لانچ
اخبار
در مجمع عمومی تپسی عنوان شد:

سهم بازار تپسی در تهران به ۳۲ درصد رسید

الهه صالحی الهه صالحی
خرداد ۱۸, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سهم بازار تپسی در تهران به ۳۲ درصد رسید

مجمع عمومی عادی سالیانه تپسی با حضور جمعی از سهام‌داران این شرکت،برگزار شد. در این جلسه، مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل این شرکت با ارائه آمار و اطلاعات به بیان توضیحاتی در خصوص عملکرد تپسی در سال ۱۴۰۳ و برنامه‌های آتی پرداخت. او در این مجمع اشاره کرد که تپسی در زمستان ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل، رشدی سه برابری را تجربه کرده و سهم بازار این مجموعه در تهران از ۱۶ به ۳۲ درصد رسیده است.

به گزارش دی‌ام برد و به نقل از روابط‌عمومی تپسی، بررسی روند درآمدی تپسی نشان می‌دهد این شرکت در زمستان ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته‌اش توانسته است نزدیک به سه برابر رشد درآمدی را تجربه کند؛ در حالی که درآمد تپسی در زمستان ۱۴۰۲ رقم ۳۰۷ میلیارد تومان را نشان می‌دهد، این عدد در زمستان ۱۴۰۳ به ۸۶۷ میلیارد تومان رسیده است. به گفته سیدحسینی، این رشد درآمدی را نمی‌توان از منبع تورم دانست، زیرا تعداد سفرها نیز در این بازه رشدی ۲.۷ برابری را تجربه کرده و گزارش اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد که شرکت در این ماه نیز در حال ادامه‌دادن همین روند است.

رشد سهم بازار تپسی در هشت شهر اصلی

بر اساس برآوردهای شرکت تپسی که در این جلسه ارائه شد، سهم بازار این شرکت در هشت شهری که در سال گذشته تمرکز خود را روی آن قرار داده بود، رشد چشمگیری داشته و در تهران از ۱۶ به ۳۲درصد رسیده است. مطابق توضیحات مدیرعامل این شرکت، تخمین سهم بازار با در نظر گرفتن داده‌های شرکت و اطلاعات ارائه شده توسط رقیب در گزارش‌های سالیانه تخمین زده شده است. تپسی در ۵۵ درصد بازار از نظر تعداد سفر و در ۷۰ درصد بازار از نظر ارزش سفر در پایان سال ۱۴۰۳ حضور داشته است. همچنین بر اساس برآوردهای تپسی، بازار تاکسی آنلاین از نظر تعداد سفر در سال ۱۴۰۳ حدود ۲۰درصد رشد را تجربه کرده است.

سهم بازار تپسی در تهران به ۳۲ درصد رسید 1

در این مجمع همچنین اشاره شد که توسعه حضور در مراکز استان‌ها و در شهرهای پرتردد نیز در برنامه کار تپسی قرار دارد که در سه ماهه ابتدای سال جاری، فعالیت مجدد در ۹ شهر کرمان، کرمانشاه، نیشابور، رشت، قزوین، آمل، بابل، ساری و قائم‌شهر آغاز شده و ادامه روند توسعه‌ای در سایر مراکز استان‌ها تا پایان سال ۱۴۰۴ اتفاق خواهد افتاد.

هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی را به‌عنوان مخارج انتقالی شناسایی نمی‌کنیم

مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی در پایان این جلسه در پاسخ به سؤالات سهام‌داران و در خصوص گزارش‌هایی که ادعا می‌کنند تپسی هزینه‌های بازاریابی خود را به‌عنوان سرمایه‌گذاری شناسایی کرده است، گفت: «تپسی هیچ‌یک از مخارج تبلیغات و بازاریابی را به‌عنوان مخارج انتقالی شناسایی نمی‌کند. تپسی می‌تواند سریعاً و در کوتاه‌مدت با هزینه‌کرد مخارج انتقال سودآور باشد، اما انتخاب ما مسیری است که به رشد و توسعه شرکت بینجامد.»

او تأکید کرد که چنین مسیری پایدار و مطلوب سهامداران خواهد بود.

نجوا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

نجوا