لنداسکیپ مارکتینگ تکنولوژی (Martech Landscape) دقیقا چیست؟

⏱زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مارتک ماحصل ادغام مارکتینگ و تکنولوژی‌ست. عملا هر فردی که با دیجیتال مارکتینگ سروکار دارد، باید با مارتک نیز درگیر شده باشد، هرچه باشد دیجیتال مارکتینگ نیازمند ابزارهای دیجیتال است. سالانه یک لنداسکیپ (نقشه) برای بسیاری از کشورهای دنیا و در کنار آن یک نقشه جامع نیز از تمام تکنولوژی های مارتک دنیا توسط گروه‌های مستقل مختلف در وب منتشر می‌شود. این لنداسکیپ‌ها شامل 7 بخش اصلی هستند به نام‌های:

  • Advertising & Promotion
  • Content & Experience
  • Social & Relationship
  • Commerce & Sales
  • Data
  • Management

لنداسکیپ 2020 جهان را از اینجا دانلود کنید!

حال کافیست در گوگل سرچ کنید Iran martech landscape، شما هیچ نتیجه‌ای نمیگیرید!

اولین باری که ما حقیقت بالا را فهمیدیم، بهت زده شدیم! واقعا چطور ممکن است! پی این داستان را گرفتیم و فهمیدیم حدود دو سال قبل گروهی دنبال ساخت این لنداسکیپ رفتند ولی ناتمام ماند و به کنار گذاشته شد.
وقتی به فایل ناتمام آن ها نگاه انداختیم، حقیقتی محکم به پیشانی‌مان خورد. ما یک جورهایی نسبت به تمام کشورهای دنیا لنداسکیپ بزرگتری داریم! دلیل آن‌هم مشخص است، تحریم‌های بی‌شمار و قیمت‌های نحومی ابزارهای خارجی، یک فرصت عالی برای بومی سازی آن ها به پیش کشیده است و خیلی‌ها از این تهدید یک فرصت خوب می‌سازند.
حالا ما قصد داریم با حمایت پلتفرم سکان برای اولین بار لنداسکیپ تکنولوژی‌های مارتک ایران را در تحویل سال میلادی جدید منتشر کنیم، اگر شما مشتاق هستید تا زودتر زا بقیه به این فایل دسترسی پیدا کنید، ایمیل خود را داخل جعبه زیر وارد کنید، تا دو هفته بعد فایل برای شما (زودتر از انتشار عمومی) ارسال شود!

در به روزرسانی جدید قابلیت Reels اینستاگرام 30 ثانیه‌ای می‌شود
سینا فایضی
او یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ نیمه هندی‌ست، تمرکز اصلی وی بر روی بازاریابی محتوایی‌ست. خوش‌رو و با محبت است و بسیار به ژاپن عشق می‌ورزد.

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید