یکتانت
اخبار

پلتفرم «اثر» برای ایجاد ارتباط مستقیم میان کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها و تسهیل تبلیغات اینستاگرامی رونمایی شد

ترانه رسولیان ترانه رسولیان
خرداد ۹, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پلتفرم «اثر» برای ایجاد ارتباط مستقیم میان کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها و تسهیل تبلیغات اینستاگرامی رونمایی شد

رویداد اثر با حضور اینفلوئنسرهای اینستاگرام و فعالان و متخصصان این حوزه برگزار شد. در این رویداد با هدف ایجاد ارتباط مستقیم میان کسب‌وکار و اینفلوئنسرها در جهت تسهیل تبلیغات در این حوزه از پلتفرم «اثر» رونمایی شد.

به گزارش دی‌ام برد، رویداد اثر روز پنجشنبه با حضور اینفلوئنسرها و فعالان حوزه شبکه‌های اجتماعی و علاقمندان این حوزه برگزار شد. هادی شجاری در این رویداد از داشبورد «اثر» رونمایی کرد؛ داشبوردی که ارتباط آسان و بدون واسطه بین کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها را ممکن می‌کند. شجاری در این رابطه گفت: «هدف ما در «اثر» ایجاد ارتباط مستقیم میان کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها است، چرا که برندها دسترسی به تمام اینفلوئنسرها را دشوار می‌دانند.»

شجاری همچنین توضیح داد که در پلتفرم اثر، کسب‌وکارها می‌توانند کمپین‌های تبلیغاتی خود را تعریف کنند و اینفلوئنسرها با ارائه پروپوزال شامل قیمت و سناریوی پیشنهادی، برای همکاری اعلام آمادگی کنند. این پلتفرم مسیر ارتباط را تسهیل کرده و امکان تعامل سریع و شفاف بین طرفین را فراهم می‌کند.

او در ادامه افزود: «با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد درآمد اینفلوئنسرها به مالیات اختصاص می‌یابد، در پی تشکیل صنفی برای ساماندهی وضعیت مالیاتی اینفلوئنسرها هستیم.»

پلتفرم «اثر» برای ایجاد ارتباط مستقیم میان کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها و تسهیل تبلیغات اینستاگرامی رونمایی شد 1

کیفیت محتوا و میزان بازنشر مهم ترین عامل در دیده شدن کمپین است

در پنل کسب‌وکار که با حضور امیرحسین آقایی (مدیر شبکه‌های اجتماعی دیجی‌کالا)، علیرضا آقاخانی (سرپرست شبکه‌های اجتماعی اسنپ)، محمد شیخ سفلی (مدیر مارکتینگ بلوبانک)، و پریسا جوکار (مدیر شبکه‌های اجتماعی اُکالا) برگزار شد، حاضران معتقد بودند که تبلیغات صرفاً دیده شدن در صدا و سیما یا بیلبورد نیست؛ بلکه اعتمادسازی و ارتباط مستقیم با مخاطب در حال حاضر اهمیت بیشتری یافته است.

پریسا جوکار، مدیر شبکه‌های اجتماعی اکالا در این باره گفت: «کانال‌های معتبر مثل ATL  در ذهن مخاطب حس اعتماد ایجاد کرده‌اند، اما فضای اینفلوئنسر مارکتینگ تازه‌تر و پویا‌تر است.

جوکار در ادامه بر اهمیت ایجاد بستر امن برای تولید محتوا تأکید کرد و گفت: «هوشمندی در حفظ این ارتباط، کلید موفقیت است. کیفیت تولید محتوا و میزان بازنشر و پوشش تبلیغات، عامل مهمی در موفقیت کمپین است و نباید سلیقه شخصی بر آن غالب شود.»

امیرحسین اقایی، مدیر شبکه‌های اجتماعی دیجی کالا نیز در این پنل به تفاوت‌های انتخاب اینفلوئنسرها توسط برندها اشاره کرد و گفت: «میزان پروموشن‌ و همچنین تبلیغ رقبای برند توسط اینفلوئنسر، نقش مهمی در تصمیم‌گیری برای همکاری دارد و در مواردی ممکن است باعث شود همکاری با آن اینفلوئنسر برای مدت طولانی محدود شود.»

در بخش دیگری از این پنل علیرضا آقاخانی سرپرست شبکه‌های اجتماعی اسنپ گفت: «انتخاب پیام درست و ارائه بریف دقیق، به همراه احترام به زمان مخاطب، می‌تواند روایت خلاقانه‌ای خلق کند که به رشد برند و اینفلوئنسر کمک می‌کند، البته به شرط آن که برندها محدودیت‌های خود را کاهش دهند.»

چهاچوب‌های سفت و سخت، همکاری را با چالش مواجه می‌کند

پنل دوم این رویداد، پنل اینفلوئنسرها بود که با حضور مهدی شجاری، امیرپارسا نشاط، نواب ابراهیمی و آیدا نادری برگزار شد. حاضران این پنل از چالش‌ها و محدودیت‌های فراوانی سخن گفتند که گاهی باعث می‌شود به همکاری با برندها نه بگویند. امیرپارسا نشاط با تأکید بر سخت‌گیری‌های قوانین حکومتی و چارچوب‌های سفت و سخت برندهای بزرگ گفت: «اولین اصل در همکاری برای من، نبود محدودیت‌های دست‌وپاگیر است. وقتی نمی‌توانیم با مخاطب به شکل واقعی و صادقانه ارتباط برقرار کنیم، ترجیح می‌دهیم اصلاً صحبت نکنیم.»

نشاط همچنین افزود که همکاری با برندها تنها در صورتی انجام می‌شود که برای مخاطب ارزش و فایده ملموسی ایجاد کند، مانند تخفیف یا پیشنهاد ویژه. از سوی دیگر، نداشتن توافق مالی تنها دلیل رد همکاری نیست؛ پی‌آر برند و جایگاهی که در ذهن مخاطب دارد نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌کند. او توضیح داد: «اگر پی‌آر برند ضعیف باشد، حتی اگر خودم از آن محصول استفاده کنم، باز هم تبلیغ آن را نمی‌کنم چرا که مخاطبان من آن را نمی‌پذیرند.»

در ادامه امیرپارسا نشاط به مشکلات قانونی، مالیاتی و فشارهای غیرقانونی بر فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: «اگر صنف یا اتحادیه‌ای تشکیل شود، می‌تواند تا حد زیادی جلوی این فشارها را بگیرد. اگر استفاده از سوشال مدیا غیرقانونی و فیلتر است، پس چرا برای فعالیت در این بستر مالیات گرفته می‌شود؟»

به اشتراک بگذارید:
ترانه رسولیان
ترانه رسولیان
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آسان‌پرداخت