ماپرا از اسنپفود به شورای رقابت شکایت کرد

شرکت ماپرا که فعال در زمینه نرمافزار مدیریت هزینه و فروش کافه و رستوران است، اعلام کرده که به دلیل «وضع محدودیتهای ناگهانی، غیرمنصفانه و تبعیضآمیز» از سوی اسنپفود روی سرویس API پلتفرم ماپرا، به شورای رقابت شکایت کرده است.
به گزارش دیام برد، شرکت دانش بنیان ماپرا که نرمافزار مدیریت فروش را ارائه میدهد در حال حاضر به بیش از ۴ هزار کافه و رستوران در حال خدمات رسانی است. این پلتفرم از اسنپفود به دلیل محدودیتهای ناگهانی و تبعیض آمیز شکایت کرده است.
به گفته مدیرعامل ماپرا، از سال ۱۴۰۲ این پلتفرم شروع به توسعه API ارائه شده توسط شرکت اسنپ فود کرده است. این یکپارچهسازی برای رستورانها اهمیت زیادی دارد و باعث صحت اطلاعات انبار و مواد اولیه رستوران میشود. شرکت اسنپ فود به صورت ناگهانی و بدون هماهنگی شرایط جدید و محدودیتهای غیر منصفانهای بر استفاده از این API اعمال کرده است.
در نتیجه این اقدامات باعث شده است که بخش مهمی از خدمات نرم افزار ماپرا دچار اختلال شود و به تبع آن مشتریان ماپرا نیز دچار نارضایتی و مشکلات عملیاتی جدی شوند.
ماپرا این اقدام اسنپفود را مصداق سوءاستفاده از موقعیت مسلط در بازار و خلاف اصول رقابت سالم دانسته و هدف از شکایت را دفاع از حقوق مشتریان و حمایت از رقابت عادلانه عنوان کرده است.
مطالب پیشنهادی
هزینه اسپانسری در پادکستهای فارسی چقدر است؟
جالب بود