دانا پرداز
اخبار
گفتگو با صفا صابری مدیر بازاریابی روژا

روژا شاپ سرویس لایوکامرس ارائه کرد

۶ درصد مخاطبان لایو خرید می‌کنند
کیمیا منصوری کیمیا منصوری
26 آبان 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روژا شاپ سرویس لایوکامرس ارائه کرد

فروشگاه اینترنتی روژا، با اولین پخش زنده لایوکامرس خود در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۳، از سرویس خرید آنلاین زنده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی رونمایی کرد. در این روش، محصولات به صورت زنده معرفی می‌شوند و کاربران می‌توانند در همان لحظه پرسش‌های خود را مطرح و اقدام به خرید کنند. این فروشگاه در فاز اول اجرای لایوکامرس، از طریق پیامک، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، کاربران را از زمان‌بندی پخش‌های زنده مطلع کرده و قصد دارد پس از رفع چالش‌ها، این شیوه را ادامه دهد.

به گزارش دی‌ام برد، فروشگاه اینترنتی روژا که در زمینه محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر فعال است، روز یکشنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۳ با برگزاری اولین پخش زنده در سایت روژا با موضوع ضد آفتاب، از سرویس لایوکامرس خود رونمایی کرد. فاز اول لایوکامرس‌های روژا شاپ از تاریخ ۲۰ الی ۲۹ آبان، بر بستر سایت این فروشگاه اینترنتی برگزار خواهند شد. به گفته روابط عمومی روژا شاپ، این فروشگاه اینترنتی اولین ارائه‌دهنده سرویس لایوکامرس تخصصی در حوزه آرایشی، بهداشتی و عطر در ایران است. البته پیش‌ از این، دیجی‌کالا نیز از سرویس مشابهی رونمایی کرده بود و روژاشاپ درواقع دومین ای‌کامرس ایرانی است که چنین سرویسی را برای کاربران خود ارائه می‌کند.

لایوکامرس ترکیبی از پخش زنده و خرید آنلاین است که در آن محصولات بصورت زنده معرفی می‌شوند و مخاطبان می‌توانند در همان لحظه پرسش‌های خود را پیرامون محصولات و خرید مطرح کرده و سپس اقدام به خرید کنند. این شیوه از خرید ، می‌تواند تجربه‌ای نزدیک به خرید حضوری ایجاد کند. ببیندگان لایو می‌توانند در این پخش‌های زنده از ویژگی‌های واقعی محصول مطلع شوند و جزئیاتی مانند رنگ و بافت محصول را مشاهده کنند. لایوکامرس می‌تواند خرید آنلاین را شخصی تر، ساده‌تر و تعاملی‌تر کند. لایوکامرس به کاربر این امکان را می‌دهد که همزمان در کنار دیگر خریداران، محصول را ببینید و با اطمینان بیشتری تصمیم گیری کند.‌

روژا شاپ سرویس لایوکامرس ارائه کرد 1

لایوکامرس نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد

صفا صابری، CMO روژا شاپ در گفتگو با دی‌ام برد، استفاده از لایوکامرس در این فروشگاه اینترنتی را نشأت‌گرفته از تحقیقات بازار عنوان کرد و گفت: «مطالعات ما نشان می‌دهد که در دنیای دیجیتال امروز، مصرف‌کنندگان تمایل دارند پیش از خرید، تجربه‌ای شبیه به فروشگاه فیزیکی داشته باشند.»

صابری بر این باور است که لایوکامرس امکان تعامل زنده و محصول را برای کابران فراهم می‌کند. او توضیح می‌دهد: «لایوکامرس امکان پرسش در لحظه و اطلاع از ویژگی‌ها و مزایای محصول به صورت مستقیم و شفاف را برای مشتری فراهم می‌کند و مشتری می‌تواند به راحتی و با پیشنهادات ویژه در این پخش زنده خرید خود را انجام دهد؛ این شیوه موجب ایجاد تعامل و افزایش اعتماد مشتریان به برند روژا می‌شود، موانع خرید را کاهش می‌دهد و در افرادی که علاقه‌ای به خرید اینترنتی ندارند حس خوبی نسبت به این شیوه از خرید به وجود می‌آورد.»

او تاکید می‌کند که این شیوه نه تنها موجب افزایش رضایت مشتریان می‌شود، نرخ تبدیل را هم بیشتر می‌کند.

روژا شاپ سرویس لایوکامرس ارائه کرد 2

صفا صابری

صابری در مورد شیوه اطلاع‌رسانی و آشنا‌سازی کاربران با این شیوه از ارائه محصول و خرید می‌‌گوید: «این شیوه در ایران تقریبا تازه است و فراگیر نیست. شروع اطلاع‌رسانی ما برای مخاطبان خودمان از طریق باشگاه مشتریان بود؛ ما تلاش کردیم در ابتدا این شیوه را در مشتریان خودمان نهادینه کنیم و بعد وقتی با برگزاری لایوهای مداوم، تجربه بیشتری کسب کردیم دامنه مخاطبان و اطلاع‌رسانی را افزایش دهیم.»

به گفته صابری اطلاع‌رسانی لایوکامرس‌ها از طریق پیامک، ایمیل و صفحه اینستاگرام این فروشگاه اینترنتی، پوش نوتیفیکیشن‌ها و اسلایدر سایت انجام شده است. او ابراز امیدواری کرد که در آینده این لایوکامرس‌ها به طور مرتب ادامه‌دار باشند و بسته به نیاز مخاطبان، دسته‌بندی‌های مختلف برند و محصول را پوشش دهند.

مدیر بازاریابی روژا اشاره کرد: «ما قصد داریم در فاز اولیه لایوکامرس‌ها، تمامی چالش‌ها را ببینیم و برای رفع آنها تلاش کنیم. سپس در مرحله بعدی وارد همکاری با اینفلوئنسرهای حوزه آرایشی و بهداشتی شده تا بتوانیم مخاطبان و مشتریان جدیدی را به خود جلب کنیم. در فاز اول از همکاران و پتانسیل‌های درونی مجموعه استفاده کرده‌ایم تا بتوانیم به سطح مناسبی از مدیریت لایوکامرس برسیم.»

روژا شاپ سرویس لایوکامرس ارائه کرد 3

CTR لایوهای اول ۲۰ درصد بود

صابری در مورد نتایج اولیه اجرای لایوکامرس‌ها و بازخوردهای دریافت شده می‌گوید: «در لایو اول که با موضوع ضد آفتاب‌ها برگزار شد، میانگین زمان تماشا در حدود ۵-۶ دقیقه را شاهد بودیم که با توجه به آمار لایوکامرس‌های جهانی، عدد خوبی است. در روزهای بعد هم Average Watch Time در همین بازه تکرار شد که ما را امیدوار کرد.»

صابری نرخ CTR حاصل از لایوکامرس‌ها را حدودا ۲۰ درصد عنوان کرد و گفت: «این عدد، عدد قابل قبولی است اما باید بالاتر برود. فروش ما نیز از میان افرادی که در لایو حضور داشتند چیزی حدود ۵ تا ۷ درصد بود.»

پاکت
به اشتراک بگذارید:
کیمیا منصوری
کیمیا منصوری
هنرهای دراماتیک را دوست داشتم و خواندم، روزنامه‌نگاری چندرسانه‌ای را انتخاب کردم و حالا خبر می‌نویسم. دی‌ام برد فرصتی است تا دنیای بازاریابی دیجیتال را روایت کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...