دانا پرداز
اخبار مصاحبه‌ها
جیران تابعی، مدیر مارکتینگ دنون لبنی ایران:

پایداری، از جدیدترین و پراهمیت‌ترین ترندهای دنیای مارکتینگ امروز است

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
6 آذر 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پایداری، از جدیدترین و پراهمیت‌ترین ترندهای دنیای مارکتینگ امروز است

مدیر مارکتینگ دنون لبنی ایران براین باور است که مفهوم پایداری یکی از جدیدترین ترندهای دنیای مارکتینگ امروز است و اگر کسب‌وکارها پیش‌وند پایدار را نداشته باشند، در بلندمدت دوام نخواهند آورد.

به گزارش دی‌ام برد، امروزه در دنیای مارکتینگ، ترند پایداری به یکی از عوامل کلیدی و مهم تبدیل شده که حتی می‌تواند بقا و موفقیت کسب‌وکارها را تحت‌تأثیر قرار دهد. ازاین‌رو بسیاری از برندهای خارجی و داخلی سعی در اولویت قراردادن این موضوع داشته و خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کرده‌اند. جیران تابعی، مدیر مارکتینگ دنون لبنی در ایران در گفت‌وگو با دی‌ام برد در رابطه با موضوع پایداری و استفاده از آن در مارکتینگ می‌گوید: «یکی از جدیدترین ترندها در دنیای مارکتینگ امروز، مفهوم پایداری یا Sustainability است. در حال حاضر اگر کسب‌وکارها از پیشوند «پایدار» یا «sustainable» برخوردار نباشند، نمی‌توانند در بلندمدت دوام بیاورند. دنیای مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و حتی می‌توان ادعا کرد که در این زمینه پیشرو است. چرا که مارکتینگ به طور مستقیم بر رفتارها، انتخاب‌ها و سبک زندگی افراد در جوامع مختلف تأثیر می‌گذارد و می‌تواند آن‌ها را به‌سوی مصرف مسئولانه و پایدار هدایت کند.»

تابعی ادامه می‌دهد: «به‌طور کلی اینکه به‌عنوان یک برند و کمپانی مسئول، چه چیزی را به ذی‌نفعان ارائه و ترویج می‌دهیم و چه چیزی را ادعا می‌کنیم و برای آن می‌ایستیم، اهمیت روزافزون و غیرقابل‌انکار دارد. دنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های غذا و نوشیدنی دنیا که امسال ۱۰۵ سال از تأسیسش می‌گذرد، بیش از ۵۰ سال از این عمر طولانی خود را با این مفهوم زندگی کرده، مرتباً خود را به‌روز نگه داشته و اهداف والایی را دنبال کرده است.»

او ادامه داد: «به طور مثال مشتریان شما صرفاً افرادی که برای محصول شما هزینه می‌کنند نیستند. درواقع شما می‌توانید برای آحاد افراد جامعه، حتی آنانی که در استفاده از منابع با آن‌ها شریک هستید و افرادی که از هسته اصلی کسب‌وکار شما منتفع می‌شوند نیز، دلیلی برای بهبود کیفیت زندگی داشته باشید.»

دنون سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت می‌کند

او با اشاره به اینکه محصولات این برند اولین تولیدات داخل ایران هستند که گواهی‌نامه BCorp دارند، افزود: «این کمپانی برخی از سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای زیست‌محیطی و اجتماعی را رعایت می‌کند. این موضوع بسیار حرکت نوآورانه و پیشرویی است و یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی در ایران، موفق شده آن را به دست بیاورد.»

تابعی ادامه داد: «ما محصولاتی را در دست لانچ و تحقیق و توسعه داریم که قرار است فراتر از سودی که برای کسب‌وکار ما دارند، یک سری مأموریت‌های اجتماعی داشته باشند. امیدوارم بتوانیم طی چند ماه آینده به لانچ این محصولات نزدیک‌تر شده و اخبار آن را در دنیای واقعی بشنویم.»

 

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...