
جگوار پس از شکست پروژه ریبرندینگش به دنبال یک آژانس تبلیغاتی جدید است


جگوار تنها چند ماه پس از آنکه در پروژه ریبرندینگ با شکست مواجه شد، تصمیم به تغییر آژانس تبلیغاتی خود گرفته است. کارشناسان معتقدند این ریبرندینگ و کمپین مربوط به آن، نتوانسته رضایت هواداران قدیمی و نسل جوان را جلب کند.
به گزارش دیامبرد، تنها چند ماه پس از آنکه پروژه ریبرندینگ جگوار با بازخوردهای منفی زیادی مواجه شد، این برند تصمیم به تغییر آژانس تبلیغاتی خود گرفته است. کمپین ریبرندینگ جگوار با عنوان «Copy Nothing» شامل یک لوگوی مدرن، فونتی جدید و یک ویدئوی تبلیغاتی بود که مدلهای مختلف را در لباسهای خاص و آوانگارد نشان میداد. اما نکته عجیب این بود که در این تبلیغ هیچ خودرویی دیده نمیشد و همین موضوع باعث شد تا این کمپین واکنشهای تندی را دریافت کند. حتی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، نسبت به نبود خودرو در این تبلیغ واکنش نشان داد و در شبکه اجتماعی X نوشت: «آیا شما خودرو میفروشید؟»
انتقادات و بازخوردهای منفی نسبت به این کمپین، علاوه بر عدم نمایش خودروها، به دلیل تغییر لوگوی معروف جگوار نیز بود. در جریان این ریبرندیگ، جگوار نشان معروف حیوان خود را کنار گذاشت و بهجای آن از یک نماد منحنی و مدرنتر استفاده کرد. کارشناسان این صنعت معتقدند که این کمپین نه تنها نتوانسته است هواداران قدیمی جگوار را راضی نگه دارد، بلکه نسل جوانی که هدف کمپین بودند را نیز تحت تأثیر قرار نداده است.
آمارها نشان میدهد که فروش جگوار در سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته و به ۳۳,۳۲۰ خودرو رسیده است که در مقایسه با ۶۱,۶۶۱ خودرو در سال ۲۰۲۲ و ۱۶۱,۶۰۱ خودرو در سال ۲۰۱۹، کاهش چشمگیری محسوب میشود. این افت شدید نشان میدهد که پروژه ریبرندینگ نه تنها نتوانسته با مخاطبان ارتباط برقرار کند، بلکه در توقف روند نزولی برند نیز موفق نبوده است.

مطالب پیشنهادی

نشست تخصصی دیام برد، به تعویق افتاد
