به گزارش دیام برد، سرای ایرانی با همکاری کانون تبلیغاتی ستاره شرقی و با بهرهگیری از هوش مصنوعی، یک تیزر تلویزیونی برای معرفی فرش دستباف خود در پاییز ۱۴۰۴ منتشر کرده است. این تیزر با الهام از طرح شکارگاهی ساخته شده تا روایت و داستان نقوش این فرش را به تصویر بکشد.

کانون تبلیغاتی ستاره شرقی به دی ام برد گفته که تمامی مراحل از ایدهپردازی و نگارش سناریو تا تولید و اجرای نهایی این تیزر، بهطور کامل توسط این کانون انجام شده که ترکیبی از رئال و هوش مصنوعی است.
مهدی قلخان، مدیرعامل کانون تبلیغاتی ستاره شرقی، درباره کمپین TVC سرای ایرانی گفت: «تبلیغات سرای ایرانی، دارای یک تیزر تلویزیونی برای نمایش فرش دستباف است و هدف از انتخاب طرح فرش شکارگاهی در این تیزر، زنده کردن روایت و داستان این فرش با کمک هوش مصنوعی بود. این تیزر ترکیبی از رئال و هوش مصنوعی است و چالش اصلی در هنگام ساخت تیزر، سخت متوجه شدن نقوش فرش توسط هوش مصنوعی بود. ما سعی کردیم در تبدیل پلانهای واقعی و رئال به نقش فرش، این چالش را حل کنیم.»

او در ادامه به دلیل استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت این تیزر تلویزیونی اشاره کرد: «مهمترین نقطه تمایز در فرش دستباف، نقشهای زنده و روایتگر آن است و هوش مصنوعی بهترین راهی بود که میتوانست در این مسیر به ما کمک کند تا تصویری زنده از نقوش فرش را به تصویر بکشیم.»
مدیرعامل کانون تبلیغاتی ستاره شرقی درباره مخاطبان هدف تبلیغات TVC سرای ایرانی توضیح داد: «مخاطبان هدف ما، خانوادهها و علاقمندان به فرش دستباف هستند. ما سعی داشتیم روایت زندهای از فرش دستباف را برای مخاطب به نمایش بگذاریم و به همین علت هم فرش شکارگاهی را انتخاب کردیم. این تصویر زنده از روایت یک فرش، به مخاطب کمک میکند تا درک بهتری نسبت به هنر و روایتگری به کار رفته در فرش دستباف داشته باشد.»
