پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

جستجو بر اساس کلیدواژه‌ به اینستاگرام اضافه می‌شود

صالح رضوی صالح رضوی
2 دی 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جستجو بر اساس کلیدواژه‌ به اینستاگرام اضافه می‌شود
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به روز شدن امکانات جستجو در اینستاگرام یک تغییر بزرگ به شمار می‌آید. اواخر آبان ماه اینستاگرام اعلام کرد که کاربران کشور‌های انگلیسی زبان در 6 کشور، از جمله انگلستان، آمریکا، ایرلند و کانادا اکنون می‌توانند بر اساس کلیدواژه‌ در اینستاگرام محتوای مورد نظرشان را جستجو کنند.

جستجو در اینستاگرام

پیش از این جستجو در این برنامه تنها بر اساس هشتگ‌ یا اکانت ممکن بود. برای مثال اگر شما به دنبال «دستور پخت غذاهای سالم» بودید، تنها می‌توانستید هشتگ #غذاهای_سالم  را در اینستاگرام سرچ کنید تا پست‌هایی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند یا اکانت‌هایی که اسمی شبیه به این اسم دارند یا در بیوشان این اسم آمده است، به شما نشان داده می‌شد. اما با تغییر جدید، اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که خود کلید واژه‌ها را سرچ کنید، یعنی پست‌هایی که دارای دستور پخت غذاهای سالم هستند به شما نشان داده می‌شوند؛ حتی اگر فاقد هشتگ مخصوص باشند.

البته اینکه چگونه مشخص می‌شود یک پست در مورد چه موضوعی است، نامشخص است. اینستاگرام می‌گوید تعداد زیادی از فاکتور‌ها از جمله نوع محتوا، کپشن و زمان پست‌گذاری بررسی خواهد شد. همچنین اینستاگرام تاکید می‌کند پست‌هایی که کیفیت بالایی دارند را در نتیجه جستجو به کاربر نشان خواهد داد. هم اکنون تنها پست‌های Grid جزو پست‌های با کیفیت قرار می‌گیرند.

از این جهت این خبر مهم است، زیرا اینستاگرام تاکنون در بخش نشان دادن نتایج جستجو برای کاربران بسیار ضعیف عمل کرده است. اگرچه اینستاگرام می‌گوید تنها بعضی از محتواها قابل جستجو هستند. جستجو محدود به موضوعات مورد علاقه عمومی و کلمات کلیدی است که از guidelines های اینستاگرام تخطی نکنند.

بخوانید  نسخه جدید وبسایت آداک شاپ رونمایی شد!
مدیانا
به اشتراک بگذارید:
صالح رضوی
صالح رضوی
نظرات

مبین
مبین

خب ، از چند روز اینده باید منتظر اپدیت پکیج های زرد اینستاگرامی و دوره های جدید سئو اینستاگرام و … که میدونید باشیم ! ????‍♂️????????

اسمارتک