پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل ویژگی Search Themes را به Performance Max اضافه می‌کند

عاطفه سلحشور عاطفه سلحشور
8 آبان 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گوگل ویژگی Search Themes را به Performance Max اضافه می‌کند
زمان مطالعه: 3 دقیقه

ویژگی Search Themes، یک بخش جدید و اختیاری است که به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعاتی در مورد مشتریان یا کسب‌وکارتان به Performance Max اضافه کنید.

گوگل در این باره چنین توضیح می‌دهد:

زمانی که شما کلمات کلیدی هدف را به بخش موضوعات جست‌وجو (Search Themes) اضافه می‌کنید، در حقیقت به هوش مصنوعی گوگل کمک می‌کنید تا ترافیک کمپین Performance Max را با توجه به رفتار مخاطبان‌تان و در کانال‌های مختلف Google Ads، از جمله Search ،YouTube ، Gmail، Discover، Maps و Display هدایت کند.

همچنین، گوگل اعلام کرده که کلمات کلیدی مطابق با عبارات (کوئری‌های) جست‌وجوی مخاطبین، نسبت به Search Themes و سایر کلمات کلیدی، اولویت بالاتری دارند.

Performance Max یک استراتژی تبلیغاتی است که از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی تبلیغات شما در موتور جست‌وجوی Google و YouTube استفاده می‌کند. هدف این استراتژی، به حداکثر رساندن عملکرد تبلیغات شما در زمینه‌های مختلف مانند نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل (CVR) و بازگشت سرمایه (ROI) است.

performance max

چه زمانی باید از Search Themes در Performance Max استفاده کنیم؟

Performance Max تابه‌حال از فیدها، لندینگ پیج‌ها و دارایی‌ها (تصاویر، ویدئوها و…) برای پیش‌بینی عملکرد کمپین تبلیغاتی استفاده می‌کرد. اما، با اضافه شدن بخش موضوعات جست‌وجو می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. در ادامه به پنج شرطی که خود گوگل به عنوان دلایلی برای استفاده از ویژگی Search Themes ارائه کرده، می‌پردازیم:

  • زمانی که لندینگ شما، جزئیات کامل یا آخرین به‌روزرسانی‌ها مربوط به محصولات و خدماتی را که ارائه می‌دهید، ندارد؛
  • زمانی که به تازگی وارد بازار جدیدی شده‌اید یا محصولات یا خدمات جدیدی را راه‌اندازی کرده‌اید که در کمپین شما سابقه فعالیت گسترده‌ای ندارد؛
  • زمانی که شما در حال راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی یا فروش جدید هستید که در آن سابقه فعالیت گسترده‌ای ندارید؛
  • زمانی که می‌خواهید داده‌های دقیق‌تری از  کمپین خود در Performance Max به دست بیاورید و به نتایج تجاری موثرتری برسید؛
  • زمانی که می‌خواهید عملکرد کمپین را به طور منظم بررسی کرده و اقدامات مهم و سریعی را در جهت بهینه‌سازی آن انجام دهید.

search themes

همچنین بخوانید: گوگل دیسکاور چیست؟ | راه‌های ورود به گوگل دیسکاور 

Search Themes در Performance Max چگونه کار می‌کند؟

بر طبق گفته گوگل:

  • شما می‌توانید ۲۵ کلمه کلیدی منحصربه‌فرد برای هر گروه از دارایی‌ها اضافه کنید؛
  • در Performance Max می‌توانید کلمات کلیدی منفی را نیز افزوده و از نمایش تبلیغات‌تان پیرامون این موضوعات در بخش‌های مختلف گوگل جلوگیری کنید؛
  • نتایج حاصل از موضوعات جست‌وجو، مشتریان شما را به صفحات لندینگ تعیین‌شده، هدایت می‌کند. به بیان دیگر، به این وسیله مشتریان به مرتبط‌ترین و بهینه‌ترین صفحات فرود برای جست‌وجوهای خود می‌رسند؛
  • موضوعات جست‌وجو همانند کمپین‌های تبلیغاتی جست‌وجو، به کلمات کلیدی ارائه شده اهمیت داده و مطابق با آنان تبلیغات گوگل را به مخاطبان هدف شما نمایش می‌دهد.

همچنین، از این به بعد شما با افزودن کلمات کلیدی در قسمت موضوعات جست‌وجو می‌توانید عملکرد آن‌ها را نیز بسنجید. به بیان دیگر، این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بهترین کلمات کلیدی را که نرخ تبدیل بالایی داشته و عملکرد کمپین‌تان را بهینه کرده، بیابید.

در حقیقت شما با استفاده از موضوعات جست‌وجو در Performance Max، می‌تواند به طور بهینه به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کرده و احتمال موفقیت کمپین خود را بالا ببرید.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
عاطفه سلحشور
عاطفه سلحشور
نظرات

اشاره