اجرای کنسرت در بازی فورتنایت، این بار با آریانا گرانده خواننده آمریکایی

⏱زمان مطالعه: 4 دقیقه

هفته‌ی گذشته، شاهد یک اتفاق جذاب در بازی فورتنایت بودیم، آریانا گرانده با همکاری اپیک گیمز، کنسرت مجازی خود را در محیط بازی به معرض نمایش گذاشت. تجربه‌ کنسرت را همیشه در محیط‌های جمعی و در سالن‌های اجتماعات داشتیم، اما حالا می‌توانیم آن را به‌ صورت مجازی در محیط بازی تجربه کنیم.

بازی فورتنایت (fortnite) برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به ‌عنوان یک بازی بتل رویال توسط اپیک گیمز معرفی شد و نسخه‌های متعددی برای ایکس باکس وان (XBOX ONE)، پلی استیشن (PS4)، نینتندو سوییچ (Nintendo Switch)، رایانه‌های شخصی (PC) و گوشی‌های موبایل (Android and IOS) به صورت رایگان عرضه کرد.
فورتنایت برخلاف دیگر بازی‌های بتل رویال تنها روی اسلحه و تجربه‌ی نشانه‌گیری با سلاح‌های مختلف مانور نمی‌دهد بلکه ساخت‌و‌ساز یا همان سیستم بیلد در محیط بازی از اهمیت زیادی برخوردار است. این امر موجبات ایده‌های خلاقانه و نوآوری‌های زیادی را برای بازی فراهم کرده که می‌توان از نمونه‌های موفق آن به برگزاری کنسرت‌ها به صورت مجازی در محیط بازی فورتنایت اشاره کرد.

آریانا گرانده، خواننده‌ پر سر و صدای هفته‌های اخیر، یکی از مشهورترین خواننده‌های آمریکایی است که بعد از کریستین رونالدو بیشترین مخاطب در اینستاگرام را به خود اختصاص داده است. همه آلبوم‌های او از طرف انجمن صنفی ضبط موسیقی آمریکا نشان پلاتینیوم را دریافت کرده‌اند و در سال ۲۰۱۶ مجله‌ی تایم او را یکی از ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار سال معرفی کرد.

این خواننده‌ مشهور آمریکایی به‌تازگی در رویداد Rift Tour به عنوان یک خدای عظیم و  glass-ceiling-shattering  به بازی آمده تا بازیکنان، مینی‌گیم‌های جدیدی را تجربه کنند. در همین حین کاراکتر مجازی آریانا گرانده، بعضی از آهنگ‌های معروف او را درون بازی اجرا می‌کند.

همچنین اپیک گیمز، اسکین (Skin) آریانا گرانده، لوازم آرایشی و حیوان خانگی او را در استور به فروش رساند تا با شروع کنسرت، کاربران با ظاهر او در بازی حضور پیدا کنند.

آنچه در رویداد Rift Tour رخ داد!

 رویداد درون بازی، با انداختن بازیکنان روی یک سرسره‌ بزرگ ‌رنگین‌کمان شروع شد. جایی‌ که آن‌ها می‌توانند قدرت سریع‌تر حرکت کردن را به ‌دست آورند. همان‌طور که بازیکنان روی سرسره، سر میخوردند و سرعت خود را افزایش می‌دادند موزیک “Come and Go” از مارشملو پخش گردید و کنسرت آغاز شد. از آن‌جا، همه به کاراکتر خرس غول پیکر رسیده و می‌توانستند دور آن بچرخند. بعد از آن یک هیولای غول پیکر کریستالی ظاهر شده و بازیکنان به هواپیما منتقل می‌شوند تا او را از بین ببرند و در این بین آهنگ‌های مختلفی در پس زمینه در حال پخش بود.

بعد از آن همه تجربه‌ هیجان انگیز، صفحه‌ بازی سیاه و بایکنان همه دور یکدیگر جمع شدند تا در آن‌جا نسخه‌ درون بازی آریانا ظاهر شده و بخش خود از مراسم را با ۷ حلقه آغاز کند. در این بخش ستاره‌ پاپ چند آهنگ معروف خود را با یک اجرای صحنه‌ای عظیم و چشمگیر به نمایش گذاشته و بازیکنان با الهام گرفتن از یک معبد یونان باستان، آریانا را به عنوان یک الهه‌ معبد در بالای سر خود دنبال کرده و در داخل حباب‌ها عظیم و رنگارنگ در اطرافش شناور شدند.

بازی‌های موبایلی، بستر محبوب این روزهای مارکترها!

آمار و ارقام بازدیدکنندگان آنلاین این رویداد

از مدت‌ها پیش به دنبال رویدادهای قبلی با حضور خوانندگانی چون اسکات تراویس و مارشملو در بازی، بازیکنان فورتنایت در انتظار برگزاری یک رویداد جدید همراه با آریانا گرانده بودند. با توجه به عملکرد کنسرت اسکات در بازی در اولین روز اجرا با بیش از ۱.۲ میلیون بازدید زنده، انتظار می‌رفت بازدیدکنندگان این رویداد در بخش زنده در صدر قرار گیرد اما نتوانست از کنسرت رپر مشهور آمریکایی پیشی بگیرد و با بیش از ۱.۰۵ میلیون بازدیدکننده جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. همچنین مارشملو اولین کنسرت مجازی فورتنایت با ۶۰۰+ هزار بیننده در رتبه‌ی سوم قرار گرفت.

این رویداد در ۶ آگوست (۱۶ مرداد) به مدت ۱۵ دقیقه برگزار شد و  فرصت مناسبی برای استریمرهای معروف بازی فورتنایت ایجاد کرد. The Gref استریم اسپانیایی توانست در جذب مخاطب رویداد با بیش از ۱۵۷ هزار بیننده پیشتاز پیک بینندگان باشد. نینجا (Ninja) با ۸۵ هزار بیننده و SypherPK3 با ۲۳ هزار بیننده به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند. همچنین استریمرهای معروف ایرانی چون میا پلیز (Mia Plays) دنبال کننده‌ این رویداد بود و مخاطبین خود را به دیدن پخش زنده‌ی آن دعوت کرد و در میان استریمرهای فارسی زبان رتبه‌ی پنجم را به خود اختصاص داد!

 در نمودار زیر می‌توانید ۱۰ استریمر پیشتاز این رویداد را در اولین روز اجرا، به ترتیب بیننده‌ی زنده مشاهده کنید:

تجربه‌ی زندگی مجازی همسو با واقعیت در بستر بازی

بازی‌سازان بزرگی مثل اپیک گیمز و بازی محبوب فورتنایت، به دنبال این هستند که یک متاورس (دنیای مجازی) خلق کنند تا تمامی سرویس‌های آنلاین را به صورت یک شبکه‌ جامع و یکپارچه ارائه کند و یک فضای تعاملی همه جانبه بسازد تا کاربرانی را که دوست دارند ساعت‌های زیادی را در دنیای بازی‌ها بگذرانند سرگرم کند و از این طریق بسیاری از فعالیت‌هایی که در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد را در بازی به صورت مجازی تجربه کنند! اجرای کنسرت آریانا گرانده در فضای بازی فورتنایت تنها یکی از مثال‌های این دست فعالیت‌هاست. تماشای فیلم و چالش‌های جذاب با برندها و حضور محصولات آشنای دنیای واقعی در دنیای بازی، همه از ایده‌هایی‌ست که بازی‌سازان را مشتاق به تعامل با برندها و هنرمندان و تولیدکنندگان محتوا کرده و احتمالا روزی فرا می‌رسد که تمام محتوای اینترنت، در فضای بصری و پویای بازی‌ها نیز قابل تجربه باشد و این بستر جدید فرصتی‌ست برای برندها و هنرمندان و تولیدکنندگان محتوا، تا ارتباط عمیق‌تری با مخاطبین خود داشته باشند.

چالش‌های کار با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و ادنتورک‌ها از زبان مدیران بازاریابی

4 دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید