یکتانت
اخبار
با هدف تقویت همکاری با برندهای FMCG

اکالا داشبورد هوشمند فروش و بازاریابی خود را توسعه داد

ترانه رسولیان ترانه رسولیان
خرداد ۴, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکالا داشبورد هوشمند فروش و بازاریابی خود را توسعه داد

اکالا با هدف تقویت همکاری با برندهای FMCG داشبورد هوشمند فروش و بازاریابی خود را توسعه داد. اکالا اشاره کرده است که این پلتفرم با تکیه بر تخصص تیم‌های بازرگانی، فروش و تحلیل داده، مجموعه‌ای از دشبوردهای تحلیلی هوشمند را برای برندها طراحی و عرضه کرده که از ابتدای سال ۱۴۰۳ در دسترس برندهای همکار قرار گرفته است.

به گزارش دی‌ام برد و به نقل از روابط عمومی اکالا، این مجموعه ابزار در نتیجه چند ماه تحقیق و گفتگو با متخصصان در جهت پاسخگویی به کمبودهای موجود در بازار رقابتی تنظیم شده است. فریال توصلی، معاون بازرگانی اُکالا، در این باره می‌گوید: «در تعامل و همکاری با برندها، به‌طور مکرر با نبود یک منبع متمرکز، مصور و قابل اتکا برای تحلیل فروش و رفتار بازار مواجه می‌شدیم. تصمیم گرفتیم این خلأ را با طراحی یک راهکار مبتنی بر هوش تجاری (BI) و شناخت عمیق از مشتریان برطرف کنیم.»

 برندها با انتخاب فیلتر می‌توانند داده‌های مورد نظرشان را به دست آورند

براساس محتوایی که اکالا در اختیار دی ام برد قرار داده است، این دشبوردها تحلیل رفتار خرید کاربران را به صورت تجمیعی و کاربردی از بیش از ۳۰۰۰ فروشگاه در کشور به برندها ارائه می‌دهد. برندها می‌توانند با انتخاب فیلترهایی مانند موقعیت جغرافیایی، گروه محصولی یا بازه‌های زمانی، تحلیل از داده‌های مورد نظر را داشته باشند. مجموعه ابزارها و ماژول‌های توسعه یافته در این دشبورد، متناسب با نیاز هر برند سفارشی‌سازی می‌شود. هر برند می‌تواند با فیلترها، اطلاعات دقیقی از فروش و تبلیغات بر بستر پلتفرم اُکالا برای تک تک محصولات خود در هر شهر و یا فروشگاهی در بازه‌های زمانی دلخواه خود به‌دست بیاورد.

 مزایای دشبوردهای تحلیلی اُکالا برای برندها

  • رصد رفتار مصرف‌کننده و ترندهای خرید در لحظه
  • شناسایی فرصت‌های پنهان بازار در مناطق مختلف
  • سفارشی‌سازی کامل دشبورد براساس نیازهای هر برند
  • کاهش هزینه‌های مارکتینگ از طریق هدف‌گذاری دقیق
  • به‌روزرسانی خودکار ۳ ساعته داده‌های فروش روزانه
  • افزایش سهم بازار آنلاین از طریق دسترسی به داده‌های قابل اجرا
  • امکان فیلترپذیری پیشرفته و جزئی در سطح فروشگاه، محصول، منطقه و زمان
  • تحلیل دقیق عملکرد محصولات در شهرهای مختلف کشور
  • تحلیل لحظه‌ای برای تصمیم‌گیری سریع‌تر در طراحی فعالیت‌های فروش و تبلیغات و پایه تصمیمات استراتژیک

 اکالا همچنین اشاره کرده است که این دشبوردها فقط برای برندهای بزرگ طراحی نشده است، بلکه برای برندهای کوچک نیز کاربردی‌ هستند و در استراتژی‌هایی مانند تثبیت جایگاه، توسعه بازار، تست محصول جدید و بهینه‌سازی هزینه‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 به گفته اُکالا، از زمان عرضه نسخه اولیه، بازخورد برندها مثبت بوده است. در ادامه فریال توصلی می‌گوید: «نسخه جدید دشبوردها با قابلیت‌های بیشتر و تخصصی‌تر و همچنین تصویرسازی دقیق‌تر، بر مبنای تحقیقات متعددی طراحی شده و تحولی در نحوه برنامه‌ریزی برندها برای بازار آنلاین ایجاد کرده است. بعد از ارائه نسخه اولیه این دشبورد و اعتماد برندها در تصمیم‌گیری به کمک این ابزار، با بازخوردهای بسیار مثبتی مواجه شدیم که تصمیم گرفتیم توسعه آن را ادامه بدیم تا به این نیاز به بهترین نحو پاسخ بدیم.»

به اشتراک بگذارید:
ترانه رسولیان
ترانه رسولیان
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آسان‌پرداخت