یکتانت
اخبار
آرین افشار در ایران ریتیل اواردز ۱۴۰۴؛

خرید اعتباری، میل به خرید را ۸۰ درصد در مخاطبان افزایش می‌دهد

ترانه رسولیان ترانه رسولیان
مرداد ۲۸, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خرید اعتباری، میل به خرید را ۸۰ درصد در مخاطبان افزایش می‌دهد

آرین افشار در رویداد «ایران ریتیل اواردز ۱۴۰۴» به ارائه‌ای درباره روان‌شناسی خرید اعتباری پرداخت. او در این سخنرانی اشاره کرد که قابلیت خرید اعتباری، میل به خرید را در مخاطبان تا ۸۰٪ افزایش می‌دهد و استفاده از BNPL می‌تواند میانگین سبد خرید را تا ۴۶٪ ، نرخ تبدیل به مشتریان جدید را تا ۲۰٪  و نرخ بازگشت مشتری را تا ۳۵٪ افزایش دهد.

به گزارش دی‌ام برد، آرین افشار، مدیر ارشد رشد تارا، در رویداد «ایران ریتیل اواردز ۱۴۰۴» در ارائه‌ای با موضوع «پشت پرده روان‌شناسی خرید اعتباری» به نقش سرویس‌های BNPL در افزایش فروش و وفاداری مشتری پرداخت. او با استناد به تحقیقات دانشگاه هاروارد توضیح داد که خرید اعتباری می‌تواند میل به خرید را تا ۸۰٪ افزایش دهد؛ چرا که درک ذهنی از هزینه واقعی کاهش پیدا می‌کند و البته این موضوع تحت تأثیر عواملی مانند درد پرداخت (Pain of Paying)، تکه‌تکه‌سازی هزینه (Cost Fragmentation)، رضایت فوری، کاهش اضطراب تصمیم‌گیری و ایجاد احساس توانمندی مالی است.

خرید اعتباری، میل به خرید را ۸۰ درصد در مخاطبان افزایش می‌دهد 1

به گفته او، استفاده از BNPL می‌تواند میانگین سبد خرید را تا ۴۶٪ ، نرخ تبدیل به مشتریان جدید را تا ۲۰٪  و نرخ بازگشت مشتری را تا ۳۵٪ افزایش دهد. در همین راستا میل به خرید تکانشی، افزایش محسوس و رضایت کلی از تجربه خرید، بهبود قابل توجه خواهد داشت.

آرین افشار در ادامه، بر فروشگاه‌های حوزه پوشاک و به‌خصوص برندهای دارای شعبه تأکید کرده و گفت: «بررسی داده‌های جهانی از برندهایی مانند NanoMarket، Second Friend Store و Sally Beauty نشان می‌دهد که راه‌اندازی سرویس‌های  BNPL در این فروشگاه‌ها باعث افزایش ۶.۵ برابری نرخ تبدیل، افزایش ۲.۵ برابری میزان خرید مشتریان و بهبود نرخ کلیک تبلیغات شده است.»

او در رابطه با ضعف آموزش نیروهای عملیاتی فروشگاه‌ها گفت: «نیروهای فروش ما درک درستی از نقش روان‌شناسی پرداخت ندارند. اگر آن‌ها آموزش ببینند که چگونه سرویس‌های اعتباری را معرفی کنند، نه‌تنها فروش، بلکه وفاداری مشتری نیز رشد خواهد کرد.»

خرید اعتباری، میل به خرید را ۸۰ درصد در مخاطبان افزایش می‌دهد 2

افشار در بخشی دیگر از صحبت‌های خود، به تجربه قطعی زیرساخت‌های پرداخت در بحران‌های اخیر اشاره کرد: «در زمانی که شتاب یا کارت‌خوان از کار می‌افتد، فروشگاه‌ها نباید خاموش شوند. سیستم‌های پرداخت اعتباری کلوزلوپ، یکی از پایدارترین گزینه‌ها برای حفظ فروش هستند.»

در پایان سخنرانی، آرین افشار، پیشنهاد آینده‌نگرانه یعنی ترکیب باشگاه مشتریان با سیستم اعتباردهی داخلی را مطرح و تأکید کرد که برندها می‌توانند با ساختاردهی اعتبار داخلی و اتصال آن به وفاداری، تجربه‌ای کاملاً جدید برای مشتریان ایجاد کنند.

به اشتراک بگذارید:
ترانه رسولیان
ترانه رسولیان
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آسان‌پرداخت