یکتانت
اخبار
عباس عسگری، مدیر مارکتینگ بیسکویت فرخنده در نشست تخصصی دی‌ام برد:

در حوزه توزیع محصول، به سمت پلتفرم‌های فروش آنلاین حرکت کرده‌ایم

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
مرداد ۱۹, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در حوزه توزیع محصول، به سمت پلتفرم‌های فروش آنلاین حرکت کرده‌ایم

مدیر مارکتینگ برند «فرخنده» در جریان نشست تخصصی دی‌ام برد عنوان کرد که در شرایط بحرانی، برندهایی موفق هستند که از قبل جایگاه خود را در محل فروش تثبیت کرده باشند. او همچنین بر لزوم بازنگری در بودجه تبلیغات، تمرکز بیشتر بر فروش دیجیتال و برنامه‌ریزی دقیق متناسب با چرخه عمر محصول در دوران جنگ اقتصادی تأکید کرد. عسگری در این رویداد همچنین اشاره کرد که این برند در حوزه توزیع محصولات خود به سمت پلتفرم‌های فروش آنلاین حرکت کرده است.

به گزارش دی‌ام برد، رویداد تخصصی دی‌ام برد با موضوع «سازگاری مدیران بازاریابی با شرایط فعلی کسب‌وکارها در ایران» با حضور ۱۵۰ مدیر ارشد بازاریابی برگزار شد. عباس عسکری مدیر مارکتینگ برند بیسکوییت فرخنده در این نشست گفت: «در زمان جنگ، برندهایی برنده هستند که از پیش موقعیت خود را در نقطه فروش تثبیت کرده‌اند. حتی در دوران جنگ ۱۲ روزه، به‌عنوان‌مثال وقتی مردم برای خرید لبنیات اقدام می‌کردند، سراغ هر محصولی نمی‌رفتند و به دنبال برندهای معتبر بودند. یعنی حتی در شرایط بحرانی هم برندی که کار خود را به‌درستی انجام داده، انتخاب اول مردم خواهد بود.»

او ادامه داد: «ما اکنون سرفصل‌های بودجه‌مان را از تبلیغات با هزینه‌های سنگین ATL، به سمت نقطه فروش تغییر داده‌ایم. در حال حاضر در فرایند لانچ یک برند جدید هستیم و صرف‌نظر از اینکه این اتفاق خوب یا بد باشد، باید این پروژه را به پایان برسانیم. مثل ساختن یک ساختمان است؛ نمی‌توان به دلیل شرایط جنگی پروژه را رها کرد؛ بنابراین، در چنین شرایطی بهترین اقدام این است که به سمت نقطه فروش برویم و آن فضا را برای خودمان تثبیت کنیم. چون در صورت تکرار چنین اتفاقاتی برندهایی موفق خواهند بود که قبلاً آن فضا را برای خود ایجاد کرده‌اند و توانسته‌اند خیال مشتری را از بابت حضورشان راحت کنند.»

عسکری در رابطه‌ با حرکت به سمت کانال‌های جدید فروش گفت: «در حوزه توزیع ما به سمت استفاده از پلتفرم‌های فروش دیجیتال حرکت کرده‌ایم تا بتوانیم با آن‌ها کمپین‌هایی را اجرا کنیم. دیجی‌کالا، اسنپ و غیره در زمان جنگ، به‌ویژه در شهرستان‌ها، عملکرد بهتری در فروش مواد غذایی داشتند. چراکه قبل از جنگ کمپین‌هایی را اجرا کرده بودند.»

مدیر مارکتینگ بیسکویت فرخنده در پایان گفت: «نکته دیگر اینکه برخلاف نظر برخی دوستان که معتقدند الان زمان لانچ محصول نیست، من فکر می‌کنم اتفاقاً حالا زمان مناسبی برای لانچ محصولاتی با عمومیت بیشتر است. مثلاً اگر قصد داریم بیسکویت جدیدی عرضه کنیم، باید محصولی باشد که عموم مردم بتوانند آن را مصرف کنند. ما معتقدیم اگر اوضاع بازار بدتر شود، با نوعی از بسته‌بندی‌های ساده و ارزان مانند بسته‌بندی‌های پلاستیکی (مشابه دوران جنگ ایران و عراق) روبه‌رو خواهیم شد؛ آن زمان مردم بیسکویت را به‌صورت فله و کیلویی خریداری می‌کردند. این موارد بخشی از تحلیل ماست و بر مبنای آن پیش‌بینی می‌کنیم که اکنون باید بیشتر به چرخه عمر محصول (PLC) توجه کنیم. PLC می‌تواند به ما کمک کند تا بدانیم در دوران پیش از بحران چه منابعی را نیاز داریم، چه مواد اولیه‌ای باید تهیه شود، و در زمان بحران روی کدام محصولات باید تمرکز بیشتری داشته باشیم.»

در حوزه توزیع محصول، به سمت پلتفرم‌های فروش آنلاین حرکت کرده‌ایم 1

عباس عسکری

به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آسان‌پرداخت