وزرای مرتبط با حوزه بازاریابی و تبلیغات مشخص شدند: تکیه ستار هاشمی و عباس صالحی بر صندلیهای وزارت ارتباطات و ارشاد
سیدعباس صالحی با کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ستار هاشمی به عنوان وزیر ارتباطات در دولت چهاردهم انتخاب شدند.
به گزارش دیام برد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در پایان بررسی صلاحیت و برنامههای وزیران پیشنهادی با اکثریت آرا به وزارت سیدعباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ستار هاشمی به عنوان وزیر ارتباطات در دولت چهاردهم موافقت کردند.
صالحی ۲۷۲ رای از ۲۸۸ نماینده و هاشمی ۲۶۴ رای موافق کسب کردند.
متولی امر نظارت بر تبلیغات در ایران وزارت ارشاد است. سیدعباس صالحی متولد ۱۳۴۳ از مشهد امروز تایید مجلس را با ۲۷۲ رای از ۲۸۸ نماینده برای تصدی این وزارتخانه دریافت کرد. او در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ بعد از استعفا وزیر وقت فرهنگ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب و به این ترتیب در ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد. از جمله دیگر سوابق او میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
-عضو هیات مدیره و هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی از سال ٧٦ تاکنون (٥ دوره)
عضویت در شورای «مهندسی فرهنگی» (شورای عالی انقلاب فرهنگی) از ٨٥ تا ٨٧
عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی و مدیرمسئول و سردبیر برخی از نشریات علمی و فرهنگی کشور
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی
وزارت ارتباطات نیز که نقش بهسزایی را در فضای بازاریابی دیجیتال کشور ایفا میکند، ستار هاشمی را بر صندلی وزارت خود میبیند. ستار هاشمی متولد ۱۳۵۵ در یاسوج، دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه موناش استرالیا و علم و صنعت ایران دارد و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز است. او مدیرکلICT استان فارس، معاونت شرکت ارتباطات زیرساخت، معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و معاونت فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را در کارنامه خود دارد و در ۲۱ مرداد ماه در نامهای از سوی مسعود پزشکیان، به عنوان گزینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم به مجلس معرفی شد.
او در روزهای گذشته در دفاع از برنامه خود خطاب به نمایندگان مجلس گفته بود در صورت اخذ رأی اعتماد، توسعه ارتباطات و زیرساخت و همچنین کاربردیسازی هوش مصنوعی در صنایع را در دستور کار وزارت ارتباطات قرار خواهد گرفت.