گوگل برای شناسایی ترافیک تبلیغاتی نامعتبر، از هوش مصنوعی استفاده میکند

گوگل ادز، ابزار پرطرفدار تبلیغات آنلاین، به کسبوکارها امکان میدهد محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنند. اما برخی تبلیغکنندگان از طریق کلیکهای نامعتبر و غیرواقعی، سود غیرقانونی کسب میکنند. اکنون گوگل خبر داده است که قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، کلیکهای جعلی را شناسایی و حذف کند.
به گزارش دیام برد و براساس گزارشی از Marketing Dive، گوگل اعلام کرد که استفاده از هوش مصنوعی را برای شناسایی و مقابله با ترافیک نامعتبر (IVT) تبلیغات گسترش میدهد، اقدامی که میتواند هزینه تبلیغات را کاهش دهد و تبلیغکنندگان را به مخاطبان واقعیتر برساند.
ترافیکهای نامعتبر شامل کلیکهایی است که توسط کاربران واقعی ایجاد نشده و از کلیکهای تصادفی، فعالیت رباتها، منابع مخرب و همچنین تلاشهای عمدی برای بالا بردن هزینهها یا کسب درآمد غیرقانونی تشکیل شده است. این موضوع نه تنها هزینه تبلیغات را افزایش میدهد، بلکه آمار و عملکرد کمپینها را نیز تحریف میکند.

گوگل در اینباره توضیح داده است: ما مدتهاست از هوش مصنوعی برای مقابله با IVT استفاده میکنیم و کاربردهای جدید نتایج ما را بیش از پیش بهبود میبخشد. تیم کیفیت ترافیک تبلیغاتی ما، همراه با Google Research و Google DeepMind، اخیراً دفاعهای پیشرو در صنعت را معرفی کردهاند که با استفاده از مدلهای زبان بزرگ، جایگاههای تبلیغاتی ایجادکننده رفتارهای نامعتبر را دقیقتر شناسایی میکنند.
گوگل همچنین اشاره کرده که سیستمهای جدید هوش مصنوعی آن، جایگاههای تبلیغاتی و محتوای وب و اپها را تحلیل میکنند و با بررسی تعامل کاربران، کلیکهای جعلی را دقیقتر شناسایی میکنند. به گفته این شرکت، این بهبودها منجر به کاهش حدود ۴۰ درصدی ترافیک نامعتبر ناشی از تبلیغاتهای مزاحم شده است. این اقدامات علاوه بر کاهش هزینه تبلیغات، به تبلیغکنندگان کمک میکند به مخاطبان واقعی و هدفمندتری در گوگل ادز دسترسی پیدا کنند و دادههای دقیقی برای برنامهریزی کمپینها به دست آورند.
مطالب پیشنهادی
هزینه اسپانسری در پادکستهای فارسی چقدر است؟