پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
بازاریابی محتوایی یادداشت‌های متخصصین

کتاب رایگان آموزش تولید محتوا به سبک پیتزا پازلی

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
21 شهریور 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کتاب رایگان آموزش تولید محتوا به سبک پیتزا پازلی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

«تولید محتوا شغل خوبی نیست! هر روز ساعت‌ها فکر و چشمم را برای نوشتن مقاله یا درست کردن پست‌های اینستاگرام این شرکت گذاشتم اما آخرش هیچ کس قدر زحمت‌هایم را ندانست. شغلم را عوض می‌کنم؛ اعصابم را که از سر راه پیدا نکردم!»
این آخرین حرف‌های واقعی یک کارشناس تولید محتوا بود.

آخرین حرف‌های کارفرمای همین کارشناس را هم گوش کنید:
«نمی‌دانم شاید نتوانستم آدم کاربلدی پیدا کنم یا شاید من شانس ندارم! رقیب من همین کارها را می‌کند و موفق است اما من یک سال برای تولید محتوا هزینه کردم آخرش هیچی، هیچ آقا هیچ! ای کاش همین هزینه را برای تبلیغات می‌گذاشتم الان وضعیتم بهتر بود»

همین حرف‌ها را بگذارید کنارِ «هزاران متقاضی استخدام که تولید محتوا را مساوی ترجمه و تایپ کردن می‌دانند»، «کارفرماهایی که فکر می‌کنند تولید محتوا هدر دادن پول است» و «صدها پروژه شکست خورده بازاریابی محتوا».

نسخه کامل این کتاب را از اینجا دریافت کنید.

دلایلی که می‌توان برای این وضعیت شمرد زیاد است اما فکر می‌کنم دو دلیل بزرگ وجود دارد که باید برای حل کردنشان تلاش کنیم:

۱. خلاء آموزش درست و اصولی تولید محتوا

۲. ناآگاهی و درک نادرست مدیران کسب و کارها از بازاریابی محتوا

راه حل این دو مشکل هم آنچنان پیچیده و عجیب نیست؛ کافی است هرکسی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ حرفی برای گفتن دارد آموزش دهد و حرف بزند!
در بازار کاری که بسیاری از تخصص‌های این حوزه رشته دانشگاهی ندارند و هنوز مشغول صحبت از «چیستی» تولید محتوا هستیم، باید وقت و هزینه بیشتری برای آگاه‌سازی و آموزش مناسب گذاشت.
فقط با همین کار است که می‌توان امید داشت افراد متخصص تربیت شوند، درآمدشان زیاد شود، بازار گسترده‌تر شود و در نهایت همه سود ببریم. انحصارگری در بلند مدت چیزی جز ضرر ندارد.

من حسین بابایی، در هر موقعیتی که بودم سعی کردم قدمی برای بهبود این وضعیت بردارم و حالا تصمیم گرفتم قدم بعدی انتشار یک کتاب آموزشی باشد؛ کتاب آموزش رایگان تولید محتوا برای هرکسی که به نوعی با تولید محتوا سر و کار دارد و می‌خواهد حرفه‌ای کار کند. در واقع این کتاب یک چک لیست شخصی بود که حالا به صورت عمومی منتشر می‌شود.
آخرین بار که می‌خواستم این راهنما را به‌روزرسانی کنم، تصمیم گرفتم به صورت عمومی منتشرش کنم و تبدیلش کنم به یک کتاب جامع‌تر. این نسخه فعلی از کتاب مناسب افرادی است که با تولید محتوای نوشتاری برای وبسایت‌ها سر و کار دارند. آموخته‌ها و یادداشت‌های پراکنده‌ام را هم به مرور در نسخه‌های بعدی به آن اضافه می‌کنم.

تولید محتوا کتاب رایگان آموزش
در نسخه‌های بعدی این کتاب، بخش‌های بیشتری مثل تولید ویدیو، روانشناسی در محتوا، محصول‌نویسی و… اضافه خواهد شد. امیدوارم این قدم کوچک بتواند تاثیر بزرگی داشته باشد. لطفاً با به اشتراک‌گذاری و مشارکت در توسعه این کتاب به ادامه پیدا کردن این قدم‌ها کمک کنید.
برای دسترسی و مطالعه نسخه کامل این کتاب، اینجا کلیک کنید.

 

 

 

بخوانید  پرسونای بازاریابی (Persona) چیست و چطور پرسونا مشتریان خود را طراحی کنیم؟

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

طاها اسدی
طاها اسدی

لذت بردم از خوندن این کتاب و بدون توقف کلش رو خوندم. چندتا کتاب خونده بودم دوره رفته بودم ولی بیشتر نکات را کسی نگفته بود. امیدوارم همیشه موفق باشید آقای بابایی
منتظر آپدیت ها و بخش های جدید کتاب هستم

    مرجان عبدی
    مرجان عبدی

    ممنون از همراهی شما

سمانه
سمانه

عالی بود????????

    مرجان عبدی
    مرجان عبدی

    خوشحالیم که نظرتونو جلب کرده

ناصر شهسوار
ناصر شهسوار

عالی بود قلم زیبایی داری
موفق باشی

    مرجان عبدی
    مرجان عبدی

    ممنون از همراهی شما آقای شهسوار

اسمارتک