یکتانت
گزارش‌ها اخبار

۵۱ میلیون نصب اپلیکیشن با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی بازار در سال گذشته

فین‌تک‌ها و رمزارزها؛ پیشتاز استفاده از تبلیغات بازار در ۱۴۰۳
یاسمن منفرد یاسمن منفرد
مهر ۱۳, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
۵۱ میلیون نصب اپلیکیشن با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی بازار در سال گذشته

پلتفرم بازار در گزارش سالانه ۱۴۰۳ خود، علاوه بر مرور وضعیت اپلیکیشن‌ها و رفتار کاربران، به نقش رو‌به‌رشد ابزارهای تبلغاتی خود در جذب کاربران اشاره کرده است. بر اساس این گزارش، توسعه‌دهندگان طی سال گذشته بیش از ۵۱ میلیون نصب از طریق این ابزارها کسب کرده‌اند؛ ابزارهایی که شامل تبلیغات در بخش جست‌وجو، بنرهای نمایشی و سایر جایگاه‌های تبلیغاتی بوده است.

به گزارش دی‌ام‌ برد، پلتفرم بازار به‌تازگی گزارش سالانه خود را منتشر کرده است؛ گزارشی که به بررسی وضعیت اپلیکیشن‌ها، رفتار کاربران و روندهای کلیدی این اکوسیستم در سال گذشته می‌پردازد. در این گزارش، آمارهای متنوعی از جمله پرنصب‌ترین اپلیکیشن‌ها در دسته‌های مختلف، روند رشد پلتفرم‌ها در حوزه‌های خرید، سفر، خدمات مالی و سرگرمی، تعداد برنامه‌های منتشرشده و همچنین برترین واژه‌های جست‌وجو شده توسط کاربران ارائه شده است.

بخش دیگری از این گزارش، فرصت‌های همکاری توسعه‌دهندگان و برندها با بازار و نتایج حاصل از این همکاری‌ها را مورد بررسی قرار داده است. طبق این داده‌ها، در سال گذشته توسعه‌دهندگان در مجموع بیش از ۵۱.۵ میلیون نصب از طریق ابزارهای رشد و تبلیغات در این پلتفرم دریافت کرده‌اند. این تعداد نصب از طریق بیش از ۷.۴ هزار بسته تبلیغاتی به دست آمده است. ابزارهای تبلغاتی مورد اشاره در این گزارش شامل تبلیغات در بخش جست‌وجو، بنرهای نمایشی و سایر جایگاه‌های تبلیغاتی می‌شود.

بازار در این بخش از گزارش تأکید می‌کند که کارکرد این مجموعه تنها به انتشار اپلیکیشن‌ها محدود نمی‌شود و این پلتفرم در حال تبدیل‌شدن به بستری چندوجهی است که هم توسعه‌دهندگان و هم برندها می‌توانند از آن برای رشد، تحلیل رفتار کاربران، معرفی خدمات جدید و تبلیغات خود استفاده کنند.

۵۱ میلیون نصب اپلیکیشن با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی بازار در سال گذشته 1

طبق اعلام بازار، تبلیغات در بخش جست‌وجو تنها برای تعداد محدودی از اپلیکیشن ها اثرگذار نیست و در مقاطع مشخص و با استفاده از هدف‌گیری و زمان‌بندی مناسب، این نوع تبلیغات می‌تواند برای تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان کارایی داشته باشد.

۲۰ برند با بیشترین تعداد تبلیغ در سال ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳، بیشترین سهم استفاده از ابزارهای تبلیغاتی بازار مربوط به برندهای فعال در حوزه فین‌تک و رمزارزها بوده است، که معمولاً برای جذب سریع کاربران به تبلیغات متکی هستند. پس از آن، تاکسی‌های اینترنتی و پلتفرم‌های محتوایی بیشترین حضور را در استفاده از این ابزارها داشته‌اند.

۵۱ میلیون نصب اپلیکیشن با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی بازار در سال گذشته 2

رشد ۱۲ برابری جذب کاربران «میلی» در کمتر از یک سال

بازار در بخش دیگری از گزارش خود، به بررسی روند رشد تعداد نصب‌های پلتفرم میلی می‌پردازد. طبق این داده ها، از بهار تا زمستان ۱۴۰۳، تعداد نصب‌های اپلیکیشن «میلی» بیش از ۱۲ برابر رشد داشته است. در همین بازه، سهم ابزارهای رشد بازار در نصب این اپلیکیشن از ۱۶ درصد به حدود ۵۰ درصد رسیده است. این تغییر نشان می‌دهد که ابزارهای یادشده به‌ مرور نقش بیشتری در فرآیند جذب کاربران پیدا کرده‌اند.

۵۱ میلیون نصب اپلیکیشن با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی بازار در سال گذشته 3

به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آسان‌پرداخت