یکتانت
اخبار گزارش‌ها
تبلیغات درون‌بازی مانا با حضور در بازی‌های ایرانی اجرا شد

کمپین ادورگیمینگ «مانا» با همکاری ادپلی و آژانس لامانا ۸.۵ میلیون ایمپرشن برای این برند ایجاد کرد

ترانه رسولیان ترانه رسولیان
مرداد ۱۸, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کمپین ادورگیمینگ «مانا» با همکاری ادپلی و آژانس لامانا ۸.۵ میلیون ایمپرشن برای این برند ایجاد کرد

برند مانا با هدف آگاهی از برند و با همکاری ادپلی و آژانس لامانا به مدت دو هفته یک کمپین ادورگیمینگ اجرا کرد. در این کمپین، محصولات مانا به صورت گرافیکی و در محیط بازی‌های گلشیفته، سفره‌چی و باغ گلی  جای‌گذاری شده و برای کاربران این بازی‌ها نمایش داده شدند. براساس اعلام «ادپلی» این کمپین در مدت ۱۴ روز بیش از ۸.۵ میلیون بازدید داشت.

 به گزارش دی ام برد، بازی‌ها یکی از پرتعامل‌ترین رسانه‌های دیجیتال محسوب می‌شوند و نمی‌توان نقش Product Placement و تبلیغات درون‌بازی‌ها را برای تبلیغات نادیده گرفت. به همین دلیل برندها در سراسر دنیا به این شیوه تبلیغاتی رو آوردند چرا که متناسب با هر بازی و رصد میانگین سنی کاربران آن، می‌توانند مخاطبان هدف خود راحت‌تر بشناسند و تعامل برقرار کنند.

برند مانا با همکاری پلتفرم تبلیغاتی گیمینگ اَدپِلی (Adplay) و آژانس لامانا کمپین خود را با محوریت حضور در بازی‌های ایرانی از تاریخ ۱ فروردین ۱۴۰۴ تا ۱۴ فروردین اجرا کرد که برای اجرای آن، سه بازی محبوب در ژانرهای فانتزی و سبک زندگی انتخاب شدند. این بازی‌ها شامل گلشیفته، سفره‌چی و باغ گلی بودند.

دلایل انتخاب ادورگیمینگ برای مانا:

  • هم‌راستایی مخاطبان با جامعه آماری هدف مانا
  • دسترسی گسترده به مخاطبان ایرانی
  • سطح درگیری ذهنی بالا
  • فرم غیر مزاحم در تبلیغ
  • مشابه روند جهانی تبلیغات

بازی گلشیفته ۶.۷ میلیون ایمپرشن دریافت کرد

 میزان ایمپرشن‌های دریافتی از تبلیغات در فضای مختلف بازی‌ها:

  •  بازی گلشیفته: ۶.۷ میلیون ایمپرشن
  • بازی سفره‌چی: ۱.۶ میلیون ایمپرشن
  • بازی باغ گلی: ۳۳۶ هزار ایمپرشن

نتایج کمپین درون‌بازی مانا

 به گفته ادپلی کمپین درون‌بازی مانا برای این برند نتایج زیر را به همراه داشت:

  •  تنوع جایگاه‌های تبلیغاتی مانند صفحه ورود بازی، بنرهای محیطی، تسک لیست و آیتم ایزومتریک
  •  ۸.۵ میلیون بازدید در مدت ۱۴ روز
  •  جذب طیف متنوعی از کاربران
  •  حضور خلاقاقانه در بازی
  •  افزایش درگیری ذهنی با محصولات برند

آمار دقیق از میزان ایمپپرشن‌ها، زمان کل ساعات بازدید و دفعات تبلیغ به گفته ادپلی:

کمپین ادورگیمینگ «مانا» با همکاری ادپلی و آژانس لامانا ۸.۵ میلیون ایمپرشن برای این برند ایجاد کرد 1

جدول عملکرد بازی‌ها در کمپیم مانا

کمپین ادورگیمینگ «مانا» با همکاری ادپلی و آژانس لامانا ۸.۵ میلیون ایمپرشن برای این برند ایجاد کرد 2

جدول عملکرد بازی‌ها

انتخاب بازی‌ها براساس تناسب محتوایی و پرسونای مخاطب

 بازی گلشیفته

 گلشیفته یک بازی داستان محور است که حدود یک میلیون نصب فعال دارد. مخاطب سنی این بازی ۱۸ تا ۳۵ سال است که یک بازی گفتگو محور با فضای داستان‌های ایرانی است. به گفته ادپلی با توجه به ساختار روایی بازی، امکان ارائه تبلیغات Native (بومی) با محتوای داستانی مرتبط وجود دارد که می‌تواند باعث ماندگاری در ذهن مخاطب شود.

 محصولات مانا در این بازی به صورت اسپلش اسکرین در صفحه ورودی بازی نمایش داده شد که به ادعای این مجموعه ۱.۱ میلیون ایمپرشن دریافت کرده است.

کمپین ادورگیمینگ «مانا» با همکاری ادپلی و آژانس لامانا ۸.۵ میلیون ایمپرشن برای این برند ایجاد کرد 3

دریافت 1.1 میلیون ایمپرشن تبلیغات مانا از صفحه اسپلش اسکرین بازی

علاوه بر آن بنر تبلیغاتی مانا در قسمت تسک لیست بازی نمایش داده شد و به ادعای ادپلی ۴ میلیون بازدید دریافت کرد.

کمپین ادورگیمینگ «مانا» با همکاری ادپلی و آژانس لامانا ۸.۵ میلیون ایمپرشن برای این برند ایجاد کرد 4

4 میلیون بازدید از تسک لیست بازی

همچنین به دلیل فضای محیطی بازی گلشیفته، از تکنیک آیتم ایزومتریک نیز برای تبلیغات برند مانا استفاده شد که ۹۲۷ هزار ایمپرشن دریافت کرد.

کمپین ادورگیمینگ «مانا» با همکاری ادپلی و آژانس لامانا ۸.۵ میلیون ایمپرشن برای این برند ایجاد کرد 5

927 هزار بازدید در آیتم ایزومتریک

بازی سفره‌چی

 سفره چی یک بازی شبیه ساز آشپزی است که حدود ۵۰۰ هزار نصب فعال دارد. اغلب کاربران آن خانم‌های ۲۵ تا ۴۵ سال و علاقه‌مند به آشپزی هستند. به گفته این مجموعه: «این بازی در سبک آشپزی و مدیریت رستوران طراحی شده است، هم افزایی محتوایی بالایی با برند مانا دارد. همچنین حضور خانم‌ها به عنوان کاربران این بازی، همپوشانی بالایی با پرسونای برند دارد.»

در صفحه اصلی بازی که شامل نقشه شهر است و کاربران به صورت مکرر این صفحه را مشاهده می‌کنند، بنرهای مانا مانند بنرهای تبلیغاتی در دنیای واقعی طراحی شدند. این بخش از تبلیغات توانسته یک میلیون بازدید دریافت کند.

کمپین ادورگیمینگ «مانا» با همکاری ادپلی و آژانس لامانا ۸.۵ میلیون ایمپرشن برای این برند ایجاد کرد 6

دریافت یک میلیون بازدید قسمت نقشه شهر بازی

 علاوه بر آن بسته‌های ماکارانی مانا در این بازی، با تکنیک Product Placement در چیدمان رستوران و در معرض دید کاربران قرار گرفت.

کمپین ادورگیمینگ «مانا» با همکاری ادپلی و آژانس لامانا ۸.۵ میلیون ایمپرشن برای این برند ایجاد کرد 7

استفاده از تکنیک Product Placement

 بازی باغ گلی

 بازی باغ گلی نیز در ژانر سبک زندگی و خانه سازی و با تم گل طراحی شده که مخاطبان آن شامل خانم‌های ۲۵ تا ۴۵ سال است. ادپلی درباره دلیل انتخاب این بازی عنوان کرد: «این بازی از جمله بازی‌هایی است که کاربران برای مدت زمان نسبتاً زیادی در آن صرف می‌کنند.» به همین دلیل کاربران این بازی بازگشت مکرر در طول روز به بازی دارند که این مورد موجب Brand Recall برای مانا می‌شود.

 تبلیغات محصولات مانا در این بازی به صورت اسپلش اسکرین نمایش داده شد که ۳۳۶ هزار ایمپرشن دریافت کرد.

کمپین ادورگیمینگ «مانا» با همکاری ادپلی و آژانس لامانا ۸.۵ میلیون ایمپرشن برای این برند ایجاد کرد 8

نمایش تبلیغ به صورت اسپلش اسکرین

به اشتراک بگذارید:
ترانه رسولیان
ترانه رسولیان
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آسان‌پرداخت