پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

آپدیت جدید هسته الگوریتم گوگل آغاز شد! دسامبر ۲۰۲

سینا فایضی سینا فایضی
14 آذر 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آپدیت جدید هسته الگوریتم گوگل آغاز شد! دسامبر ۲۰۲
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

گوگل در توییتی خبر داد که از دیروز روند اجرای آپدیت هسته الگوریتم دسامبر ۲۰۲۰ شروع شده است.

این سومین آپدیت هسته الگوریتم در سال ۲۰۲۰ است. اما فاصله زمانی این آپدیت با آپدیت قبلی هسته نسبت به سال‌های قبل فاصله زیادی داشته است. دومین آپدیت امسال که ماه May اتفاق افتاد با عنوان «روز جنگ ستارگان» در دنیا شناخته شد؛ روزی که بسیاری از وب‌مسترها با کاهش عجیب آمار خود عصبی و مضطرب شدند.
به‌نظر می‌رسد پاندمیک علت تاخیر انتشار این آپدیت بوده است. اما با توجه به اینکه بعد از مدت زیادی ناگهانی آپدیتی جدید آمده آیا باید منتظر تغییرات گسترده‌تری نسبت به قبل بود؟ ما درحال‌حاضر جوابی برای این سوال نداریم، تنها راه انتظار است تا این آپدیت کاملا اجرا شود و کم کم به تغییرات جدید پی ببریم.

طی سال‌های قبل بعضی وب‌مستران و سئوکاران آپدیت‌های هسته الگوریتم را کابوس شب خود می‌دیدند. اما باید این را هم درنظر داشت که این آپدیت‌ها جدا از تهدید یک فرصت‌ عالی برای بسیاری از سایت‌ها است تا طعم بالا رفتن ناگهانی آمار خود را ببینند.

گوگل در اطلاعیه‌ای که در سایت خود منتشر کرده است، به آن تاکید کردِ که وبمسترها باید تمرکز بیشتری بر روی تولید محتوای یونیک و باکیفیت داشته باشند و معیارهای الگوریتم e-a-t را بیشتر جدی بگیرند (البته هر سال چیزی جز این نمی‌گوید).

طبق تجربه آپدیت‌های هسته قبلی، ممکن است آمار سایت شما با افت عجیبی در چند روز آینده مواجه شود، اگر چنین اتفاقی افتاد کار عجولانه‌ای نکنید، کارهایی که قبلاً انجام می‌دادید را ادامه دهید و با آپدیت محتوایی، صفحات خود را بهتر کنید.

بخوانید  از زیرمجموعه جدید دیجیکالا رونمایی شد: «پیندو» پلتفرم خرید و فروش خدمات و کالای دست دوم
نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
سینا فایضی
سینا فایضی
یک بازاریاب نیمه هندی که مسئول مدیریت ارتباطات بازاریابی دی‌ام برد است.
نظرات