پلتفرم کوکو گزارش شش ماهه اینستاگرام ایران را منتشر کرد. دادههای این گزارش نشان میدهد که محتوای طنز و لایفاستایل بیشترین میزان بازدید را در این پلتفرم جذب کرده است و استوریها به بستر اصلی تبلیغات در حوزههایی مانند زیبایی و کلینیکها تبدیل شدهاند، در حالی که پستها بیشتر برای تقویت هویت برندهای بزرگ به کار میروند.
گزارشها
اخبار
گزارش ششماهه کوکو از اینستاگرام ایران منتشر شد
رشد ۳۶۵ درصدی صفحه امیرحسین قیاسی طی ۶ ماه
مهر ۱۵, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه

فهرست مطلب
به گزارش دیام برد، کوکو، پلتفرم تحلیل شبکههای اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ، گزارش ششماهه اینستاگرام ایران تا پایان شهریور ۱۴۰۴ را منتشر کرده است. این گزارش به بررسی ترندها، رفتار کاربران و وضعیت تبلیغات در اینستاگرام میپردازد و بر پایه دادههای بیش از ۱۱۰ هزار پست، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار استوری و فعالیت بیش از ۳۵۰۰ اینفلوئنسر تهیه شده است.
گزارش کامل را از اینجا بخوانید.
کدام اکانتها بیشترین بازدید را داشتهاند؟
گزارش کوکو اشاره کرده است که پربازدیدترین اکانتها معمولاً در حوزه طنز و لایفاستایل فعالیت میکنند؛ این محتواها به راحتی قابلاشتراکگذاری هستند و با فرهنگ سرگرمی ایرانی همخوانی دارد.

اکانتهایی که بالاترین سطح تعامل نسبی را دریافت کردهاند
براساس این گزارش بیشترین تعامل معمولاً برای صفحاتی است که محتوای طنز روایی و ویدئوهای کوتاهِ قابلهمدلی تولید میکنند. در چنین فضایی، پیوند پاراسوشال فعال میشود؛ مخاطب خود را در دل روایت میبیند و تمایل دارد به آن واکنش نشان دهد.

کدام برندها بیشترین حضور را در استوری داشتهاند؟
استوری رسانهای برای «تصمیمهای کوتاه» است و اعتماد لحظهای ایجاد میکند. در ایران هم بیشترین تبلیغات استوری مربوط به دستههایی مثل زیبایی و کلینیکها بوده است.

کدام برندها بیشترین حضور را در تبلیغات پست داشتهاند؟
کدام روزها بیشترین میانگین بازدید را دارند؟
بیشترین تقاضا برای تماشا در روز جمعه و کمترین آن در روز پنجشنبه ثبت شده است؛ بازتابی از فراغت خانوادگی در تعطیلات و کاهش حضور آنلاین کاربران در پنجشنبهها.

کدام روزها شلوغتر هستند؟


سهم تولید محتوا بر اساس اندازه
عرضه را اینفلوئنسرهای بزرگ هدایت میکنند، اما چون نرخ تعامل در ردههای کوچکتر بالاتر است، برندها میتوانند از این بخش بهعنوان فرصتی برای جذب ارزانتر استفاده کنند.

حسابهایی که در ۶ ماه گذشته بیشترین رشد را داشتهاند
از بین ۷ اکانت با رشد سریع، ۵ اکانت مربوط به آشپزی و غذا هستند. این نشان میدهد که محتوای غذایی بهخاطر لذت سریع برای مخاطب، سهم پررنگی در مصرف دارد و الگوریتم هم به همین دوپامین آنی پاداش میدهد.

نظرات
مطالب پیشنهادی
صفحه دومینو به اینستاگرام برگشت
ترانه رسولیان
داریا حامی تیم فوتبال پرسپولیس شد
ترانه رسولیان
