پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
مصاحبه‌ها

با «علی آجودانیان» مدیرعامل ویرگول: جذب سرمایه ویرگول برای یک جهش بزرگ‌

علیرضا صفری علیرضا صفری
18 مرداد 1401
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با «علی آجودانیان» مدیرعامل ویرگول: جذب سرمایه ویرگول برای یک جهش بزرگ‌
زمان مطالعه: 3 دقیقه

ویرگول یک شبکه اجتماعی است که به افراد امکان نوشتن و خواندن مطالب دلخواه‌شان را می‌دهد. این پلتفرم به تازگی یک جذب سرمایه به مبلغ 4 میلیارد تومان به صورت Co-Invest توسط ۲ شرکت سرمایه‌گذاری «صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین» و «گروه سرمایه‌گذاری بهمن» انجام داده است.

ما با «علی آجودانیان» مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار ویرگول در این‌باره گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه خواهید خواند.

حالا که در پنجمین سال فعالیت ویرگول به سر می‌بریم، ابتدا کمی از تولد ویرگول و شروع کارش بگویید.

در بهار سال ۱۳۹۶، ویرگول با هدف تبدیل شدن به شبکه‌ای اجتماعی برای انتشار محتوای متنی بلند شروع به فعالیت کرد. در ابتدا تمرکز ویرگول بر روی کامیونیتی و علاقه‌مندان حوزه استارتاپ و کارآفرینی بود و به پشتوانه این تمرکز، توانستیم ویرگول را خیلی زود تبدیل به محصولی کنیم که به خوبی طیف جدیدی از نیازهای کاربران را پوشش دهد و سپس به دنبال افزایش نویسندگان و مخاطبین در سایر کامیونیتی‌ها و حوزه‌های تخصصی رفتیم .

شما امسال توانستید برای ویرگول جذب سرمایه داشته باشید. چه شد که این همکاری استارت خورد و به اینجا رسید؟

پس از اولین راند جذب سرمایه که ۴ سال پیش اتفاق افتاد تا امسال اقدام به جذب سرمایه نکرده بودیم. از ابتدا هم برنامه‌ ما این بود که پس از جذب سرمایه، ویرگول را به نقطه سربه‌سر برسانیم که همین اتفاق نیز افتاد و در طول ۲ سال گذشته و پس از اتمام دوره سرمایه گذاری، ویرگول مجددا وارد مرحله رشد بوت‌استرپ شد و در این مدت، ما فرصت این را داشتیم که ویرگول را آماده یک جهش بزرگ‌تر کنیم و اتفاقات بزرگ‌تری را رقم بزنیم.

امروز باور داریم که زمان آن جهش رسیده است و این راند جذب سرمایه برای پیشبرد همین هدف بوده است.

به صورت کلی پیش‌بینی جذب سرمایه‌های بیشتری برای ویرگول در آینده دارید؟

بله، شرایط بیرونی و همچنین اقتضای بازاری که ویرگول در آن فعالیت می‌کند در مجموع باعث شده است که ما به جای جذب سرمایه با اعداد و درصدهای بزرگ‌تر، به دنبال جذب سرمایه با مبالغ کوچک‌تر و ارائه سهام کمتر باشیم. به همین دلیل مطمئنا در آینده نیز شاهد جذب سرمایه مجدد در ویرگول خواهید بود.

یکی از مسائل مطرح‌شده توسط کاربران توییتر میزان سرمایه و مدتی است که طول کشید تا بالاخره برای ویرگول جذب سرمایه انجام شود. آیا شما موافق این نظرات هستید و به نظر شما هم پتانسیل ویرگول برای جذب سرمایه بالاتر از این حرف‌هاست؟

بله؛ همه ما اعتقاد داریم که پتانسیل ویرگول، جذب سرمایه با اعداد بالاتر است، اما به هرحال در طول سال‌های اخیر، بسته شدن درهای اقتصادی که با افزایش ریسک و شکست محصولات همراه شده، باعث کوچک‌تر شدن این اقتصاد گردیده است. اما در همین شرایط نیز ما امکان جذب سرمایه با عدد بالاتر را داشتیم، اما همانطور که در سوال قبل هم به آن اشاره کردم، ما در این دوراهی، تصمیم به جذب سرمایه با عددی کمتر و در عوض اعطای سهام کمتر گرفتیم تا مجددا بتوانیم ویرگول را برای اتفاق بزرگ‌تری که در سال آینده برنامه داریم آماده کنیم.

ویرگول با این جذب سرمایه در سطح اجرایی و حتی تصمیمات با چه تغییراتی همراه خواهد شد؟

به غیر از پذیرای عضو جدید هیئت مدیره بودن، شاهد تغییری در سطح اجرایی شرکت نخواهیم بود. بخش عظیمی از تصمیماتی نیز که قرار است آینده ویرگول را برای کاربرانش رقم بزند، پیش از این اتفاق افتاده و نقشه راه ویرگول برای ماه‌های آینده مشخص است. امیدواریم بتوانیم با حضور اعضا و تفکرات جدید، بهتر از گذشته ویرگول را به این اهداف برسانیم و نقش آن را برای کاربرانش مستحکم‌تر کنیم.

می‌توانید جزئیاتی درباره شرکت‌های سرمایه‌‌گذار به مخاطبان بگویید؟

مبلغ جذب سرمایه ویرگول همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، مبلغ ۴ میلیارد تومان است. این جذب سرمایه، به صورت Co-Invest توسط ۲ شرکت سرمایه گذاری «صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین» و «گروه سرمایه گذاری بهمن» انجام گرفته است.

برای خواندن مصاحبه‌های بیشتر در رسانه دی‌ام برد اینجا کلیک کنید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
علیرضا صفری
علیرضا صفری
نظرات