پژوا از سرویس اسپانسرشیپ کانالهای یوتیوب رونمایی کرد

فهرست مطلب
پلتفرم «پژوا» فعال در حوزه اسپانسرشیپ رسانههای دیداری و شنیداری، به مناسبت تولد یکسالگی خود، از سرویس جدید اسپانسرینگ کانالهای یوتیوب رونمایی کرد. این پلتفرم که تاکنون در زمینه اسپانسرینگ پادکستها فعال بوده، اعلام کرده است در سال گذشته با حدود ۲۰۶ پادکست همکاری داشته است.
به گزارش دیام برد، پلتفرم پژوا همزمان با تولد یکسالگی خود، از سرویس اسپانسرشیپ کانالهای یوتیوب رونمایی کرد. این پلتفرم که تاکنون تمرکز اصلی آن بر اسپانسرشیپ پادکستها بوده، اکنون دامنه خدمات خود را به سایر رسانههای دیداری و شنیداری مانند یوتیوب گسترش داده است. بر اساس گزارش پژوا، این پلتفرم در طول سال گذشته موفق شده اسپانسرینگ بیش از ۵۰۰ قسمت از ۲۰۶ پادکست را برای کسبوکارهای مختلف فراهم کند.
به گفته پژوا به دلیل گسترش تولید محتوای فارسی در یوتیوب و درخواست کسبوکارها برای اسپانسرشیپ این محتواها، خدمات اسپانسرشیپ کانالهای یوتیوب را نیز انجام میدهد. اسپانسرینگ کانالهای یوتیوب شامل موارد زیر است:
به گفتهی پلتفرم پژوا، افزایش تولید محتوای فارسی در یوتیوب و رشد تقاضای کسبوکارها، از دلایل اصلی اضافه شدن خدمات اسپانسرشیپ کانالهای یوتیوب این پلتفرم بوده است. این خدمات، بهصورت تخصصی بر همکاری میان برندها و تولیدکنندگان محتوای ویدیویی تمرکز دارد:
- دسترسی یکجا به کانالهای متنوع یوتیوب
- نمایش تعداد دنبالکنندگان کانالهای یوتیوب
- ارائه تعداد تماشای هر کانال
- میانگین تماشای هر ویدئو
- تعداد ویدئوهای منتشرشده از سوی هر کانال در سال
- امکان جستجوی کانال یوتیوب مورد نظر
- امکان مقایسه کانالهای یوتیوب مختلف با هم
بازدید ۳ برابری ویدیوهای یوتیوب نسبت به ویدیوهای سنتی
پژوا در ادامه گزارش خود با استناد به دادههای Think With Google اشاره کرده است که ویدیوهای تولیدشده توسط یوتیوبرها بهطور میانگین سهبرابر بیش از ویدیوهای سلبریتیهای سنتی بازدید دریافت میکنند. همچنین، طبق این گزارش، ۶۰ درصد مخاطبان یوتیوب ترجیح میدهند توصیههای یوتیوبرهای محبوب خود را برای خرید یک کالا ببینند تا تبلیغات بازیگران تلویزیون یا سینما. بر همین اساس، پژوا معتقد است اسپانسرشیپ کانالهای یوتیوب و تبلیغات Host Read در این پلتفرم میتواند بازدهی بالایی برای برندها به همراه داشته باشد.
در ادامه نیز اشاره کرد که علاوه بر اهمیت بالای اسپانسرشیپ با کانالهای یوتیوب، فرایند همکاری با تولیدکنندگان محتوا راحت نیست چرا که اطلاعات کافی برای برقراری ارتباط با آنها وجود ندارد. از این رو پژوا اطلاعات این کانالها را به صورت یکجا در اختیار کاربران خود قرار داده است و هدف خود را از ارائه این خدمات، تسهیل فرایند اسپانسرشیپ یوتیوب اعلام کرده است.
در بخش دیگری از این گزارش، پژوا به چالشهای موجود در برقراری ارتباط مستقیم میان کسبوکارها و تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب اشاره کرده است که نبود اطلاعات کافی از کانالها، فرایند اسپانسرشیپ را دشوار میکند. این پلتفرم اعلام کرده با فراهم کردن اطلاعات تولیدکنندگان محتوا به صورت یکجا، قصد دارد این فرایند را برای برندها سادهتر کند.
پژوا در ادامه اعلام کرد که دستهبندی موضوعی کانالهای یوتیوب، مرتبسازی بر اساس قیمت و تعداد دانلود، اسپانسرشیپ کتابهای صوتی و پریرول (Pre-Roll) فیلمهای سینمایی به خدمات پژوا اضافه خواهد شد.
نگاهی به فعالیتهای سال گذشته پژوا
به گفتهی پژوا، پادکستها در سالهای اخیر به یکی از جذابترین رسانههای شنیداری تبدیل شدهاند و توانستهاند توجه گستردهای از سوی مخاطبان جلب کنند. بر اساس دادههای Podchaser، تعداد مخاطبان پادکست در ایران به حدود ۷ میلیون نفر میرسد؛ آماری که نشان میدهد این رسانه به بستری مؤثر برای معرفی برندها و خدمات کسبوکارها تبدیل شده است.
همچنین طبق گزارش Acast، حدود ۸۰ درصد مخاطبان پادکستها به میزبان یا گوینده مورد علاقه خود اعتماد دارند؛ عاملی که موجب میشود پیامهای تبلیغاتی در پادکستها اثرگذاری بالاتری نسبت به سایر رسانهها داشته باشند.
امکانات پژوا برای اسپانسیرشیپ در پادکستها:
- ایجاد دسترسی یکجا به پادکستها
- دستهبندی موضوعی پادکستها
- ارائه دادههای جامع
- امکان مرتبسازی براساس قیمت و تعداد دانلود
- امکان مقایسه پادکستهای مختلف
- امکان ساخت اپیزود اختصاصی
- ارائه گزارش از نتیجه اسپانسرشیپ
پژوا درباره فرایند اجرای این تبلیغات اشاره کرده است که کسبوکارها میتوانند در ابتدای قسمتهای مختلف هر پادکست و از زبان میزبان آن، پیامهای مدنظر خود را به گوش مخاطبان برسانند. همچنین، امکان نمایش لوگوی برند در پستهای مرتبط با پادکست در شبکههای اجتماعی نیز برای افزایش دیدهشدن فراهم شده است. بر اساس دادههای پژوا، کسبوکارها بیشترین میزان تمایل را برای اسپانسرشیپ را با پادکستهای «تاریخی»، «توسعه فردی» و «کسبوکاری» در سال گذشته داشتند.
مطالب پیشنهادی
صفحه دومینو به اینستاگرام برگشت