پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

راه‌اندازی نسخه جدید Page Speed Insights توسط گوگل!

صدف مهرابی صدف مهرابی
23 آبان 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه
راه‌اندازی نسخه جدید Page Speed Insights توسط گوگل!
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل در حال راه‌اندازی نسخه جدیدی از PageSpeed Insights با هدف رفع  مشکلات نسخه فعلی است. گوگل اعلام کرده است فیچرهای جدیدی با هدف مدرن‌تر شدن رابط کاربری (UI) و درک بهتر داده‌ها طراحی شده که به این ابزار اضافه می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مشکلات نسخه موجود نحوه ارائه داده‌ها و عدم تفکیک مشخص این داده‌ها در نسخه آزمایشگاهی(lab data)  و میدانی (field data) است. بنابراین افرادی که با این ابزار آشنا نیستند ممکن است در درک محتوای ارائه شده با مشکل مواجه شوند. به همین دلیل تعداد زیادی پست وبلاگی درباره تفسیر گزارشات PageSpeed Insights  نوشته شده که مهم‌ترین علت آن سردرگمی افراد در تحلیل داده‌های این ابزار است.

گوگل امیدوار است با انتشار این به‌روزرسانی در اواخر سال جاری، تحلیل گزارش‌ها  برای برنامه‌نویسان آسان‌تر شود تا بتوانند بر اساس اطلاعات موجود در آن عمل کنند.

اهداف اصلی از این اصلاحات عبارتند از:

  • درک بهتر تفاوت داده‌های آزمایشگاهی و میدانی ‌
  • درک بهتر چگونگی محاسبه فاکتورهای Core Web Vitals در UI
  • جدید شدن ظاهر و رابط کاربری

در اینجا توضیحات بیشتری درباره‌ این آپدیت می‌پردازیم؛

  • جداسازی دیتاهای میدانی و آزمایشگاهی: برچسب‌های موجود برای «دیتاهای میدانی» و «دیتاهای آزمایشگاهی» با متنی جایگزین می‌شوند که نشان می‌دهد این داده‌ها به چه معنا هستند.
  • ارزیابی‌ فاکتورهای Core Web Vitals: در حال حاضر ارزیابی‌های CWVفقط به صورت ” passed” یا “failed” نشان داده می‌شود اما در آپدیت جدید در بخش‌های جداگانه با آیکن‌های مشخص نمایش داده می‌شود.
  • برچسب‌هایی برای عملکرد موبایل و دسکتاپ: در نسخه جدید ظاهر منوی بالا تغییر می‌کند و لینک‌هایی برای تلفن همراه و دسکتاپ در صفحه گزارش اضافه می‌شود.
  • Origin Summary: گوگل این بخش گزارش را به یک برگه جدید، در پایین بخش Field Data منتقل می‌کند.
  • Expand view: این فیچر جدید به قسمت داده‌های میدانی اضافه می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد جزئیات فاکتورهای مختلف Core Web Vitals را ببینند.
  • Page image: گوگل تصویر صفحه بارگذاری شده را از جای فعلی آن که در کنار قسمت دیتاهای میدانی است، حذف می‌کند و به قسمت دیتاهای آزمایشگاهی منتقل می‌کند.
بخوانید  یوتیوب انتخاب کاور برای ویدیوهای کوتاه را روی iOS فعال می‌کند

expand-view

در نهایت، گوگل بخشی را در پایین کارت آزمایشگاهی یا میدانی اضافه می‌کند که جزئیاتی را درباره‌ی موارد زیر نمایش می‌دهد؛

  • دوره جمع آوری داده‌ها
  • مدت زمان بازدید
  • دستگاه‌ها
  • اتصالات شبکه
  • اندازه‌ی نمونه
  • ورژن مرورگر کروم

این اطلاعات اضافه باید تفاوت داده‌های آزمایشگاهی و میدانی را به طور مشخص‌تری بیان کند تا به کاربرانی که در گذشته در تشخیص این دیتاها با مشکل مواجه بودند کمک کند.

تاریخ انتشار دقیقی برای PageSpeed Insights جدید وجود ندارد، اما با نزدیک‌تر شدن به زمان راه‌اندازی، آپدیت‌های بیشتری را به اشتراک گذاشته می‌شود.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
صدف مهرابی
صدف مهرابی
نظرات

اسمارتک