پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

پلتفرم افیلیت مارکتینگ «افیلیو» آغاز به کار کرد

زهرا محبی زهرا محبی
16 اسفند 1400
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پلتفرم افیلیت مارکتینگ «افیلیو» آغاز به کار کرد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پلتفرم «افیلیو» یکی از جدیدترین شبکه‌ها برای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش در اسفندماه 1400 به صورت عمومی شروع به کار کرد. این پلتفرم از زیرمجموعه‌های جدید «اسمارتک» است و می‌خواهد قدمی رو به جلو در حوزه همکاری در فروش بردارد. در حال حاضر بزرگ‌ترین مشتری این پلتفرم دیجی‌کالاست.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

در این نوع بازاریابی که به آن افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی می‌گویند، تبلیغات شما در وبسایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌های افرادی قرار می‌گیرد که در ازای جذب مشتری و سفارش، از شما پورسانت دریافت می‌کنند. میزان این پورسانت توسط شما تعیین و ردیابی سفارش موفق نیز از فروشگاه شما اندازه‌گیری می‌شود. 

افیلیت مارکتینگ فرآیندی پرسود در فضای مارکتینگ است و آن را در ایران، عموما با نام همکاری در فروش می‌شناسیم. افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش اساسا به یک روش کاربردی در فروختن یک خدمت یا محصول اطلاق می‌شود که در آن دو سمت معامله وجود دارد: 1) فروشنده یا تامین‌کننده محصول   2) تبلیغ‌کننده یا ناشر

شما در افیلیت مارکتینگ، فارغ از اینکه کدام طرف ماجرا هستید، برای افزایش فروش تلاش می‌کنید. اگر در فرآیند افیلیت، تبلیغ‌کننده یا ناشر باشید، به میزان فروشی که از کانال شما حاصل شود، کمیسیون یا پورسانت می‌گیرید. اگر فروشنده باشید، باز هم برد می‌کنید چرا که فروش‌تان در فرآیند افیلیت با رشد و پروموت همراه شده است.

پلتفرم افیلیو قرار است این فرآیند را برای فعالان حوزه افیلیت تسهیل کند.

بخوانید  شروع داستان جدید رمزینکس در برج فناوری شریف

«افیلیو»، سیستم افزایش فروش

مجموعه اسمارتک، شرکتی که افیلیو را طراحی و لانچ کرده است، در سال ۹۶ با محوریت مارکتینگ اتومیشن تشکیل شد و در سال ۹۹ با سرمایه گذاری گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا دامنه محصولات خود را به حوزه‌های جدید تکنولوژی مارکتینگ از جمله افیلیت مارکتینگ توسعه داد. درواقع اسمارتک در ابتدا تنها برای اتوماسیون فرآیندهای مارکتینگ دیجی‌کالا فعالیت می‌کرد اما پس از مدتی، مدیران آن به فکر گسترش این خدمات در سطح اکوسیستم افتادند. در حال حاضر برند اسمارتک یکی از زیرمجوعه‌های دیجی‌کالاست که خدمات تسهیل‌گری را برای رشد کسب‌وکارها ارائه می‌دهد و هم‌اکنون، جدیدترین پلتفرم خود را با نام «افیلیو» راه‌اندازی کرده است.

سهیل جعفری مدیر مارکتینگ در خصوص هدف اصلی افیلیو به دی‌ام برد گفت: «هدف پشت این پروژه این بود که انجام تبلیغات گسترده با هدف اصلی افزایش فروش و بدون ریسک از دست رفتن سرمایه برای تبلیغ‌دهندگان ممکن شود. یعنی تبلیغ‌دهنده (فروشگاه یا سرویس‌های اشتراکی) صرفا برای فروش پول بدهند و این کانال، به عنوان یک کانال پرفورمنس مارکتینگ فعال طبق الگوی CPO یا همان هزینه به ازای هر سفارش برای او کار خواهد کرد. سفارش هم حتما باید نهایی‌شده باشد؛ یعنی مثلا اگر سفارش برگشت بخورد، هزینه‌ای متوجه تبلیغ‌دهنده نمی‌شود.»

جعفری به افیلیو عنوان بزرگ‌ترین شبکه همکاری در فروش در کشور را می‌دهد. به اظهار وی، افیلیو دارای بیشترین تعداد ناشر حقیقی و حقوقی است و به تبع، می‌تواند بیشترین تعداد سفارش را برای فروشنده به همراه داشته باشد. جعفری همچنین اشاره داشت: «ما در فاز اولیه کار، فروشگاه‌هایی را هدف قرار دادیم که یک رشد خوب اولیه داشتند و حالا می‌توانستند از پس تعداد سفارش بالا بربیایند. از طرفی هم رسانه‌هایی را داریم که توان بالای تبلیغات برای افزایش فروش را دارند. مشخصا از ورود رسانه‌های بیشتر به افیلیو استقبال می‌کنیم.»

بخوانید  راه‌اندازی ورژن جدید و بهبودیافته ابزار PageSpeed Insights توسط گوگل!

افیلیوپلتفرم افیلیو با تضمین بازگشت سرمایه و افزابش فروش، بستری برای افیلیت مارکتینگ فراهم کرده است. این پلتفرم در همین ابتدای کار 1500 ناشر فعال دارد که فروشندگان می‌توانند همین حالا با هر کدام از آن‌ها فروش خود را افزایش دهند. به گفته افیلیو، مزیت استفاده از این پلتفرم فعال بودن این ناشران در بیش از 20,000 وبسایت و شبکه اجتماعی است؛ این یعنی محصول شما می‌تواند به صورت 360 درجه در همه‌جا دیده شود. به گفته افیلیو، مزایای رقابتی دیگری هم برای این پلتفرم پیاده شده است که شامل موارد زیر هستند:

  • ترافیک باکیفیت و رایگان
  • داشتن بالاترین کنترل روی تبلیغاتی که مناسب کسب‌وکار و محصول شما و مطابق سلیقه هستند
  • مشاوره و اجرای رایگان و آسان بر مبنای تنظیمات تکنیکال اتوماتیک
  • ردیابی دقیق سفارش‌ها
  • امکان تارگت کردن گروه هدف شما
  • امکان تنظیم کمیسیون‌های متفاوت برای دسته‌های مختلف محصول
  • امکان پرداخت تنها زمانی که سفارش‌ شما قطعی شده است

«دیجی‌کالا»، «تخفیفان» و «دیجی‌استایل» به عنوان برخی از مشتریان «افیلیو» در این پلتفرم فعال هستند. استفاده از پلتفرم افیلیو هم‌اکنون برای همه کسب‌وکارها و ناشران به آدرس affilio.ir ممکن است.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک