پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

رونمایی یکتانت از تبلیغات دیجیتال مبتنی بر رفتار کاربران

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
30 دی 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رونمایی یکتانت از تبلیغات دیجیتال مبتنی بر رفتار کاربران
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکتانت از سرویس تبلیغات دیجیتال مبتنی بر رفتار کاربران رونمایی کرد. به گفته مدیران این مجموعه این سرویس برای نخستین بار در ایران اجرا می‌شود و با این سرویس می‌توان کاربران را بر اساس رفتارشان در سطح وب بخش‌بندی کرد و تبلغات متناسب را به آن‌ها نمایش داد. مدیران یکتانت اعلام کرده‌اند که این سومین محصول از گروه تبلیغات هدفمند است که قرار بوده است در سال جاری توسط این مجموعه ارائه شود.

این نوع از تبلیغات چه اهمیتی دارد؟

اگر در حوزه مارکتینگ و فروش مشغول به فعالیت هستید به خوبی می‌دانید که سگمنت‌بندی کاربران برای نمایش تبلیغات چه اهمیت ویژه‌ای دارد و تا چه حد می‌تواند با  بهینه‌سازی بودجه کمپین‌ با تمرکز روی مشتریان بالقوه تاثیر تبلیغات را افزایش دهد به طور مثال اگر محصولاتی دارید که مختص خانم‌هاست احتمالا به دنبال روشی هستید که تبلیغات خود را تنها به خانم‌ها نمایش دهید.

تبلیغات دیجیتال تاکنون توانسته با استفاده از دیتا و هوش مصنوعی ابزارهایی را در اختیار کاربران وب قرار دهد که بتوانند کاربر مدنظر خود را بیابند و تبلیغات دقیق‌تری را به ‌آن‌ها نمایش دهند. سرویس ارائه شده توسط یکتانت در پاسخ به این نیاز طراحی شده است.

سرویس تبلیغات رفتار محور با استفاده از هوش مصنوعی و آنالیز رفتار کاربران در سایت‌های ناشر تبلیغات آن‌ها را در سگمنت‌های مشخصی جا می‌دهد. تعداد وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده و توانایی آنالیز دقیق، امکان اینکه سگمنت‌های دقیق با تعداد کاربران قابل توجه ایجاد شود را فراهم می‌کند. در حال حاضر دو نوع سگمنت بر اساس ویژگی‌های دموگرافی و ویژگی‌های رفتاری کاربران ایجاد شده است.

بخوانید  نت‌بینا، «نت‌بینا تلسکوپ» ابزار رصد شبکه‌های اجتماعی را راه‌اندازی کرد

در گروه سگمنت‌های دموگرافی امکان تفیکیک کاربران بر اساس جنسیت وجود دارد و تبلیغ‌کننده‌ها می‌توانند انتخاب کنند که می‌خواهند تبلیغات خود را به خانم‌ها، آقایان یا هر دو نمایش دهند.

در مرحله بعد و در گروه سگمنت‌های رفتاری، تبلیغ‌کننده‌ها می‌توانند انتخاب کنند که تبلیغات خود را به سگمنت‌های: فعالین اقتصادی، علاقمندان تکنولوژی، علاقمندان مد و زیبایی، خانم‌های خانه‌دار و تناسب اندام نمایش دهنددر مرحله بعد و در گروه سگمنت‌های رفتاری، تبلیغ‌کننده‌ها می‌توانند انتخاب کنند که تبلیغات خود را به سگمنت‌های: فعالین اقتصادی، علاقمندان تکنولوژی، علاقمندان مد و زیبایی، خانم‌های خانه‌دار، تناسب اندام، کنکوری‌ها، دانش‌آموزان و مادران کودکان خردسال نمایش دهند.

این نوع از سگمنتیشن نیاز به این دارد که تبلیغ‌کننده‌ها شناخت خوبی از پرسونای هدف هر کمپین خود داشته باشند و بر اساس این شناخت تصمیم بگیرند که چه سگمنتی را برای تبلیغات هدف قرار دهند.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات