سنجاب
اخبار رویدادهای حضوری گزارش‌ها
ترکان کامرانی در رویداد بازارمحوری عنوان کرد:

در اجایل مارکتینگ می‌توان ریسک را کم کرد

پانیذ میلانی پانیذ میلانی
اسفند ۲, ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در اجایل مارکتینگ می‌توان ریسک را کم کرد

شانزدهمین رویداد تخصصی بازاریابی دی‌ام‌برد با موضوع بازارمحوری (Marketing orientation ) با حضور بیش از ۱۲۰۰ متخصص این حوزه برگزار شد. ترکان کامرانی، مدیر مارکتینگ ترب در ارائه خود با موضوع اجایل مارکتینگ گفت: «مارکتینگ سنتی سرمایه‌ زیادی را در ابتدای پروژه‌‌ای که درباره نتیجه آن مطمئن نیستیم را می‌طلبد. هزینه‌ای که احتمالا با نصف آن هم می‌توانیم به نتیجه مورد نظر برسیم.»

او ادامه داد:‌ «اما در مارکتینگ‌ اجایل، می‌توان به جای برنامه‌ریزی سه ماهه یا شش ماهه، خروجی را در دو هفته در معرض مخاطب هدف قرار داد و با فیدبک و یادگیری به دست آمده برای دو هفته بعدی برنامه‌ریزی کرد تا ریسک را کم کنیم؛ در حقیقت لازم نیست در ابتدای پروژه‌ای که از نتیجه آن مطمئن نیستیم، سرمایه هنگفتی صرف کنیم. در رویکرد مارکتینگ Agile هیچ کانسپت بازاریابی در این سیستم نباید ۶ ماه طول بکشد تا در اختیار مشتری قرار گیرد بلکه باید ظرف دو تا سه هفته به دست مشتری برسد.

۱۰۰ هزار کلیک تنها با ۲۰۰ میلیون تومان بودجه

کامرانی در بخشی دیگر از ارائه خود در خصوص موفقیت کمپین محیطی این سایت در تبریز گفت: «ما نمی‌دانستیم که مخاطب تبریز با چه فضایی بهتر ارتباط برقرار می‌کند. در اینجا دیدگاه سنتی این بود با صرف هزینه دو میلیارد روی بیلبوردها و اتوبوس‌ها آگهی چاپ کنیم اما در عوض با ترکیب شعار تراکتور و ترب و طراحی ویدئوهای CGİ از ماکت ترکیب ترب و تراکتور و پخش این ویدئوها با هزینه 200 میلیون در در عرض یک هفته 100 هزار کلیک از تبریز دریافت کردیم.

تجربه ترب از اینستاگرام و تلگرام

کامرانی در خصوص تجربه این سایت از ریلزهای اینستاگرام گفت: «حدود دو سال پیش که ریلزهای اینستاگرام تازه راه‌اندازی شده بود ما به آن تسلطی نداشتیم. ما ایده‌های زیادی روی کاغذ برای ریلزها داشتیم که تصور می‌کردیم بازدیدهای زیادی داشته باشد اما اینچنین نشد. اما کم کم توانستیم با امتحان کردن ایده‌های مختلف، ریلزهای پریازدیدی را در اینستاگرام پست کنیم.»

پروژه ترب جو

همچنین کامرانی در خصوص تجربه ترب‌جو گفت: بات اینستاگرام ترب که در حد یک ایده مطرح شد را به سرعت و در ظرف یک ماه توانستیم با یک محصول اولیه تست کنیم و پس از مثبت بودن نتایج، تصمیم به سرمایه‌گذاری اساسی روی این بات کردیم. بات اینستاگرام ترب جو که آبان شروع به کار کرد هم اکنون نزدیک یک میلیون فالور دارد که روزانه بیش از ۱۰۰ هزار پیام فوروادی کاربرها که عکس یا ویدئو محصول در اینستاگرام هست را پردازش می‌کند.

به اشتراک بگذارید:
پانیذ میلانی
پانیذ میلانی
نظرات

در حال بارگیری کپچا...