زمان مطالعه: 2 دقیقه

در پی اختلالات اینترنت مشکلات عدیده‌ای برای کسب‌وکارهای آنلاین رخ داد و هنوز هم پابرجاست. یکی از حوزه‌هایی که به شدت آسیب دید، پلتفرم‌های برگزاری ویدادهای حضوری و آنلاین بوده‌اند. در همین راستا به سراغ استارتاپ‌های مطرح این حوزه رفته‌ایم و داده‌های جالب توجهی بدست آوردیم.

ایوند

حمیدرضا احمدی

ایوند پلتفرم برگزاری و ثبت‌نام رویدادهای آنلاین و حضوری است. حمیدرضا احمدی مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار ایوند درباره افت این پلتفرم در ماه‌های مهر و آبان به دی‌ام برد گفته است که ایوند در مهرماه ۷۴ درصد کاهش در شرکت‌کنندگان رویداد، ۵۱ درصد کاهش در تعداد رویدادهای برگزارشده و ۷۴ درصد کاهش در فروش بلیت تجربه کرده است!

ایمسینار

افت شدید تقاضای پلتفرم‌های برگزاری رویداد: ۶۰٪ کاهش در تعداد رویدادها، ۷۵٪ افت شرکت‌کنندگان 2

فرید کبیر از ایسمینار که یک پلتفرم برگزاری رویداد آنلاین است به دی‌ام برد از افت ۶۳ درصدی تعداد وبینارهای برگزارشده در مهر نسبت به میانگین ماهانه تابستان خبر داد. همچنین این مجموعه ۸۸ درصد کاهش تعداد کاربر فعال را در این ماه تجربه کرده است.

لحظه‌نگار

امیرحسین فقیهی

لحظه‌نگار نیز یک پلتفرم برگزاری رویداد آنلاین و پخش زنده است. امیرحسین فقیهی مدیرعامل این مجموعه از کاهش ۶۳ درصدی رویدادهای برگزارشده در مهر نسبت به شهریور و نیز افت ۹۰درصدی در تعداد کاربران جدید خبر داده است.

با این حساب بازار برگزاری رویدادهای آنلاین و حضوری یک کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی در تعداد رویدادها و افت ۷۵ الی ۹۰ درصدی در شرکت‌کنندگان را شاهد بوده که نشان از بحران در مجموعه‌های درگیر این بازار است.

بخوانید  گزارش سال ۹۹ کافه‌بازار از «تبلیغات در بازار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =