گزارش تیر 99 ادتریس از رفتار کاربران ارگانیک و غیرارگانیک

⏱زمان مطالعه: 3 دقیقه

گزارش ماهیانه پلتفرم اتریبیوشن و آنالیتیکس ادتریس در تیر 99 نشان می‌دهد

پلتفرم اتریبیوشن و آنالیتیکس ادتریس گزارشی از رفتاران ارگانیک و غیرارگانیک کاربران خود را منتشر کرده است که در آن نکات جالبی از رفتار کاربران به چشم می‌خورد.

طبق آماری که ادتریس از رفتار کاربران غیر ارگانیک در ساعات مختلف شبانه‌روز ارائه داده است، بیشترین نصب اپلیکیشن‌ها ظهر در بازه  12 تا 14 انجام می‌شود، اما جالب است بدانید که بیشترین نرخ تبدیل کلیک به نصب در ساعات منتهی به غروب اتفاق می‌افتد و هر چه به صبح نزدیک می‌شویم تعداد نصب غیرارگانیک و نرخ تبدیل کلیک به نصب کمتر می‌شود.

در این گزارش آمده است که در تعطیلات آخر هفته کاربران غیر ارگانیک، کمتر به سراغ اپلیکیشن‌های خود می‌روند که این خود نشان دهنده این است که آن‌ها ترجیح می‌دهند در روزهای تعطیل از فضای آنلاین دور باشند و وقت بیشتری را با خانواده بگذرانند. اما طبق گزارش ادتریس به طور کلی 1.69 میانگین نرخ تعداد دفعاتی است که کاربران غیرارگانیک هر اپلیکیشن را در روز باز می‌کنند.

طبق آمار ادتریس بیشترین سهم  ترکرها از نصب‌های تیرماه مربوط به کاربران ارگانیک بوده و کاربران غیر ارگانیک و گوگل آذر به ترتیب سهم ۱۴ درصد و ۵درصد دارند. همچنین مجموع نصب‌های هر یک از ترکرها به ترتیب نوع کاربران، ارگانیک ۵۳هزار و ۲۷۹ و غیرارگانیک ۹۲۲هزار و ۲۰۰ و گوگل ادز ، ۳۱۷هزار و ۳۹۶ بوده است.

یکی از آمارهای جالبی که ادتریس در گزارش تیرماه خود ارائه داده است، مربوط به رخدادهای درون برنامه در ساعات مختلف شبانه‌روز است. مجموع رخدادهای درون برنامه، تیرماه 201 میلیون و 924هزار و 798 است، که طبق نمودار زیر با شروع روز تا ساعت 12 رخدادهای درون اپلیکیشنی رشد صعودی دارد و به صورت متوسط هر کاربر ارگانیک فعال روزانه 1.51 رخداد درون برنامه انجام می‌دهد، در حالی که برای کاربران غیرارگانیک این عدد 0.37 است. این عمل نشان‌دهنده این است که کاربران ارگانیک 4 برابر بیشتر از کاربران غیرارگانیک رخداد درون برنامه‌ایی انجام می‌دهند.

گوگل سرچ کنسول گزارش Review/Rating را اضافه کرد

طبق بررسی‌هایی که ادتریس روی وفاداری کاربران انجام داده است، به طور متوسط 60 درصد کاربران، یک روز پس از نصب اپلیکشن، دیگر از آن استفاده نمی‌کنند و این روند نزولی پس از سی روز به 86 درصد می‌رسد. این آمار به این معنا است که وفاداری کاربران پس از گذشت یک ماه از نصب اپلیکیشن تنها 14 درصد است.

گزارش کامل ادتریس از رفتار کاربران ارگانیک و غیرارگانیک در ماه تیر 99 را از اینجا دانلود کنید

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید