گزارش اکالا از اثر اجرای کمپینها روی فروش برندها و محصولات مشارکتکننده

فهرست مطلب
به گزارش دیام برد، پلتفرم اکالا در بخشی از گزارش سالانه ۱۴۰۳ خود به «اثر کمپینهای اکالا بر رشد فروش برندهای مشارکتکننده» پرداخته است و دیتاهایی از رشد فروش برندهایی که در کمپینهای تبلیغاتی اکالا حضور داشتند را به اشتراک گذاشته است.
اکالا در این بخش اشاره کرده است که کمپین سراسری «رایگان میرسونمش» که از آبان تا دی ماه ۱۴۰۳ اکران شد، با پیام اصلی «ارسال رایگان اکالا» و تمرکز بر کالاهای سوپرمارکتی و با حضور بیشتر از صد برند در رسانههای محیطی، دیجیتال، شبکههای اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، ویدیومارکتینگ و فضای تبلیغاتی درون اکالا اجرا شد و پنج برند در این کمپین بیشترین رشد فروش را تجربه کردند:

تاژ؛ رشد فروش میانگین ۲۱۶ درصدی
ماتادور؛ رشد فروش میانگین ۱۹۹ درصدی
پرسیل؛ رشد فروش میانگین ۱۲۸ درصدی
بهروز؛ رشد فروش میانگین ۱۲۴ درصدی
افس؛ رشد فروش میانگین ۱۰۹ درصدی
اکالا همچنین در این گزارش به محصولاتی که در پی این کمپین رشد چشمگیری در فروش خود داشتند، اشاره کرده است.

فروش بیش از سه میلیون کالا در سه روز اول «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی»
این پلتفرم در ادامه این گزارش به دادههای مرتبط با کمپین «بزرگترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» نیز پرداخته است و اشاره کرده که در بازه سه روز اول این کمپین، سه میلیون و چهارصد هزار کالا فروخته شده است.
اکالا در ادامه دادههایی را از بیشترین میزان رشد فروش برندها در این کمپین منتشر کرده است.

ظرفیتهای «اتایم» برای افزایش فروش
این گزارش در ادامه به ظرفیتهای «اتایم» اشاره کرده است که هر دو ساعت یک بار در آن پرتخفیفترین کالاها ارائه میشود. اکالا اشاره کرده است که این ظرفیت به دلیل به صرفه بودن خرید برای مشتریان اکالا محبوب است و نقش پررنگی در فروش دارد.

بهبود ۳۰ درصدی هزینههای بازاریابی
اکالا در این گزارش به دشبورد هوش تجاری تامینکنندگان کالا میپردازد و اشاره میکند که این ابزار داده محور رفتار مصرف را در بیش از ۳۰۰۰ فروشگاه به صورت لحظهای تحلیل میکند و ۲۸ برندی که در سال گذشته از این دشبورد استفاده کردهاند، نتایج زیر را به همراه داشته است:
بهبود میانگین هزینههای بازاریابی؛ ۳۰ درصد
بهینهسازی درصد تخفیفها؛ ۳ درصد
افزایش نرخ بازگشت؛ ۱.۵ برابر
بهبود نرخ تبدیل؛ ۳ درصد
مطالب پیشنهادی
هزینه اسپانسری در پادکستهای فارسی چقدر است؟