یکتانت
اخبار
استفاده از AI برای دسته‌بندی دقیق‌تر رفتار جست‌وجوی کاربران

گوگل از قابلیت جدیدی به نام Query Groups در Search Console رونمایی کرد

ترانه رسولیان ترانه رسولیان
آبان ۱۲, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل از قابلیت جدیدی به نام Query Groups در Search Console رونمایی کرد

گوگل از قابلیت جدیدی به نام Query Groups در Search Console رونمایی کرد. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند موضوعاتی با بیشترین جست‌وجو را به کمک هوش مصنوعی در دسته‌بندی‌های مشخص مشاهده کنند. بر اساس اعلام گوگل قابلیت Query Groups فقط برای سایت‌هایی با داده‌های زیاد از هفته‌های آینده فعال خواهد شد و داده‌های آن به مرور زمان با پردازش بیشتر هوش مصنوعی بهبود می‌یابد. همچنین امکان مشاهده این فهرست‌ها بر اساس عملکرد و تعداد کلیک آن‌ها نیز وجود دارد.

به گزارش دی‌ام برد، گوگل قابلیت جدیدی به نام Query Groups را به بخش Search Console Insights با هدف ارائه داده‌هایی از رفتار جست‌وجوی کاربران اضافه کرده است. این قابلیت با کمک هوش مصنوعی، جست‌وجوهای کاربران را به‌صورت خودکار در گروه‌ها مشخصی دسته‌بندی می‌کند. به این ترتیب، به‌جای دیدن فهرست‌های طولانی از جست‌وجوهای تکراری، کاربران می‌توانند موضوعات اصلی و پرکلیک را راحت‌تر مشاهده کنند. همچنین در این بخش مشخص می‌شود کدام گروه از جست‌وجوها بیشترین بازدید را دارند، کدام گروه روندی صعودی داشته و کدام افت کرده است.

بر اساس اعلام گوگل قابلیت Query Groups طی هفته‌های آینده در Search Console Insights برای کاربران نماش داده خواهد شد و هیچ تأثیری بر رتبه‌بندی نتایج جست‌وجو ندارد. همچنین این قابلیت فقط برای سایت‌هایی فعال می‌شود که حجم بالایی از داده‌های جست‌وجو (queries) را دارند؛ چرا که برای سایت‌‌هایی با داده‌های کم، کاربردی ندارد. علاوه بر آن، این گروه‌ها ممکن است با ورود و پردازش داده‌های جدید توسط هوش مصنوعی به مرور زمان زمان تغییر کنند.

گوگل از قابلیت جدیدی به نام Query Groups در Search Console رونمایی کرد 1

دسته‌بندی داده‌ها بر اساس عملکرد

نمایش داده‌ها بر اساس عملکرد در بخش Queries leading to your site:

  1. عملکرد گروه‌ها (Group performance):تعداد کلیک‌های هر گروه نشان‌دهنده عملکرد کلی آن است.

  2. فهرست جست‌وجوها (Queries list):جست‌وجوهای داخل هر گروه بر اساس تعداد کلیک مرتب می‌شوند و پربازدیدترین مورد در صدر فهرست قرار می‌گیرد.

  3. قابلیت بررسی جزئی (Drill-down capability): کاربران می‌توانند روی هر گروه کلیک کنند تا گزارش عملکرد و تمام جست‌وجوهای آن دسته را ببینند.

نمایش موضوعات ترند در سه گروه

نمایش موضوعات جست‌وجو شده در بخش Query Groups:

  1. Top groups: گروه‌هایی که بیشترین حجم کلیک را دارند.

  2. Trending up: گروه‌هایی که تعداد کلیک‌هایشان نسبت به دوره قبل بیشترین افزایش را داشته است.

  3. Trending down: گروه‌هایی که بیشترین کاهش کلیک را تجربه کرده‌اند.

گوگل از قابلیت جدیدی به نام Query Groups در Search Console رونمایی کرد 2

به اشتراک بگذارید:
ترانه رسولیان
ترانه رسولیان
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آسان‌پرداخت