌شاپ در ابتدای مراسم گفت: « اسنپ در حال حاضر ۸۰ میلیون کاربر فعال دارد. آیکون «اسنپ‌شاپ» روزانه توسط حدود ۲۰ میلیون نفر دیده می‌شود و روزانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر روی آیکون اسنپ‌شاپ کلیک می‌کنند. در واقع، میانگین کاربران فعال روزانه‌ ما حدود ۷۰۰ هزار نفر است.»

او ادامه داد: « تعداد فروش ماهانه‌ ما بسته به زمان، بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار سفارش در ماه است و میزان فروش بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان متغیر است. از این رقم، حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق فروش اقساطی و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان از طریق فروش نقدی و پرداخت مستقیم انجام می‌شود. اسنپ‌شاپ در حال حاضر ۱۵ هزار فروشنده‌ فعال و بیش از ۲ میلیون محصول دارد.»

میانگین تعداد سفارش‌های ماهانه ما از ۹۰ هزار در سال ۱۴۰۲، به حدود ۴۰۰ هزار رسیده است

سمیعی با تأکید بر این نکته که در تجارت الکترونیک ظرفیت عملیاتی باید دو تا سه برابر میزان فروش روزانه باشد و واحد عملیات همواره جلوتر از عرضه و تقاضا حرکت کند، عنوان کرد: «در حال حاضر ظرفیت ارسال فوری ما روزانه ۲۵ هزار سفارش است، اگرچه در حال حاضر حدود ۶ تا ۷ هزار سفارش روزانه ثبت می‌شود، اما توانایی مدیریت و پردازش کامل ۲۵ هزار سفارش فوری را داریم. علاوه بر این، ظرفیت ارسال از سایر روش‌ها نیز تا ۵۰ هزار سفارش در روز امکان‌پذیر است. انبار ما نیز قادر است روزانه ۳۰ هزار محصول را پردازش کند، که این رقم فراتر از میزان فعلی بهره‌برداری ماست.»

او همچنین توضیح داد: «در سال ۱۴۰۲، میانگین تعداد سفارش‌های ماهانه بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار عدد بود، اما امروز این رقم به ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار سفارش رسیده است. قصد داریم که در اسفند امسال به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار سفارش در ماه برسیم. میانگین فروش ماهانه نیز در سال ۱۴۰۲ بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان بود، در حالی که در سال ۱۴۰۴ به ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. هدف ما این است که حتی بدون رویدادهایی مانند بلک‌فرایدی، در اسفند به فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی دست یابیم.»

در پایان ۱۴۰۴ یک پلتفرم ۱۰ میلیون دلاری خواهیم شد

مدیرعامل اسنپ‌شاپ گفت: «هدف نهایی ما این است که تا پایان اسفند ۱۴۰۴ به جایگاه دوم بازار برسیم و این موقعیت را با اختلاف قابل توجه تثبیت کنیم. در پایان سال، قصد داریم پلتفرم خود را به ارزش ۱۰ میلیون دلار (معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومان) برسانیم و به نقطه‌ سودآوری دست یابیم، چرا که تا دو ماه پیش مجموعه زیان‌ده بود و اکنون به نقطه‌ سربه‌سر رسیده‌ایم. برنامه‌ ما این است که در یک سال و نیم آینده، سه برابر رشد کنیم و از یک پلتفرم ۷ تا ۸ میلیون دلاری به یک پلتفرم ۲۰ میلیون دلاری تبدیل شویم.»

اسنپ‌شاپ برای بلک‌فرایدی امسال، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه مارکتینگ در نظر دارد 2 اسنپ‌شاپ برای بلک‌فرایدی امسال، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه مارکتینگ در نظر دارد 3

هدف ما در کمپین بلک فرایدی امسال، رسیدن به بیش از یک همت فروش است

نوید یموتی، مدیر کمپین‌های اسنپ‌شاپ، در ادامه مراسم توضیح داد: «حراجمعه فرصت بسیار مناسبی برای افزایش فروش است و این موضوع در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برای ما کاملاً ثابت شد. در روز اصلی حراجمعه ۱۴۰۲ (۹ آذر)، حدود ۴۰ هزار سفارش ثبت شد و این رقم در سال ۱۴۰۳ به ۸۰ هزار سفارش رسید؛ یعنی دو برابر شد. در همان روز (۹ آذر ۱۴۰۳)، نزدیک به ۱۴۰ میلیارد تومان فروش داشتیم. همچنین، ترافیک اصلی حراجمعه ۱۴۰۳ بیش از ۳ میلیون بازدید ثبت کرد.»

او همچنین گفت: «در طول بازه کمپین، که به طور میانگین ۷ روز برگزار می‌شود، سال ۱۴۰۲ به عنوان اولین سال فعالیت اسنپ‌شاپ، ۱۴۰ هزار سفارش و ۱۱۰ میلیارد تومان فروش طی ۷ روز ثبت شد. هدف ما در کمپین بلک فرایدی امسال این است که طی بازه ۷ روزه مشابه، به ۵۵۰ هزار سفارش و هزار میلیارد تومان فروش برسیم و تجربه‌ای با فروش بیش از یک همت را رقم بزنیم.»

حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای فعالیت‌های مارکتینگی بلک‌فرایدی امسال درنظر گرفته‌ایم

یموتی در ادامه توضیح داد که کمپین حراجمعه ۱۴۰۴ شامل سه مرحله خواهد بود:

  • فاز تیزینگ و اطلاع‌رسانی (۲۴ تا ۲۹ آبان، ۶ روز): در این مرحله، هدف اصلی آگاه‌سازی کاربران درباره کمپین و برنامه‌های هفته بلک فرایدی است. پیش‌بینی می‌کنیم طی این ۶ روز حدود ۱۰۰ هزار سفارش ثبت شود و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان فروش داشته باشیم. برای فعالیت‌های مارکتینگی این فاز، بودجه‌ای معادل ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
  • فاز ابتدایی کمپین (۳۰ آبان تا ۵ آذر، ۶ روز): در این بازه، انتظار می‌رود ۲۷۰ هزار سفارش ثبت شود و فروش بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان رقم بخورد. برای دو روز جمعه و شنبه نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۷۰ هزار سفارش ثبت شود. بودجه تبلیغاتی این فاز ۴۰ میلیارد تومان است.
  • روزهای اصلی کمپین (۶ و ۷ آذر، پنج‌شنبه و جمعه): در این دو روز، پیش‌بینی می‌کنیم ۲۵۰ هزار سفارش ثبت و بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان فروش داشته باشیم. همچنین انتظار داریم ترافیک بازدید به حدود ۶ میلیون برسد. بودجه این بخش نیز ۴۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

از طریق تبلیغ محصولات ویژه، «قلاب فروش» ایجاد می‌کنیم

مدیر کمپین‌های اسنپ‌شاپ در ادامه گفت: «مکانیزم‌های اصلی کمپین شامل تخفیف‌های حراجمعه‌ای، گردونه شانس و ارسال رایگان محدود خواهد بود. تجربه به ما نشان داده است که استفاده از گردونه شانس، احتمال استفاده کاربران از کدهای تخفیف را افزایش می‌دهد، زیرا کاربران فکر می‌کنند این کد اختصاصی است و نه عمومی. تخفیف‌ها نیز شامل تخفیف‌های ساعتی، تخفیف روی هزینه ارسال، تخفیف روی سبد خرید و کدهای تخفیف ویژه فروشندگان خواهد بود.»

او ادامه داد: «ما معمولاً تبلیغات خود را محدود به تعداد خاصی از محصولات می‌کنیم که نقش «قلاب» را برای جذب کاربران دارند. به عنوان مثال، آیفون ۱۶ در ساعت ۱۶ با قیمت ۱۶ میلیون تومان ارائه می‌شود؛ این یک قلاب است که کاربران را به سمت اسنپ‌شاپ جذب می‌کند. همه می‌دانند تعداد این محصولات بسیار محدود است، بنابراین برای خرید سریع‌تر با یکدیگر رقابت می‌کنند. این محصولات ویژه باعث می‌شوند هزاران کاربر صرفاً به‌خاطر آن‌ها وارد اسنپ‌شاپ شوند.»

یموتی در پایان صحبت‌های خود درباره تبلیغات دیجیتال کمپین توضیح داد که این تبلیغات شامل پیامک، پوش نوتیفیکیشن، ایمیل، اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات بنری و همسان در سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف مانند ترب، تبلیغات در اپلیکیشن‌های پر بازدید مانند آپ و ایرانسل من و همچنین همکاری مشترک با سازمان‌های بزرگ، بانک‌ها و پلتفرم‌های ویدیویی خواهد بود.

اسنپ‌شاپ برای بلک‌فرایدی امسال، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه مارکتینگ در نظر دارد 4 اسنپ‌شاپ برای بلک‌فرایدی امسال، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه مارکتینگ در نظر دارد 5

می‌توان به فروش ۵ تا ۶ برابری در این بازه رسید

احمد رجبی، مدیر ارشد بازرگانی اسنپ‌پی نیز گفت: «برای رسیدن به فروش بیش از یک همتی، فروشندگان باید شروطی را رعایت کنند، از جمله موجودی کامل و قیمت‌های رقابتی، کافی بودن تعداد نیروها در دو روز پنج‌شنبه و جمعه، افزایش بازه ارسال سفارش‌ها و تعریف و اجرای ووچرهای ویژه. همچنین انتظار ما از فروشندگان این است که در این بازه هیچ‌گونه کنسلی، تأخیر در ارسال یا اشتباه در سفارش‌ها نداشته باشیم. رعایت مجموع این موارد می‌تواند فروشندگان را در این بازه به حداقل ۵ تا ۶ برابر رشد فروش برساند.»

اسنپ‌شاپ برای بلک‌فرایدی امسال، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه مارکتینگ در نظر دارد 6

به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آسان‌پرداخت