تمرکز گروه الف در ۱۴۰۳ بر محیط زیست، آگاهی جمعی و حمایت از هنرمندان بود

فهرست مطلب
رویداد اولین سالگرد برند کارفرمایی گروه الف در کارخانه آرگو تهران برگزار شد. در این مراسم، بابک کاظمی، متخصص مارکتینگ بر اهمیت توجه به نقش انسان در سازمان و لزوم ایجاد محیط کاری دوستداشتنی تأکید کرد و آن را رسالت برند کارفرمایی دانست. مرتضی اشجاری، مدیر ارتباطات بازاریابی الف، محورهای فعالیت سال گذشته این مجموعه را محیط زیست، ارتقای آگاهی و رشد جمعی، و حمایت از هنر و هنرمندان مستقل معرفی کرد. مدیرعامل مجموعه نیز بازسازی درونی سازمان و تقویت منابع انسانی را اولویت اصلی این مجموعه دانست.
به گزارش دیام برد، رویداد اولین سالگرد برند کارفرمایی الف با عنوان «رویداد الف، در ستایش زندگی، موومان یکم»، با حضور جمعی از متخصصان و فعالان حوزه مارکتینگ روز ۱۰ آبان ۱۴۰۴ در کارخانه آرگو تهران برگزار شد. در این مراسم مدیران گروه «الف» به همراه شمس لنگرودی، شاعر و پژوهشگر، حسین مدنی، انسان شناس& عماد قائنی، مشاور و مدرس رهبری سازمان و پیمان سرحدی، بنیانگذار پلتفرم گارنت درباره مسیر رشد و دستاوردهای گروه «الف» در آستانه یکسالگی این برند صحبت کردند.
در ابتدای مراسم، بابک کاظمی، متخصص و مشاور مارکتینگ و تبلیغات گفت: «وقتی یک برند علاوه بر خدمات و کالاهایی که تولید و عرضه میکند، در زمینه تبلیغات و معرفی خود نیز فعالیت دارد، این اقدام میتواند منجر به افزایش درآمد و سودآوری آن شود. اما در کنار این هدف، باید به نکته مهمتری نیز توجه کرد و آن، پررنگتر شدن نقش انسان است. در واقع، مهم است که سازمان بتواند محیط کاری دوستداشتنی برای همکاران خود ایجاد کند، نسبت به جامعه و مردمی که در آن فعالیت میکند احساس مسئولیت داشته باشد و نقش خود را در قبال انسان و مسئولیت اجتماعیاش بهدرستی ایفا کند. این همان نقشی است که «برند کارفرمایی» بر عهده دارد.»
او ادامه داد: «در سازمانهای بزرگ که فعالیتهای متعددی دارند و به مرور زمان زیر چتر یک هلدینگ قرار میگیرند، معمولاً مسئولیت توسعه و مدیریت برند کارفرمایی به خود هلدینگ سپرده میشود؛ زیرا این کار علاوه بر تخصصی بودن، نیازمند نمودهای بیرونی و تأییدات عمومی است. هلدینگ «الف» نیز شاید بزرگترین مسئولیت خود را در ایفای همین نقش بداند. اکنون یک سال از تأسیس «الف» به شکل کنونی میگذرد.»

بابک کاظمی

بابک کاظمی
گروه الف شامل چهار بخش اصلی کسبوکار است
مرتضی اشجاری، مدیر ارتباطات بازاریابی گروه الف، در ادامه رویداد گفت: «تمرکز فعالیتهای برند الف در سال گذشته بر سه محور اصلی استوار بوده است: محیط زیست، رشد و آگاهی جمعی و حمایت از هنر و هنرمندان مستقل. در حوزه محیط زیست، حدود سه سال پیش تصمیم گرفتیم دفترچههای فیزیکی محصولات لوازم خانگی حذف و به جای آن از دفترچههای دیجیتال و کد QR استفاده شود. این اقدام منجر به صرفهجویی حدود ۱۰۰ تن کاغذ، معادل نجات ۲۳۰۰ درخت شده است. برنامه آینده شرکت نیز تخصیص منابع حاصل از این صرفهجویی برای حفظ و نگهداری جنگلهای بلوط زاگرس است.»
او ادامه داد: «در زمینه رشد و آگاهی جمعی، از اواخر سال گذشته همکاری بلندمدت و استراتژیکی با پلتفرم آموزشی «گارنت» آغاز شده است؛ پلتفرمی که به آموزش فارسیزبانان در سراسر جهان اختصاص دارد. همچنین در راستای حمایت از هنر و هنرمندان، گروه الف بهتازگی بهعنوان شریک فرهنگی، همکاری ویژهای را با بنیاد پژمان و کارخانه آرگو آغاز کرده است.»
اشجاری در پایان با اشاره به ساختار کنونی گروه الف گفت: «در حال حاضر، گروه الف شامل چهار بخش اصلی کسبوکار است؛ راهکارهای لوازم خانگی با برندهای پاکشوما و کنوود، راهکارهای تهویه مطبوع با برند پاکشوما، راهکارهای جریان زندگی با برند آب معدنی میوا و در نهایت، راهکارهای صنعتی با برند آستریا که بر تولید لولههای مسی متمرکز است.»

مرتضی اشجاری

مرتضی اشجاری
تمرکز فعلی ما بر بازسازی درونی سازمان قرار دارد
امیرعلی ابراهیمی، مدیرعامل گروه الف در گفتوگویی اختصاصی با دیام برد گفت: «گروه الف بهعنوان Corporate Brand چهار بیزینسلاین اصلی در حوزههای لوازم خانگی، تهویه مطبوع، نوشیدنی و صنایع مس فعالیت میکند. در مقطع کنونی، تمرکز ما بر بازسازی درونی سازمان است؛ زیرا باور داریم اکنون در نقطهای قرار داریم که نیاز به یک پوستاندازی عمیق بیش از هر زمان دیگری احساس میشود. بر همین اساس، در سال گذشته بخش قابلتوجهی از توجه و انرژی ما بر توسعه منابع انسانی متمرکز بوده است. حتی بخشی از بودجه مارکتینگ نیز به این حوزه اختصاص یافت تا بتوانیم زیرساختهای درونی شرکت را تقویت و آماده تحول کنیم.»
او در ادامه گفت: «در چند ماه گذشته، همکاری ما با پلتفرم آموزشی گارنت آغاز شد تا از طریق آن بتوانیم با نسل جدید و افراد اثرگذاری که ارتباط کمتری با صنعت دارند، تعامل و ارتباط مؤثرتری برقرار کنیم. البته برنامههای جدی و هدفمند برای مارکتینگ و برندینگ در سال آینده در دستور کار قرار دارد، اما در این مقطع، اولویت اصلی ما سرمایهگذاری بر توانمندسازی درونسازمانی است؛ چراکه باور داریم پیش از اجرای کمپینهای بزرگ بیرونی، باید از درون قدرتمند، منسجم و آماده شویم.»

امیرعلی ابراهیمی
حسین مدنی در بخشی از مراسم به تاریخ صنعتی شدن ایران پرداخت و درباره تلاشهای علینقی عالیخانی در این مسیر و پیشینه شکلگیری کارخانههایی مانند مینو، ایران ناسیونال، ارج و پاکشوما صحبت کرد.

حسین مدنی
عماد قائنی مشاور و مدرس رهبری سازمان نیز در بخشی دیگر از این رویداد به موضوع برند کارفرمایی و فرهنگ سازمانی پرداخت. او در صحبتهای خود با اشاره به اینکه فرهنگ سازمانی یعنی یک باور عمیق به اینکه ما چرا این کار را انجام میدهیم، عنوان کرد که سازمانهایی باقی میمانند که باورهای سفتومحکمی دارند و به آن پایبند هستند.
شمس لنگرودی نیز در بخش دیگری از مراسم، به اهمیت ادبیات و هنر در جهان امروز اشاره و تأکید کرد که این حوزهها میتوانند راهی برای فرار از تبدیل شدن انسان به یک «ماشین کاری» در دنیای پرتحول امروزی باشند.

شمس لنگرودی

مطالب پیشنهادی
صفحه دومینو به اینستاگرام برگشت