یکتانت
اخبار
تغییر تازه گوگل کروم در یکی از ابزارهای کلیدی دیجیتال مارکتینگ

کروم ارسال پوش‌نوتیف وب، برای کاربرانی که اجازه ارسال داده‌اند اما با نوتیف‌ها تعامل ندارند را مسدود می‌کند

ترانه رسولیان ترانه رسولیان
مهر ۲۳, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کروم ارسال پوش‌نوتیف وب، برای کاربرانی که اجازه ارسال داده‌اند اما با نوتیف‌ها تعامل ندارند را مسدود می‌کند

گوگل کروم در آپدیت جدید خود قابلیتی اضافه کرده که ارسال نوتیفیکیشن‌های مزاحم را به‌صورت خودکار مسدود می‌کند. این تغییر که از مسیر Safety Check قابل مدیریت است، می‌تواند تجربه کاربران را بهبود دهد و در عین حال بر نحوه استفاده برندها از پوش نوتیفیکیشن به عنوان یکی از ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ تأثیر بگذارد.

به گزارش دی‌ام برد، مرورگر کروم در آپدیت جدید خود، ارسال نوتیفیکیشن از سوی سایت‌هایی که کاربران تعامل کمتری با آن‌ها دارند را به‌طور خودکار محدود می‌کند. این قابلیت هم‌اکنون در نسخه‌های اندروید و دسکتاپ در دسترس است و گوگل هدف از این تغییر را بهبود تجربه کاربران اعلام کرده است. همچنین این قابلیت فقط برای وب‌سایت‌ها اعمال می‌شود و نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌های تحت وب را شامل نمی‌شود.

کروم ارسال پوش‌نوتیف وب، برای کاربرانی که اجازه ارسال داده‌اند اما با نوتیف‌ها تعامل ندارند را مسدود می‌کند 1

بر اساس گزارش Economic Times، گوگل اعلام کرده که کمتر از ۱٪ از تمام نوتیفیکیشن‌ها با واکنش کاربران مواجه می‌شود که نشان‌دهنده افزایش حجم نوتیفیکیشن‌ها و مزاحمت بالای آن‌ها برای کاربران است. کاربران می‌توانند از طریق Safety Check که پیش از این برای مدیریت دسترسی به دوربین، موقعیت مکانی و سایر مجوزها استفاده می‌شد، دسترسی حذف نوتیفیکیشن‌های خودکار را فعال یا غیر فعال کنند.

به گفته گوگل، طبق پژوهش‌های انجام شده این قابلیت تأثیری قابل‌توجهی بر میزان کلیک روی نوتیفیکیشن‌ها ندارد. درعین‌حال، سایت‌هایی که نوتیفیکیشن کمتری ارسال می‌کنند، کلیک بیشتری به دست آورده‌اند. در واقع این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا در هنگام جست‌وجو در سایت‌ها با نوتیفیکیشن‌های مزاحم مواجه نشوند و از طرفی دیگر وب‌سایت‌هایی که پیش از این نوتیفیکیشن‌های متعددی ارسال می‌کردند، در رویکرد خود تجدید نظر کنند.

به اشتراک بگذارید:
ترانه رسولیان
ترانه رسولیان
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آسان‌پرداخت