سنجاب
اخبار

معرفی پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ «سکودار»

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
بهمن ۲۱, ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
معرفی پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ «سکودار»

سکودار یک پلتفرم در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ است که به برندها این امکان را می‌دهد تا برای کمپین‌های خود با اینفلوئنسرها همکاری کنند.

به گزارش دی‌ام برد، سکودار، یک پلتفرم در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ است که با تمرکز بر اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، به برندها امکان می‌دهد تا از اینفلوئنسرها برای افزایش آگاهی، تعامل و فروش استفاده کنند. طبق اعلام این مجموعه، هدف سکودار تسهیل ارتباط برندها با اینفلوئنسرهای مناسب و بهینه‌سازی تبلیغات دیجیتال بر پایه داده و استراتژی است.

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است؟

طبق آماری که توسط سکودار و بر اساس تحقیقات جهانی این پلتفرم منتشر شده، ۶۸٪ کاربران شبکه‌های اجتماعی به توصیه‌های اینفلوئنسرها اعتماد دارند. همچنین ROI اینفلوئنسر مارکتینگ ۱۱ برابر بیشتر از تبلیغات سنتی است و ۷۰٪ برندها بودجه خود را در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ افزایش داده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که تأثیرگذاری اینفلوئنسرها در خرید و تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

معرفی پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ «سکودار» 1

نحوه عملکرد سکودار

سکودار فرایند برنامه‌ریزی، اجرا و بهینه‌سازی کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ را در چندین مرحله انجام می‌دهد:

۱. تحلیل برند و تعیین استراتژی

در این مرحله، سکودار با بررسی ویژگی‌های برند، اهداف بازاریابی و جامعه هدف، پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد. این تحلیل شامل شناسایی نقاط قوت برند، تعیین پیام کلیدی تبلیغات و انتخاب پلتفرم‌های مناسب برای اجرای کمپین است.

۲. انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب

سکودار به کمک یک رویکرد داده‌محور، اینفلوئنسرهایی را انتخاب می‌کند که نه‌تنها دارای تعداد فالوور بالا باشند، بلکه نرخ تعامل مطلوب، مخاطبان مرتبط و محتوای باکیفیت نیز داشته باشند. این انتخاب بر اساس معیارهای متعددی از جمله میزان تعامل، تطابق با برند، جامعه مخاطب و کیفیت محتوای تولیدی انجام می‌شود.

۳. طراحی و اجرای کمپین

پس از انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب، نوبت به طراحی و اجرای کمپین می‌رسد. در این مرحله، استراتژی محتوایی، نوع تبلیغات، بازه زمانی و پلتفرم انتشار مشخص می‌شود و اینفلوئنسرها با برندها همکاری می‌کنند تا پیام تبلیغاتی را به مخاطبان خود منتقل کنند.

۴. نظارت و بهینه‌سازی عملکرد کمپین

یکی از ویژگی‌های سکودار، پایش عملکرد کمپین‌ها در طول زمان است. این پلتفرم با استفاده از تحلیل داده‌ها، بررسی نرخ تعامل، میزان دسترسی و بازده سرمایه‌گذاری (ROI)، کمپین‌ها را بهینه‌سازی می‌کند تا نتایج مطلوب‌تری حاصل شود.

معرفی پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ «سکودار» 2

معرفی پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ «سکودار» 3

از هوش مصنوعی برای طراحی بریف کمپین‌های استفاده می‌کنیم

آتوسا آهنگ، هم‌بنیان‌گذار پلتفرم سکودار در گفت‌وگویی اختصاصی به دی‌ام برد گفت: «یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی کمپین‌های اینفلوئنسری، بریف کردن اینفلوئنسرهاست. نگارش بریف برای بعضی از کمپین منیجرها ممکن است چالش‌برانگیز باشد. ما با کمک هوش مصنوعی، ترتیبی دادیم تا کمپین منیجر، با نگارش چند کلیدواژه در راستای هدف و عنوان کمپین، یک بریف generate شده با هوش مصنوعی تحویل بگیرد. این بریف در پلتفرم بارگذاری خواهد شد.

یکی دیگر از فرایندهایی که ما اتومیت کردیم، برای کمپین‌های توییتر است. یکی از چالش‌هایی که برای طراحی کمپین توییتر وجود دارد، اختصاص بودجه و بازدید است. کمپین منیجرها و سوشال‌مدیا مارکترهای کسب‌وکارها، ممکن است با بودجه و در نهایت KPI حاصل از کمپین‌های توییتر آشنا نباشند. ما فرایندی ترتیب دادیم که کمپین منیجر با مشخص‌کردن بودجه خود، KPI، تعداد توییت، کوت و اینفلوئنسر را مشاهده کند. برای این کار، از هوش مصنوعی کمک گرفتیم تا بتوانیم KPI دقیق‌تری ارائه کنیم. دیتابیس آن نیز، +۲۵۰ کمپین اجرا شده در توییتر است و ما مطمئنیم که دیتای درستی را محاسبه می‌کنیم.»

معرفی پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ «سکودار» 4

آتوسا آهنگ، هم‌بنیان‌گذار پلتفرم سکودار

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ما، دیتامحور کردن لینکدین است

او در پاسخ به این سؤال که مزیت اصلی سکودار نسبت به سایر پلتفرم‌ها چیست، گفت: «یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ما، کمپین توییتر، لینکدین و یوتیوب است. در هر سه پلتفرم، وقتی صحبت از اینفلوئنسر مارکتینگ می‌شود، یک لیست اکسل دست‌به‌دست می‌چرخد. اما کاری که ما کردیم، فراتر از یک لیست اکسل و گوگل شیت است.

برای کمپین‌های لینکدین، ما دیتای اکانت کاربرها را استخراج کردیم. کمپین منیجر می‌تواند تعرفه اینفلوئنسر، ایمپرشن اکانت، اینگیجمنت و یک رنکینگ سیستم که مختص سکودار هست را مشاهده کرده و در نهایت بر اساس بودجه خود، تصمیم بگیرد با کدام اینفلوئنسر لینکدین همکاری کند. ما کمپین‌های اینفلوئنسری لینکدین را دیتا محور کردیم، این یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ما نسبت به دیگر پلتفرم‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی فعال در این صنعت است. بیس اصلی کمپین‌های اینفلوئنسری ما توییتر است. یکی از مزیت‌هایی که ما داریم، تعیین KPI بر اساس بودجه برای توییتر است.»

معرفی پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ «سکودار» 5

آهنگ در آخر عنوان کرد: «قصد داریم در آینده، فرایند انتخاب اینفلوئنسر را برای کمپین منیجرها تسهیل ببخشیم. تأکید ما، دقت در انتخاب اینفلوئنسر بر اساس اهداف کمپین است، موضوعی که در کمپین‌های اینفلوئنسری معمولاً به آن توجه نمی‌شود.»

به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...