الکامپ بیستوهشتم با تمرکز بر هوش مصنوعی و حضور ۵۰۰ شرکت برگزار میشود

فهرست مطلب
علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانهای تهران و کشور، در نشست برگزاری نمایشگاه الکامپ ۲۸ که با حضور رسانهها و خبرنگاران برگزار شد، تمرکز الکامپ ۱۴۰۴ را بر هوش مصنوعی دانست و با بیان اینکه شعار الکامپ امسال «سرمایهگذاری هوشمند و توسعه پایدار است» از اختصاص یک پاویون ویژه به حوزه هوش مصنوعی خبر داد. به گفته او الکامپ AI در دوسالن فعالیت خواهد کرد.
حکیم جوادی همچنین با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه بخشی ویژه برای هوش مصنوعی تدارک دیده شده، گفت: «برای بازیگران حوزه مالی و سرمایهگذاری، بهویژه فعالان عرصه رمزارز و پلتفرمهایی که در حوزه طلا فعالیت میکنند، فضایی ایجاد کردهایم تا بتوانند خدمات و توانمندیهای خود را معرفی کرده و با اکوسیستم ارتباط مستقیم برقرار کنند.»
۵۰۰ شرکت در الکامپ ۱۴۰۴ حضور پیدا میکنند
حیدری، دبیر اجرایی الکامپ نیز با بیان اینکه در الکامپ امسال، اعضای صنف، فعالان، استارتاپها و پاویونهای هوش مصنوعی در دو سالن بهصورت مستقل و مجزا مستقر میشوند، گفت: «امسال برای اولین بار پلتفرمهای طلا در نمایشگاه الکامپ حضور خواهند داشت.»
به گفته حیدری، الکامپتاکز (سخنرانیها)، تینواستارز(بخش نوجوان) و الکامپاستارز (مسابقات استارتاپی) از بخشهای الکامپ امسال خواهند بود و علاوهبر این، در این دوره مذاکراتی با سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) انجام شده تا بخش «تینواستارز» الکامپ ۱۴۰۴ با همکاری این سازمان برگزار شود.

دبیر اجرایی الکامپ از اختصاص متراژ بیش از ۵۰ هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران به الکامپ ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: «بیش از ۶۳۰ شرکت در پیشثبتنام الکامپ ۲۸ حاضر شدند که به دلیل محدودیتها، براساس اولویتهای ثبتنام، جانمایی و امکانات تخصیص داده میشود و حدود ۵۰۰ شرکت در نهایت در الکامپ حضور خواهند داشت.»
۷ کشور دعوت ایران به الکامپ را پذیرفتند
رضا حیدری دبیر اجرایی الکامپ در بخشی دیگری از این رویداد درخصوص حضور شرکتهای خارجی در الکامپ امسال گفت: «در الکامپ امسال از ۴۰ کشور دعوت به شرکت در نمایشگاه کردیم که فعلا تنها ۷ کشور دعوت را پذیرفتهاند. حدود ۷۰ شرکت از این ۷ کشور در الکامپ ۱۴۰۴ حاضر خواهند بود که عمده آنها چینی هستند و اغلب در حوزههای سختافزاری فعالیت میکنند. البته احتمال افزایش تعداد شرکتها نیز وجود دارد. شرکتهایی از آلمان، ترکیه، کره جنوبی و ایتالیا هم در این دوره از نمایشگاه الکامپ هستند.»
برای شرکتهای بزرگ برای حضور در نمایشگاه دعوتنامه فرستادیم
حکیمجوادی در پاسخ به سوال دیام برد مبنی براینکه چرا شرکتهای بزرگی مانند دیجیکالا، اسنپ، تپسی و سایرین حضور بسیار کمرنگی در نمایشگاه دارند و آیا برای حضور این برندها با آنها رایزنی انجام شده است یا نه، گفت: «برخی از این برندها بزرگ شدهاند و شاید نیازی به حضور در نمایشگاه نمیبینند. البته این در مورد برندهای بزرگ خارج از ایران صادق نیست و هرقدر بزرگتر میشوند سالنهای بزرگتری میگیرند. البته ما نگران تعداد شرکتکنندگان نیستیم اما حتما برندهای بزرگ باید بیایند و حضور جدیتری داشته باشند.»

حیدری نیز در این رابطه پاسخ داد: «شرکتها چه بزرگ و چه کوچک، همه ارکانی از نمایشگاه هستند و ما وظیفه خودمان میدانیم که مسیر حضور همه آنها را هموار کنیم. اما در مورد حضور شرکتهای بزرگ، ما برای همه آنها دعوتنامه فرستادیم و در مواردی حتی به صورت تلفنی تماس گرفتیم که در نمایشکاه حاضر شوند اما حضور در نمایشگاههای تجاری فرایند تجاری را با خودش دارد. معمولا شرکتها هزینه فرصت محاسبه میکنند و بعد تصمیم میگیرند. به اعتقاد ما به هرحال شرکتهایی که در حوزه فناوری اطلاعات اسمی دارند و بزرگ شدهاند باید در نمایشگاهها حاضر شوند تا شرکتهای کوچکتر بتوانند الگو بگیرند و حتی اگر به شکل غرفه در نمایشگاه حضور ندارند، میتوانند در پنلها حاضر باشند. به هر رو، پیگیری از ناحیه ما انجام شده و تصمیمگیری در مورد حضور برعهده خودشان بوده است.»
مطالب پیشنهادی
هزینه اسپانسری در پادکستهای فارسی چقدر است؟