درآمد آژانس گهواره در سال ۱۴۰۳ بیشتر از ۱۹۱ درصد رشد کرد

فهرست مطلب
آژانس دیجیتال مارکتینگ گهواره گزارش سالانه خود را منتشر کرد. دادههای این گزارش شامل آمار کاربران، تعاملات دیجیتال، فعالیتهای رسانهای و کمپینهای اجراشده با تمرکز بر آگاهیبخشی و ارائه اطلاعات به مادران باردار و والدین با کودکان زیر شش سال است. همچنین در گزارش اشاره شده که درآمد آژانس گهواره در این سال، ۱۹۱ درصد رشد کرده است.
به گزارش دیام برد، آژانس دیجیتال مارکتینگ گهواره از بهار ۱۴۰۱ فعالیت خود را ذیل پلتفرم گهواره و با هدف ارائه رپورتاژ آگهی آغاز کرد. در ادامه، این آژانس مسیر خود را گسترش داد و به عنوان یک مجموعه فعال در حوزه تبلیغات مادر و کودک، به معرفی برندهای ارائهدهنده خدمات و محصولات این حوزه پرداخت. هدف اصلی آژانس گهواره، کمک به برندها در برقراری ارتباط مؤثر با جامعه هدف و معرفی محصولات به کاربران پلتفرم عنوان شده است. حال، «آژانس دیجیتال مارکتینگ گهواره» در گزارش عملکردی سال ۱۴۰۳ خود به موارد زیر اشاره کرده است:
- روزانه ۱۸۰ هزار نفر از این پلتفرم استفاده و به طور میانگین ۲۳ دقیقه از زمان خود را در اپلیکیشن گهواره سپری میکنند.
- از ابتدای فعالیت تا پایان سال ۱۴۰۳، مجموع کاربران ثبتنامی گهواره به ۲,۹۳۶,۵۸۳ نفر رسیده است.
- بهطور میانگین ۴۹۰ هزار کاربر فعال ماهانه در اپ گهواره حضور داشتهاند
- وبسایت گهواره نیز هر ماه میزبان بیش از ۳.۵ میلیون بازدید است
- حدود ۳۰ درصد از کاربران اپلیکیشن گهواره، مشترک «گهواره پلاس» هستند
این گزارش در ادامه اشاره کرده است که با توجه به آمار بازدید این اپلیکیشن، برندهایی که در این پلتفرم حضور دارند، در طول یک ماه به دستکم ۵۰۰ هزار نفر معرفی میشوند.
درآمد آژانس گهواره نسبت به سال ۱۴۰۲، رشد ۱۹۱ درصدی را تجربه کرد
همچنین در این گزارش ذکر شده است که در سال ۱۴۰۳، ۲۴ برند در کمپینهای خود از رسانههای گهواره نیز استفاده کردند و در خردادماه ۱۴۰۳ با حضور همزمان ۸ برند، بیشترین مشارکت برندها در رسانههای گهواره رقم خورد. در این بازه، برندهای مایبیبی، نستله، استودیو آسمان، هتل دنسه، دکتر کرمانی، خانومی، بانک خون بند ناف رویان و ماجان (زیرمجموعه سولیکو) محصولات و خدمات خود را در رسانههای گهواره معرفی کردند. همچنین، در سال ۱۴۰۳ درآمد آژانس گهواره نسبت به سال ۱۴۰۲، رشد ۱۹۱ درصدی را تجربه کرد و ۶۷ درصد از این درآمد مرتبط با برندهایی است که برای بار دوم یا بیشتر (Retention) در رسانههای گهواره حضور داشتهاند.

عملکرد فضاهای رسانهای اختصاص داده شده به برندها در گهواره
آژانس گهواره در بخش دیگری از این گزارش به ارائه آماری از عملکرد فضاهای رسانهای اختصاص داده شده به برندها در سال ۱۴۰۳ پرداخته است:
- ارسال ۵۱,۱۰۰,۰۰۰ عدد پوشنوتیفیکشن (۵۴.۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته)
- ۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰ ایمپرشنهای اختصاص دادهشده در اپلیکیشن (۸۸.۳ درصد رشد نسبت به سال قبل)
- انتشار ۳۴ پست و ۷۶ استوری در اینستاگرام (۱۳۴ درصد رشد نسبت به سال قبل)
- ارسال ۵۰۰ هزار پیامک
بررسی کمپینهای اجراشده در سال ۱۴۰۳
کمپین سرلاک نستله
این کمپین در بهار ۱۴۰۳ با هدف افزایش آگاهی کاربران درباره سِرلاک نستله و معرفی محصول نوتری بیسکویت سِرلاک در رسانههای گهواره اجرا شد.
آمار تعاملات کمپین:
- ایمپرشن اختصاص دادهشده در اپلیکیشن: ۲۳ میلیون
- ایمپرشن اختصاص دادهشده در وبسایت: ۵.۶ میلیون
- تعداد پیامکهای ارسالشده به کاربران: ۲۰۰,۰۰۰ پیامک
- رشد گفتگوها در مورد سرلاک در اپ گهواره: ۱۳۰٪
کمپینهای مایبیبی
این کمپین با هدف افزایش آگاهی کاربران درباره استفاده از پوشک استخری و پوشک شورتی در دو فاز اجرا شد.
آمار و فعالیتهای کمپین:
ایمپرشن اختصاص دادهشده در اپلیکیشن: ۳۸ میلیون
راهاندازی انجمن اختصاصی مای بیبی در اپلیکیشن گهواره با مشارکت بیش از ۵,۰۰۰ کاربر
انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی شامل ۵ پست و ۳ استوری در اینستاگرام و ۳ پست در تلگرام
نشر محتوای وبسایت: ۴ رپورتاژ آگهی و ۲ مقاله برند شده
ارسال پیامک به کاربران: ۵۰,۰۰۰ پیامک
- رشد گفتگوها در مورد کلیدواژههای کمپین در اپ گهواره: ۱۹۳٪

کمپین پینوبیبی
این کمپین با هدف آگاهسازی کاربران درباره مزایای شیشههای پینوبیبی، با تمرکز بر تمایز طراحی شیشهها و نکات تأثیرگذار بر سلامت نوزاد اجرا شد.
فعالیتها و آمار کمپین:
ایمپرشن اختصاص دادهشده در اپلیکیشن: ۱۲ میلیون
راهاندازی کلاب اختصاصی پینوبیبی در اپلیکیشن گهواره با مشارکت بیش از ۲,۰۰۰ عضو فعال
قرعهکشی سبد محصولات پینوبیبی در انجمن پینوبیبی
آشنایی با نیازها و دغدغههای کاربران توسط ادمینهای کلاب
انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی: ۳ پست و ۳ استوری در اینستاگرام و برگزاری لایو
- رشد گفتگوها در مورد کلیدواژههای کمپین در اپ گهواره: ۱۴۶٪

کمپینهای داروسازی دکتر عبیدی
کمپینهای داروسازی دکتر عبیدی در پاییز و زمستان ۱۴۰۳ با هدف افزایش آگاهی درباره اهمیت مصرف اسید فولیک، مکملهای بونآرکو و فروفورت برای مادران، و مکملهای خوراکی ببوینک برای کودکان در رسانههای گهواره اجرا شد.
آمار و فعالیتهای کمپین:
ایمپرشن اختصاص دادهشده در اپلیکیشن: ۱۲ میلیون
انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی: ۲ پست و ۹ استوری در اینستاگرام
ارسال پیامک به کاربران گهواره: ۲۵,۰۰۰ پیامک
- رشد آگاهی از برند: ۹.۴٪

کمپین نوروزی با همراهی بیبیفرست
«درخت آرزو» کمپین نوروزی گهواره با همراهی بیبیفرست در دو بخش آنلاین و آفلاین برای ثبت آرزوها و امیدها بود. این کمپین از ۵ اسفند ۱۴۰۳ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۴، به مدت ۴۷ روز با هدف افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) دو برند و هدف قراردادن جامعه خانوادههای فرزنددار اجرا شد.
آمار کمپین:
بیش از ۷۰ میلیون ایمپرشن در رسانههای داخلی گهواره، اعم از بنرهای اپلیکیشن و وبسایت، پوش نوتیفیکیشن و تبلیغات همسان.
بیش از ۱۲ میلیون ایمپرشن در تبلیغات دیجیتال مانند اینستاگرام گهواره و اپلیکیشنهایی مانند دیوار، روبیکا و غیره.
انتشار ۱۴ پست و ریل و ۲۷ استوری درباره کمپین در اینستاگرام گهواره.
راهاندازی انجمن اختصاصی کمپین درخت آرزو با عضویت ۲,۰۰۰ کاربر و انتشار ۲,۸۰۰ مطلب در آن.

گزارش کامل را از اینجا دریافت کنید.
مطالب پیشنهادی
لمیز شعبه جدید خود را از طریق نظرسنجی انتخاب کرد
