یکتانت
اخبار

یکتابات، ابزار خودکارسازی فروش در اینستاگرام آغاز به کار کرد

الهه صالحی الهه صالحی
مهر ۱۴, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکتابات، ابزار خودکارسازی فروش در اینستاگرام آغاز به کار کرد

پلتفرم یکتابات با تمرکز بر فروش در بستر دایرکت اینستاگرام رونمایی شد. هم‌بنیان‌گذاران این پلتفرم در این رویداد اشاره کردند که یکتابات قصد دارد تجربه خرید در اینستاگرام را بدون نیاز از خروج از اپ ممکن کند.

به گزارش دی‌ام برد، نشست خبری رونمایی «یکتابات» با حضور خبرنگاران برگزار شد؛ یکتابات قرار است به عنوان ابزاری برای اتوماتیک کردن فروش در شبکه‌های اجتماعی و حذف ادمین در شبکه‌های اجتماعی باشد.

راحیل محمدی، مدیر توسعه کسب‌وکار یکتابات در این رویداد گفت: «اعداد و ارقامی که در فضای تجارت اجتماعی و اینستاگرام وجود دارد به قدری بالاست که قابلیت رقابت با یک صنعت را داردآمارها نشان می‌دهد که بیشتر از ۱۵۰ همت تراکنش خرید در اینستاگرام ثبت شده است و باوجود وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز، همچنان بسیاری از مردم مایلند خرید خود را در اینستاگرام انجام بدهند و دلیل این موضوع اعتماد و تجربه انسانی در دایرکت اینستاگرام  است. اما نباید از چالش‌های این حوزه نیز غافل شد. ما تصمیم گرفتیم روی فروشگاه‌های اجتماعی (Social Commerce) تمرکز کنیم و چالش‌ها را هم از زاویه کاربر و هم از زاویه فروشنده بررسی کنیم.»

او ادامه داد: «بخش عمده‌ای از تراکنش‌ها و فعالیت‌های تجاری در بستری انجام می‌شود که برای فروش طراحی نشده است. بنابراین پرسش ما این بود که چطور می‌شود بستری طراحی کرد که تجربه کامل یک فروشگاه را در همان فضای دایرکت اینستاگرام ایجاد کند؟ نتیجه خلق فروشگاهی شد که به‌طور کامل در دایرکت اینستاگرام کار می‌کند و برای خرید نیازی به خروج از فضای اینستاگرام و دایرکت اینستاگرام وجود ندارد. هدف ما این است که همان تجربه صمیمی ارتباط در اینستاگرام حفظ شود، اما فرآیند فروش کاملاً خودکار، امن و بدون دخالت انسانی باشد.»

محمدی با اشاره به اینکه یکتابات رقیب فروشگاه‌سازها نیست و تمرکز آن رو اتوماتیک‌ کردن فروش در بسترهای اجتماعی است، افزود: «ماموریت ما هوشمندسازی فروش است. سعی ما براین بود که روی نقطه‌ای تمرکز کنیم که دیگران کمتر به آن پرداخته‌اند یعنی اتوماسیون کامل فرآیند فروش از تعامل تا پرداخت و ارسال سفارش و این به معنای ایجاد امکان فروش ۲۴ ساعته و کاهش  ریزش مشتری در دایرکت است.»

به گفته او، مسیر توسعه یکتابات محدود به اینستاگرام نخواهد بود و این پلتفرم قصد دارد به‌تدریج سایر شبکه‌های اجتماعی فعال  را نیز پوشش دهد.

علی بهرامی، هم‌بنیان‌گذار یکتابات نیز در ادامه با اشاره به اینکه مدل درآمدزایی یکتابات فروش اشتراک به فروشندگان است، مزیت رقابتی یکتابات را نسبت به پلتفرم‌هایی مانند دیجی‌فای و پادرو که پیش از این در حوزه اتوماتیک‌سازی پاسخ‌گویی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده بودند، خارج نکردن کاربر از پلتفرم اینستاگرام دانست.

یکتابات برای فروشندگان نیز داشبورد مدیریتی کارآمدی طراحی کرده است تا بتوانند داده‌های مشتریان، سفارش‌ها و آمار فروش را به‌صورت یکجا مشاهده کنند. همچنین کاربر می‌تواندبا یک بار وارد کردن اطلاعات، در خریدهای بعدی سریع‌تر سفارش خود را ثبت کند و حتی کد رهگیری دریافت کند.

به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آسان‌پرداخت