یکتانت
گزارش‌ها اخبار
گزارش شش‌ماهه کوکو از اینستاگرام ایران منتشر شد

رشد ۳۶۵ درصدی صفحه امیرحسین قیاسی طی ۶ ماه

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
مهر ۱۵, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رشد ۳۶۵ درصدی صفحه امیرحسین قیاسی طی ۶ ماه

پلتفرم کوکو گزارش شش ماهه اینستاگرام ایران را منتشر کرد. داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که محتوای طنز و لایف‌استایل بیشترین میزان بازدید را در این پلتفرم جذب کرده است و استوری‌ها به بستر اصلی تبلیغات در حوزه‌هایی مانند زیبایی و کلینیک‌ها تبدیل شده‌اند، در حالی که پست‌ها بیشتر برای تقویت هویت برندهای بزرگ به کار می‌روند.

به گزارش دی‌ام برد، کوکو، پلتفرم تحلیل شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ، گزارش شش‌ماهه اینستاگرام ایران تا پایان شهریور ۱۴۰۴ را منتشر کرده است. این گزارش به بررسی ترندها، رفتار کاربران و وضعیت تبلیغات در اینستاگرام می‌پردازد و بر پایه داده‌های بیش از ۱۱۰ هزار پست، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار استوری و فعالیت بیش از ۳۵۰۰ اینفلوئنسر تهیه شده است.

گزارش کامل را از اینجا بخوانید.

کدام اکانت‌ها بیشترین بازدید را داشته‌اند؟

گزارش کوکو اشاره کرده است که پربازدیدترین اکانت‌ها معمولاً در حوزه طنز و لایف‌استایل فعالیت می‌کنند؛ این محتواها به راحتی قابل‌اشتراک‌گذاری هستند و با فرهنگ سرگرمی ایرانی همخوانی دارد.

رشد ۳۶۵ درصدی صفحه امیرحسین قیاسی طی ۶ ماه 1

اکانت‌هایی که بالاترین سطح تعامل نسبی را دریافت کرده‌اند

براساس این گزارش بیشترین تعامل معمولاً برای صفحاتی است که محتوای طنز روایی و ویدئوهای کوتاهِ قابل‌همدلی تولید می‌کنند. در چنین فضایی، پیوند پاراسوشال فعال می‌شود؛ مخاطب خود را در دل روایت می‌بیند و تمایل دارد به آن واکنش نشان دهد.

رشد ۳۶۵ درصدی صفحه امیرحسین قیاسی طی ۶ ماه 2

کدام برندها بیشترین حضور را در استوری داشته‌اند؟

استوری رسانه‌ای برای «تصمیم‌های کوتاه» است و اعتماد لحظه‌ای ایجاد می‌کند. در ایران هم بیشترین تبلیغات استوری مربوط به دسته‌هایی مثل زیبایی و کلینیک‌ها بوده است.

رشد ۳۶۵ درصدی صفحه امیرحسین قیاسی طی ۶ ماه 3

کدام برندها بیشترین حضور را در تبلیغات پست داشته‌اند؟

گزارش کوکو در بخشی دیگر اشاره می‌کند که تبلیغات در پست نقش «زیرساخت هویتی» دارد؛ برندهای بزرگ‌تر بازار برای ساخت آگاهی پایدار و روایت بلندمدت، بیشتر روی این فضا سرمایه‌گذاری می‌کنند و براساس آمار این گزارش نماوا، اسنپ‌پی و دیجی‌کالا در شش ماهه اول ۱۴۰۴ بیشترین حضور تبلیغاتی را در فرمت پست داشته‌اند.

رشد ۳۶۵ درصدی صفحه امیرحسین قیاسی طی ۶ ماه 4

کدام روزها بیشترین میانگین بازدید را دارند؟

بیشترین تقاضا برای تماشا در روز جمعه و کمترین آن در روز پنجشنبه ثبت شده است؛ بازتابی از فراغت خانوادگی در تعطیلات و کاهش حضور آنلاین کاربران در پنجشنبه‌ها.

رشد ۳۶۵ درصدی صفحه امیرحسین قیاسی طی ۶ ماه 5

کدام روزها شلوغ‌تر هستند؟

انتشار پست‌های اینفلوئنسرها معمولاً اوایل هفته بیشتر است و در آخر هفته کمتر می‌شود. این الگو بیشتر به سبک کاری خودشان برمی‌گردد؛ چون بخشی از تولید و ادیت محتوا را آخر هفته انجام می‌دهند و نتیجه را در ابتدای هفته منتشر می‌کنند.

رشد ۳۶۵ درصدی صفحه امیرحسین قیاسی طی ۶ ماه 6

مقایسه نرخ تعامل مگا تا مایکرو

اینفلوئنسرهای مگا سریع‌تر دیده می‌شوند و برد وسیع دارند، اما ارتباط عمیق معمولاً در سطح مایکرو و نانو شکل می‌گیرد. به همین دلیل در کمپین‌های موفق، ترکیبی از چند چهره بزرگ برای افزایش آگاهی و چند اینفلوئنسر کوچک برای تعامل نزدیک‌تر با مخاطب استفاده می‌شود.

رشد ۳۶۵ درصدی صفحه امیرحسین قیاسی طی ۶ ماه 7

سهم تولید محتوا بر اساس اندازه

عرضه را اینفلوئنسرهای بزرگ هدایت می‌کنند، اما چون نرخ تعامل در رده‌های کوچک‌تر بالاتر است، برندها می‌توانند از این بخش به‌عنوان فرصتی برای جذب ارزان‌تر استفاده کنند.

رشد ۳۶۵ درصدی صفحه امیرحسین قیاسی طی ۶ ماه 8

حساب‌هایی که در ۶ ماه گذشته بیشترین رشد را داشته‌اند

از بین ۷ اکانت با رشد سریع، ۵ اکانت مربوط به آشپزی و غذا هستند. این نشان می‌دهد که محتوای غذایی به‌خاطر لذت سریع برای مخاطب، سهم پررنگی در مصرف دارد و الگوریتم هم به همین دوپامین آنی پاداش می‌دهد.

رشد ۳۶۵ درصدی صفحه امیرحسین قیاسی طی ۶ ماه 9

به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آسان‌پرداخت