یوحنا پرویزینژاد مدیر محصول اینترک پنجمین ارائه را در رویداد داشت. او صحبت خود را با اساماسها و ایمیلهای ناخواسته در اینباکس افراد شروع کرد، مطالبی که برای شما فرستاده میشوند اما برای شما نیستند. اسپم کردن مخاطب آن بخشی از اساماس مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ است که به نظر میرسد کسبوکارها به آن توجهی نمیکنند؛ کانال اسپم نیز همینطور.
یوحنا پرویزینژاد صحبت خود را حول کانالهای هوشمند اسپم ادامه داد، او خطاب به کسبوکارها گفت: «اگر شما خودتان را اصلاح نکنید، سیستمهای هوشمندتری از شما هستند که پیامهای شما را از برابر چشمان مخاطب کار بزنند.» نادیده گرفته شدن پیامهی تبلیغاتی، پیامد این هوشمند نشدن و فرستادن پیام تبلیغاتی نادرست به کاربر نامربوط در پلتفرم ناکارآمد است.
اتوماسیون بازاریابی
پیامهای تبلیغاتی نه زمان درستی ارسال میشوند، نه هزینه معقولی دارند و نه انرژی درستی برایشان صرف میشوند، حتی اگر چنین هم باشد، غیرهدفمند بودن آنها تلف شدن انرژی، پول و زمان را به همراه دارد. چنین چیزی از دست دادن فرصت و راه سریع شکست خوردن بیزنس است. پرویزینژاد اتوماسیون بازاریابی را راه حل ماجرا میداند. مسئله بازاریابی و جذب کاربر، هزینهبر است اما مهمترین نکته در آن، بهینگی است. اتوماسیون بازاریابی کمک میکند که شما چه در بخش هزینه، چه در بخش زمان و چه در بخش انرژی بهینه عمل کنید.
اتوماسیون بازاریابی به شما کمک میکند که کاربر را صرفا یک شماره نبینید. شما با او به دنبال یک تعامل موثر و فیدبکی مرتب هستید. کسبوکار و کاربر با اتوماسیون بازاریابی رفتار مناسبی در برابر هم پیدا میکنند. پرویزینژاد در ادامه به اینترک، شرکتی که در آن مشغول به کار است اشاره کرد. او اینترک را بزرگترین پلتفرم مارکتینگ اتومیشن ایرانی معرفی کرد که انواع مختلفی از خدمات را ارائه میدهد. از مزایای استفاده از اینترک استفاده از قراردادهای رسمی، ذخیره اطلاعات داخل ایران، داشتن مجوزهای قانونی و پشتوانه قانونی و همچنین پرداخت ریالی و قیمت رقابتی عنوان کرد. البته اینها خدمات محصولی اینترک هستند؛ به گفته پرویزینژاد، این پلتفرم دارای بخشی به نام «اینترک آکادمی» است که هدفش پرورش افراد با دانش مارکتینگ اتومیشن است. پرویزینژاد شرکت در دورههای این آکادمی را به دوستداران توصیه کرد.
گزارش بقیه ارائههای رویداد دیام تاک ۸ را در رسانه دیام برد بخوانید.