زمان مطالعه: 4 دقیقه

بارای یک استارتاپ در حوزه هوش مصنوعی است که با استفاده از سرویس‌های مختلفی که به شما ارائه می‌دهد می‌توانید کسب‌وکار خودتان را هوشمندتر پیش ببرید. در این مطلب به معرفی و بررسی این استارتاپ می‌پردازیم. بارای به معنای هوشمند است. هوشمندی‌ای که می‌خواهد بازوی کسب و کارها باشد تا هوشمندانه تر فرایندهای خود را طی کنند. «بارای» با مدل‌سازی داده‌های تصویری شما این امکان را به شما می‌دهد تا فرایندهای کسب‌وکارتان را بهینه کنید. تجربه و دانش عمیق تیم توسعه‌ی بارای از روش‌های بینایی ماشین، این امکان را فراهم می‌کند که خدمات موردنظر برای توسعه‌ی کسب‌وکار شما به راحتی فراهم شود. در ادامه 4 بخش از امکانات بارای را معرفی می‌کنیم که شامل «جستجوی تصویری و مشابه‌یابی»، «خدمات بینایی ماشین و پردازش تصویر»، «پردازش اسناد و مدارک» و «برچسب‌زنی داده‌ها و تصاویر» است. این امکانات می‌توانند یک راهکار خوب برای کاهش هزینه‌ها و تسریع فرایندهای کسب‌وکارها باشند.

بارای، راهکار هوشمندسازی کسب‌وکارهای آنلاین 1

خدمات بینایی ماشین

بینایی ماشینی به معنی بررسی داده‌های تصویری توسط کامپیوتر است. در این حالت کامپیوتر داده را از محیط دریافت کرده و آن را تفسیر می‌کند و معنا می‌بخشد.

با کمک این سرویس می‌توانید تصاویر و  ویدیوها را در مقیاس بزرگ بررسی و دسته بندی کنید و بر اساس این داده‌ها هوشمندانه‌تر وضعیت محصولات خود را بررسی کنید. جدا از این موضوع، بارای امکان این را دارد که حالات و احساسات انسان را از بدن و چهره دریافت و تحلیل کند. در نتیجه اگر شما نیاز دارید وضعیت احساسی شرکت یا جامعه را بررسی کنید این سرویس می‌تواند اطلاعات جذابی به شما بدهد. یا تصور کنید شما یک سایت دارید که کاربران می‌توانند عکس و ویدیو در آن انتشار دهند، این ابزار به شما کمک می‌کند تا کاربران نتوانند هر تصویری را در سایت شما آپلود کنند و خیالتان از این بابت راحت باشد.

بارای، راهکار هوشمندسازی کسب‌وکارهای آنلاین 2 بارای، راهکار هوشمندسازی کسب‌وکارهای آنلاین 3

«بارای» برای بینایی ماشین خدمات مختلفی ارائه می‌دهد، شامل:

  • تشخیص اشیاء در تصاویر
  • دسته‌بندی عمومی تصاویر
  • احراز هویت
  • تشخیص چهره
  • تشخیص نوع و ویژگی‌های مبلمان و دکوراسیون
  • ایمنی کارکنان
  • تشخیص خودرو و اجزای آن
  • تشخیص نوع و ویژگی‌های لباس
  • جستجوی تصویری پوشاک
  • تشخیص مدل و رنگ بدنه‌ی خودرو
  • دسته‌بندی و پردازش اسناد و مدارک

می‌توانید از اینجا برخی از این سرویس‌ها را تست کنید.

پردازش اسناد و مدارک در بارای

بررسی اسناد و مدارک در بسیاری از کسب‌وکارهای حوزه پرداخت و رمز ارز برای تایید هویت انجام می‌شود. اگر کسب‌وکار شما مرحله‌ای برای تایید هویت کاربران دارد، قطعا یکی از دغدغه های مهم شما وقت گیر بودن فرایند دستی تایید مدارک است. سرویس پردازش اسناد و مدارک بارای به شما کمک می‌کند این فرایند را هوشمند کنید و در هزینه و منابع انسانی خود صرفه جویی کنید. علاوه بر این موضوع این ابزار می‌تواند به شما کمک کند، صحت امضاها را بررسی کنید و یا اگر محتوایی به صورت عکس دارید تبدیل به متن کنید.

بارای، راهکار هوشمندسازی کسب‌وکارهای آنلاین 4

جست و جوی تصویری

براساس گزارشی که salesforce  منتشر کرده است، “خریدارانی که از سرویس پیشنهاد تصویری هوشمند استفاده می‌کنند، ۴.۵ برابر بیشتر از دیگران محصولات را به سبد خریدشان اضافه می‌کنند و در هر بازدید ۵ برابر بیشتر هزینه می‌کنند.

درنتیجه می‌بینیم که این استارتاپ می‌تواند تاثیر به سزایی در رشد فروش کسب‌وکارتان داشته باشد. خرید آنلاین برای کاربران چالش‌های زیادی دارد ولی وقتی با چاشنی داده ترکیب می‌شود، تجربه لذت بخشی را برای کاربر رقم می‌زند؛ تجربه ای که شاید حتی در خرید حضوری نیز رقم نخورد. تصور کنید لباس یا جنسی را دیده‌اید و از آن خوشتان آمده، ولی نمیدانید اسم و برند آن چیست، در این حالت شما می‌توانید یک عکس از آن بگیرید و داخل فروشگاه اینترنتی مورد نظر شما آن جنس یا مشابه های آن برای خرید نمایش داده می‌شود.

بارای، راهکار هوشمندسازی کسب‌وکارهای آنلاین 5

معنا کردن اطلاعات با برچسب زنی داده

برچسب زنی یکی از بخش‌های مهم پیشبرد و بهبود فرایند ماشین لرنینگ است. در این بخش بارای با استفاده از نیروهای مجربی که در این زمینه دارد اجزا مختلف اشیا و… را برچسب می‌زند یا بهتر بگویم به اجزا معنا می‌دهند تا هوش مصنوعی آن را درک کند. برای مثال فرض کنید شما یک فروشگاه خودرو دارید، این عملیات به معنای، معنی کردن مفهوم در و پنجره و… بنز به هوش مصنوعی است که آن را درک کند و بتواند خودش آن را پیش ببرد.

کمپین‌های تبلیغات با هوش مصنوعی!

علاوه بر تمام کاربردهایی که برای بارای مثال زدیم، این ابزار می‌تواند یک گیمیفیکیشن جذاب برای کسب و کارتان نیز رقم بزند. برای مثال شما می‌توانید کمپینی طراحی کنید که کاربران هر تعداد گربه سیاه در خیابان پیدا کنند تبدیل به یک امتیاز شود. یا آنکه کمپینی طراحی کنید که وقتی ابزار یک چهره خوشحال را تشخیص دهد برای کاربر امتیاز داشته باشد. روش‌های مختلفی برای ساخت کمپین و گیمیفیکشن برای کسب‌وکارتان با این ابزار می‌تواند وجود داشته باشند و این به خلاقیت شما بستگی دارد.

برای آشنایی بیشتر با خدمات بارای می‌توایند از اینجا وارد سایت‌‌شان شوید.

بخوانید  هشتمین رویداد تخصصی DM talk اسفند ۱۴۰۰ برگزار می‌شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =