پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش نجوا از رفتار کاربران در سال 98

امیر وحدتی امیر وحدتی
21 مرداد 1399
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گزارش نجوا از رفتار کاربران در سال 98
زمان مطالعه: 4 دقیقه

نجوا گزارش سال 98 خود را منتشر کرده است که در آن نکات جالبی از رفتار کاربران به چشم می‌خورد. این گزارش به 4 بخش آمار مشترکین نجوا، رفتار کاربران، توزیع جغرافیایی کاربران و رفتار کاربران در رویدادها و حوادث مهم سال 98 طبقه بندی شده است.

طبق گزارشی که پلتفرم ارسال نوتیفیکشن نجوا منتشر کرده است، در پایان سال 98، این پلتفرم 85 میلیون عضو و 37 میلیون کاربر یکتا داشته است و بیش از 5 هزار وب‌سایت و اپلیکیشن از نجوا برای تعامل با کاربران خود استفاده کرده و در مجموع بیش از 9 میلیارد نوتیفیکشن برای کاربران ارسال شده است. از نکات جالب این گزارش می‌توان به مواردی چون توزیع نرخ عضوگیری در ساعات شبانه روز، توزیع نرخ کلیک کاربران در روزهای هفته، تاثیر استفاده از ایموجی و نسبت کاربران نجوا به جمعیت استان‌ها اشاره کرد.

نجوا در این گزارش به پیشرفت چشم‌گیر این پلتفرم در سال 98 اشاره کرده است؛ تعداد مشترکین سرویس پوش نوتیفیکشن نجوا در این سال، از 6 میلیون کاربر به 85 میلیون کاربر در ماه رسیده است. همچنین تعداد کسب‌وکارهایی که از سرویس نجوا استفاده می‌کنند از ابتدای سال تاکنون، 2.5 برابر شده و مرز 5هزار وب‌سایت و اپلیکیشن را رد کرده است. طبق آمار نجوا، اگر افرادی که عضو سرویس پوش نوتیفیکشن نجوا هستند یک کشور تشکیل دهند، این کشور جمعیتی برابر با کشور کانادا خواهد داشت و 39مین کشور پرجمعیت جهان خواهد بود.

گزارش نجوا در سال 98

رفتار کاربران

نجوا در گزارش خود رفتار کاربران را در فضای وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را مورد بررسی قرار داده است. طبق این آمار در سال 98 کاربران وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در مجموع 130 میلیون و 847 هزار و 570 بار روی اعلان‌های ارسال شده از پلتفرم نجوا کلیک کرده‌اند. به طور متوسط نرخ کلیک در دسکتاپ حدود 2 برابر نرخ کلیک موبایل بوده است که به طور متوسط کاربران در روزهای شنبه و سه‌شنبه بیشترین نرخ کلیک و در پنج‌شنبه و جمعه کمترین نرخ کلیک را داشته‌‌‌اند.

بخوانید  یکتانت از سرویس تبلیغات ویدئویی خود رونمایی کرد

گزارش نجوا در سال 98

تاثیر گروه‌بندی کاربران در نرخ کلیک

طبق آماری که پلتفرم نوتیفیکشن نجوا، از گروه‌بندی کاربران یا اصطلاحا ایجاد سگمنت مشتریان ارائه داده است، گروه‌بندی هدفمند کاربران می‌تواند تا 110 درصد رشد در نرخ کلیک کاربران ایجاد کند. گزارش نجوا در سال 98 نشان می‌دهد، سگمنت‌های فعال به صورت چشم‌گیری افزایش یافته و نوتیفیکشن‌هایی که برای سگمنت‌های خاص ارسال شده‌اند، به طور متوسط CTR معادل 3 درصد داشته‌اند.

گزارش نجوا در سال 98

تاثیر استفاده از ایموجی

یکی از جالب‌ترین آمارهایی که گزارش نجوا در سال 98 به آن پرداخته است، تاثیر ایموجی بر کاربران است؛ به نظر می‌رسد ایموجی‌هایی با رنگ‌های تند و جذاب بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته و رنگ‌های خنثی تاثیر مثبتی بر ترغیب کاربران نداشته است. در تصویر زیر می‌توانید نرخ کلیک موفق‌ترین، ناامیدکننده‌ترین و پرکاربردترین ایموجی‌ها را ببینید.

گزارش نجوا در سال 98

رکوردهای سال 98

گزارش نجوا در سال 98 نشان می‌دهد که نوتیفیکشنی که با یک میلیون و 834 هزار و 632 نوتیفیکشن ارسال موفق و 61 هزار و 218 کلیک معادل با (۳٫۳% = CTR) مربوط به روز جمعه، 13 دی 1398، مصادف با شهادت قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه بود. و روز چهارشنبه 9 بهمن 98، تعداد 131 میلیون و 777 هزار و 101 نوتیفیکشن برای کاربران ارسال شده است.

گزارش نجوا در سال 98

آمار مشترکین نجوا

طبق گزارشی که نجوا از رفتار مشترکان خود ارائه داده است، برندهای پرکاربرد تلفن همراه به ترتیب سامسونگ، ال‌جی و هواوی با 60 درصد، 10.48 درصد و 9.21 درصد در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند و نوکیا، لنوو و شیائومی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین جالب است بدانید که 84.65 درصد کاربران از مرورگر کروم موبایل و 7.72 درصد از مرورگر اینترنت سامسونگ استفاده کرده و تنها  6درصد کاربران با مرورگر کروم دسکتاب کار می‌کنند. در این گزارش آمده است که به طور متوسط در ساعات اولیه بعدازظهر و ساعات انتهایی شب، کاربران بیشتری مشترک سرویس نجوا شده‌اند و بیشترین میزان ارسال نوتیفیکشن مربوط به ساعت 11، 13، 20 است.

بخوانید  با همراهی بیش از ۱۲هزار رسانه و ۴۰هزار کسب‌وکار؛ تریبون ۵ ساله شد

این موارد بخش کوچکی از گزارش نجوا است. برای مطالعه بیشتر می‌‌توانید گزارش را از این‌جا دانلود کنید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
امیر وحدتی
امیر وحدتی
مهندس برق سابق که تمام علاقش شده نوشتن و مطالعه کردن
نظرات

اسمارتک