دی ام برد
اخبار
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد:

برای جذب گردشگر از بیرون مرزها هدف‌گذاری جدی انجام داده‌ایم؛ چین و کشورهای آسیای شرقی بازار هدف ما خواهند بود

کیمیا منصوری کیمیا منصوری
آذر ۲۰, ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای جذب گردشگر از بیرون مرزها هدف‌گذاری جدی انجام داده‌ایم؛ چین و کشورهای آسیای شرقی بازار هدف ما خواهند بود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در نشستی با جامعه هتلداران ایران با تأکید بر ضرورت جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری، تاکید کرد. امیری جذب گردشگر از بیرون مرزها‌ را مهم‌ترین هدف وزارتخانه خود اعلام کرد. هدف‌گذاری برای جذب گردشگر در حوزه نوروز، خلیج فارس، چین، پاکستان، بنگلادش و جنوب شرق آسیا خواهد بود. او همچنین در این نشست، ایران‌هراسی را یکی از چالش‌های این وزارت‌خانه دانست.

به گزارش دی‌ام برد، سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست با جامعه هتلداران ایران و سرمایه‌گذاران ایران‌هراسی را یکی از چالش‌های کلان این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: «نیازمند جذب گردشگر هستیم. رونق گردشگری به معنای رونق هتل‌ها، مجتمع‌ها، بومگردی‌ها است. اگر گردشگر نباشد تنها باید یکدیگر را نقد کنیم.»

امیری در این نشست، هدف‌گذاری وزارتخانه خود را به طور جدی  برای جذب گردشگر  از بیرون مرزها اعلام کرد و گفت: «هدف‌گذاری‌ها برای جذب گردشگر از حوزه نوروز آغاز شده و سپس به خلیج فارس، چین، هند، پاکستان، بنگلادش و جنوب شرق آسیا گسترش یافته است. تمرکز ما بر جذب گردشگر از کشورهایی است که مزیت نسبی داریم و می‌توانیم گردشگران بیشتری جذب کنیم.»

به گفته صالحی امیری یکی دیگر از اهداف مهم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بازسازی روابط با همسایگان، به‌ویژه عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس، است. مرزهای زمینی با کشورهای همسایه از جمله ارمنستان و عراق تقویت شوند تا اقتصاد مرزی رشد کند.

 برای جذب گردشگر از بیرون مرزها هدف‌گذاری جدی انجام داده‌ایم؛ چین و کشورهای آسیای شرقی بازار هدف ما خواهند بود 1

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بر این باور است که در سطح عالی نظام و مقامات، اجماع ذهنی درباره اهمیت گردشگری شکل گرفته است. او می‌گوید: «باز‌شدن فضا باید در سه سطح اتفاق بیفتد. اول حذف منع سفر به ایران که این موضوع باید به منافع دیگر گره بخورد. دوم اقناع افکار عمومی، که ایران باید به عنوان یک کشور امن معرفی شود و ایران‌هراسی از بین برود. سوم موانع مالی است که برای رفع این مانع با بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی به توافق‌هایی رسیده‌ایم تا  رسما پروژه‌ها به بانک‌های عامل معرفی شوند.»

افراک
به اشتراک بگذارید:
کیمیا منصوری
کیمیا منصوری
هنرهای دراماتیک را دوست داشتم و خواندم، روزنامه‌نگاری چندرسانه‌ای را انتخاب کردم و حالا خبر می‌نویسم. دی‌ام برد فرصتی است تا دنیای بازاریابی دیجیتال را روایت کنم.
نظرات
افراک