داستان کمپینی که دزدهای حرفهای نقش اصلی اجرای آن بودند

شرکت بیمه تلفن همراه Vodafone در سال ۲۰۰۹ کمپینی طراحی و اجرا کرد که نقش اصلی اجرای آن را دزدهای حرفهای برعهده داشتند. در این کمپین دزدان به جای سرقت تلفن همراه، کاغذهای تبلیغاتی که به شکل تلفن همراه طراحی شده بودند را بدون اینکه مردم حتی متوجه شوند در جیب یا کیف آنها قرار میدادند. این کمپین با هدف آگاهسازی مردم به خطر سرقت تلفن همراه و ترغیب آنها به انجام بیمه موبایل بود و توانست فروش بیمه موبایل را افزایش بدهد.
به گزارش دیام برد، در سال ۲۰۰۹ که نرخ سرقت تلفن همراه در رومانی روبهافزایش بود، شرکت مخابراتی Vodafone کمپین Well-meant Thieves را باهدف جذب مشتریان اجرا کرد. Vodafone از این فرصت طلایی استفاده کرد و تصمیم گرفت با یک حرکت خلاقانه، مردم را نسبت به خطر دزدیدهشدن تلفن همراه آگاه کند.
کمپین «Well-meant Thieves» با همکاری جیببُرهای حرفهای طراحی شد. اما برخلاف انتظار، هدف سرقت نبود؛ بلکه در مکانهای عمومی شلوغ، این دزدها کاغذهای تبلیغاتی را که به شکل تلفن همراه طراحی شده بودند، در کیف یا جیب افراد قرار میدادند. بر روی این کاغذهای تبلیغاتی نوشته شده بود: به همین راحتی وارد جیبتان میشود. گوشی خود را با Vodafone بیمه کنید.

هدف Vodafone از اجرای این کمپین، آگاهسازی مردم درباره خطر سرقت تلفن همراه، نمایش اهمیت بیمه تلفن همراه و تحریک مردم برای انجام بیمه بود. این شرکت توانست توجه عمومی را به امنیت گوشیها جلب کند و فروش «بیمه تلفن همراه» خود را افزایش دهد. همچنین با دست گذاشتن بر ترس افراد جامعه که سرقت تلفن همراه بود، پیام خود را بهصورت مستقیم به مخاطبان منتقل کرد.
بر اساس گزارش Marketing Mentor، مردم واکنشهای زیادی به این کمپین نشان دادند، آگاهی عمومی درباره امنیت تلفن همراه بالا رفت و فروش بیمه تلفن همراه Vodafone به طرز چشمگیری افزایش یافت. این کمپین نشان داد که یک حرکت جسورانه و هماهنگی پیام تبلیغات با دغدغههای اصلی مردم، تا چه اندازه میتواند تأثیرگذار باشد.
مطالب پیشنهادی
هزینه اسپانسری در پادکستهای فارسی چقدر است؟