یکتانت
گزارش‌ها اخبار
گزارش عملکرد تابستان و کمپین شهریور ۱۴۰۴ اسنپ‌پی منتشر شد:

در مقایسه با تابستان گذشته، تعداد سفارش‌های چهارقسطه و کاربران فعال اسنپ‌پی ۵۰ درصد رشد کرده است

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
مهر ۲۷, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در مقایسه با تابستان گذشته، تعداد سفارش‌های چهارقسطه و کاربران فعال اسنپ‌پی ۵۰ درصد رشد کرده است

گزارش جدید اسنپ‌پی از عملکرد این مجموعه در تابستان ۱۴۰۴ نشان می‌دهد که خرید اعتباری در ایران از یک گزینه مکمل خرید به بخشی از سبک زندگی دیجیتال مصرف‌کنندگان تبدیل شده است. طبق این گزارش، تعداد کاربران فعال و سفارش‌های چهارقسطه در این تابستان، نسبت به تابستان گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و سبد خرید کاربران به سمت کالاهای باارزش‌تر و سبک‌زندگی‌محورتر مانند پوشاک، طلا و خدمات حرکت کرده است. استفاده از خرید اعتباری در تجربه سفر نیز افزایش یافته، به‌طوری که ۴۱ درصد از تورهای تابستانی، ۲۳ درصد از رزرو هتل‌ها و ۱۲ درصد از بلیط‌های پرواز با اعتبار اسنپ‌پی پرداخت شده‌اند.

به گزارش دی‌ام‌برد، اسنپ‌پی گزارش عملکرد خود در تابستان و کمپین شهریور ۱۴۰۴ را منتشر کرد.

براساس این گزارش:

  • مقایسه آمار این دوره با تابستان سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد سفارش‌های چهارقسطه و تعداد کاربران فعال بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.
  • خرید اعتباری دیگر به چند گروه خاص محدود نمی‌شود و کاربران در دسته‌بندی‌های محصولات و خدمات مختلف، از کالاهای ضروری تا لوکس، از این سرویس استفاده کرده‌اند.
  • کالاهایی مانند پوشاک، طلا و جواهرات، لوازم آرایشی و حتی خدمات، جایگزین سهم پیشین کالاهای روزمره مثل سوپرمارکت و لوازم خانگی شده‌اند و مسیر خرید کاربران را به سمت کالاهای باارزش‌تر و سبک‌زندگی‌محورتر هدایت کرده‌اند.
  • خرید اعتباری در ایران دیگر یک سرویس مکمل نیست، بلکه به بخشی از سبک زندگی دیجیتال مصرف‌کننده ایرانی تبدیل شده است.

تغییر در سبد خرید و ذائقه مصرف‌کنندگان

بر اساس گزارش اسپ‌پی، در تابستان ۱۴۰۴ بیشترین جست‌وجوهای کاربران مربوط به پاوربانک‌های شیائومی، مکمل‌های پروتئینی، شومیزهای زنانه و گوشی‌های سامسونگ و اپل بوده است. این ترکیب نشان می‌دهد که هم محصولات سبک زندگی و هم کالاهای دیجیتال از تقاضای بالایی برخوردارند.

در مقایسه با تابستان گذشته، تعداد سفارش‌های چهارقسطه و کاربران فعال اسنپ‌پی ۵۰ درصد رشد کرده است 1

در تابستان ۱۴۰۳، دسته‌هایی مانند طلا، سلامت و زیبایی، دیجیتال و فشن بیشترین سهم جست‌وجوها را داشتند، اما اکنون مراقبت از پوست، دارو و مکمل‌ها، پوشاک، لوازم آرایشی و خدمات به صدر فهرست پرجست‌وجوترین‌ها رسیده‌اند. اگر مبلغ کل فروش را معیار قرار دهیم، باز هم تغییر الگو دیده می‌شود؛ کیف، پوشاک، طلا و جواهرات و خدمات جای موبایل، سوپرمارکت و لوازم خانگی برقی را گرفته‌اند، در حالی که مراقبت از پوست در هر دو سال سهم بالایی داشته است.

این جابه‌جایی نشان می‌دهد که مصرف‌کننده ایرانی اکنون به دنبال انتخاب‌های متنوع، باارزش و سبک‌زندگی‌محور است.

در مقایسه با تابستان گذشته، تعداد سفارش‌های چهارقسطه و کاربران فعال اسنپ‌پی ۵۰ درصد رشد کرده است 2

رشد ۱۴۰درصدی مبلغ کل سفارش‌ها در کمپین شهریور ۱۴۰۴

در شهریور ۱۴۰۴، اسنپ‌پی کمپینی را با شعار «از ساعت تا سرخ‌کن؛ الان بخر، بعداً پرداخت کن» و با هدف ارائه تجربه‌ای متفاوت از خرید اعتباری و ثبت رکوردهای جدید در شاخص‌های عملکردی اجرا کرد.

در مقایسه با کمپین مشابه در سال گذشته، مبلغ کل سفارش‌ها در شهریور امسال ۱۴۰ درصد رشد داشته است. بخش قابل‌توجهی از این رشد مربوط به خریدهای حضوری با اعتبار اقساطی بود که از نظر مبلغی ۱۴۹۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. طبق اعلام این مجموعه، دامنه قیمتی تراکنش‌های ثبت‌شده در این کمپین گسترده بود و از خریدهای قسطی با مبلغ ۱۶۶ میلیون و ۳۹۸ هزار تومان تا تراکنش‌های هزار تومانی را دربر می‌گرفت.

در میان جست‌وجوهای کاربران در این کمپین، پنج کلیدواژه‌ پرتکرار شامل طلا، کفش، ساعت، ساعت هوشمند و ایرپاد بودند؛ این داده‌ها نشان می‌دهند که خرید اعتباری دیگر صرفاً به اقلام ضروری محدود نیست و کاربران به سراغ کالاهای لوکس و نیمه‌لوکس نیز می‌روند.

در مقایسه با تابستان گذشته، تعداد سفارش‌های چهارقسطه و کاربران فعال اسنپ‌پی ۵۰ درصد رشد کرده است 3

۴۱ درصد از تورهای تابستانی اسنپ‌تریپ با اعتبار اسنپ‌پی پرداخت شدند

داده‌های به‌دست‌آمده از اسنپ‌تریپ نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از کل تورهای خریداری‌شده در تابستان ۱۴۰۴، با اعتبار اسنپ‌پی پرداخت شده‌اند. پس از تورها، هتل‌ها با سهم ۲۳ درصد و پروازها با سهم ۱۲ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

بررسی میانگین مبالغ رزروها نیز نشان می‌دهد که تورهای تابستانی به طور متوسط ۳۰ میلیون تومان، رزرو هتل‌ها ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پروازها ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده‌اند. این روند نشان می‌دهد که استفاده از خرید اعتباری نه تنها در کالاهای مصرفی، بلکه در تجربه سفر نیز افزایش یافته است.

به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آسان‌پرداخت