پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
مصاحبه‌ها

هادی فرنود از محصول جدید می‌گوید: هماهنگ!

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
30 مرداد 1400
زمان مطالعه: 5 دقیقه
هادی فرنود از محصول جدید می‌گوید: هماهنگ!
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هادی فرنود بنیان‌گذار ابزار ایمیل مارکتینگ پاکت و سایت‌ساز کاموا، حالا از راه‌اندازی ابزار جدیدی خبر داده؛ با ما همراه باشید تا آن را بررسی کنیم.

لطفا بفرمایید که سرویس هماهنگ دقیقا چه اپلیکیشنی است و چه خدماتی انجام می‌دهد؟

سرویس هماهنگ که حدود ۲ ماه است به صورت رسمی لانچ شده است، در واقع با اتصال به تقویم (calendar) کاربر به او کمک میکند با دانستن زمان‌های خالی خود، برای هماهنگی جلسات پیش‌رو بهتر تصمیم بگیرد و برای افراد موردنظر یک لینک اختصاصی بفرستد تا هرفردی متناسب با کلندر خود، از طریق این لینک، روز و ساعت مناسب جلسه را مشخص کند. این قرار و جلسه به این روش در کلندر تمامی طرفین جلسه ثبت خواهد شد و همین‌طور بوسیله پیامک هم یادآوری خواهد شد.

هادی فرنود از محصول جدید می‌گوید: هماهنگ! 1

آیا این برنامه مشابه خارجی دارد؟ رقیب داخلی چطور؟

بله مشابه خارجی این برنامه با نام calendly وجود دارد. رقیب داخلی هم داریم، که تقریبا همزمان با ما لانچ شد، اما با توجه به نقشه راهی که برای هماهنگ در نظر گرفتیم، عقیده داریم جایی برای رقابت باقی نخواهد گذاشت.

چرا چنین ابزاری را راه اندازی کردید؟ چه نیازی را در مخاطبان حس کردید که منجر به ایجاد چنین ابزاری شد؟

در اصل دلیل راه اندازی این سرویس، احساس نیازی بود که در تیم فروش پاکت شناسایی کردیم. که در آتومیشن فانل فروش ما، قسمتی که باید لید (سرنخ) را تبدیل به مشتری میکردیم و با او جلسه میگذاشتیم برای دمو، به صورت دستی و فرسایشی بود؛ باید قسمت هماهنگی جلسات را دستی انجام میدادیم و این پروسه خیلی زمان‌بر و فرسایشی بود.
به همین دلیل سعی کردیم از سرویس مشابه خارجی استفاده ‌کنیم، اما به دلیل فارسی نبودن کلندر مشابه خارجی، پاسخگوی نیاز ما نبود و پیچیدگی‌هایی پیش می‌آمد. همانطور که گفته شد ما این سرویس را در ابتدا برای تیم خودمان ایجاد کردیم، و پس از پیشرفت کار این سرویس را برای سایر کاربران نیز مناسب دیدیم.

از چه متریک‌هایی برای بررسی رشد این اپ استفاده می‌شود؟

در واقع KPI ما در اندازه‌گیری رشد هماهنگ در حال حاضر تعداد جلساتی است که توسط این برنامه ست می‌شود و ما در حال اندازه‌گیری و بررسی آن هستیم.

برنامه هماهنگ چه ارزش پیشنهادی نسبت به گوگل کلندر دارد؟

در واقع ما کلندر نیستیم! ما ارزش افزوده‌ایی به کلندر اضافه می‌کنیم. شما برای ست کردن قرار با افراد، باید زمان‌های خالی خود و همچنین آن فرد را بدانید و بتوانید مشخص کنید که چه ساعتی برای هر دو طرف مناسب است. این هماهنگی‌های رفت و برگشتی که بوسیله پیامک یا از طریق تماس تلفنی یا انواع پیام رسان‌ها صورت می‌گیرد، همان کاری است که هماهنگ به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد.
ما به هیچ عنوان کلندر نیستیم، ما سرویس هماهنگی قرارها هستیم.

بخوانید  هادی فرنود از ایجاد مشتری‌های وفادار بوسیله ایمیل مارکتینگ می‌گوید

چه برنامه درآمدزایی برای این سرویس در نظر گرفته‌اید؟

سرویسی که اکنون در دسترس هست به صورت رایگان است، اما برنامه درآمد‌زایی که در نظر گرفته شده به این صورت است که کاربران برای قابلیت‌های بیشتری که در آینده به هماهنگ اضافه می‌کنیم باید مبلغ و پولی پرداخت کنند. درکنار آن هم قادر هستیم برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که تمایل دارند با پرداخت هزینه مشخصی نسخه اختصاصی انها را ارائه دهیم.

مخاطب هدف این سرویس چه افرادی هستند؟

مخاطب هدف، افرادی هستند که در کسب‌وکار خود و در جلساتی که می‌خواهند برگزار کنند دچار سردرگمی و مشکل هماهنگی هستند.
معمولا کسانی که بیشتر از دو سه جلسه در هفته دارند، با افراد زیادی جلسه دارند، مشاور هستند، یا افرادی که ملاقات‌های گوناگونی در طول هفته دارند مخاطب ما هستند.

هماهنگ

چه سهم بازاری برای این محصول جدید خود متصور هستید؟

فکر می‌کنیم هماهنگ بتواند بخش زیادی از بازار B2B را بگیرد، چون نیاز زیادی در این بخش وجود دارد. در واقع مسئولیتی که یک شخص مسئول دفتر در زمینه هماهنگی جلسات و قرار ملافات‌ها انجام می‌دهد، بوسیله این برنامه می‌تواند به صورت کاملا خودکار انجام شود.

از زمانی که تصمیم به ایجاد این برنامه گرفتید تا راه‌اندازی آن، چه مشکلات و چتاش‌هایی بر سر شما وجود داشت؟

ما مشکلات خاصی در مراحل راه‌اندازی نداشتیم، در واقع میدانستیم که چه محصولی باید ایجاد کنیم، با توجه به نیازی ‌که خودمان داشتیم و استفاده کننده این سرویس هم در وهله اول خودمان بودیم، روند ایجاد این محصول برای تیم ما خیلی ساده بود.

تارگت شما برای هماهنگ چیست و فکر می‌کنید تا یک سال آینده هماهنگ چقدر کاربر خواهد داشت؟

تارگتی که ما برای یک سال آینده برای این اپلیکیشن در نظر گرفتیم این است که مشتریان و کسب‌وکارهایی که به صورت بیزینسی و اختصاصی از ما سرویس دریافت می‌کنند را بتوانیم بیشتر جذب کنیم، ۱۰۰ عدد مشتری B2B داشته باشیم، برای کاربرهای رایگان خود هم در یک سال اینده برنامه‌ایی که داریم این است که حداقل تا ۵۰ هزار کاربر داشته باشیم.

شما قبل از این پاکت و کاموا را داشتید و حالا هماهنگ. تا کجا قصد دارید محصول‌های خود را گسترش دهید؟ آیا برنامه‌ای مشخص برای آینده دارید؟

درواقع هماهنگ به کمک مجموعه دیزاین استودیو شروع شد، دلیل این همکاری این بود که ما در حال حاضر دو محصول پاکت و کاموا را به عنوان محصول اصلی و کاملا جدی داریم، در واقع از لحاظ زمانی کار خیلی عاقلانه‌ایی نبود که در کنار آنها محصول دیگری را نیز به تنهایی جلو ببریم. از آنجایی که ما زمان کافی برای پرداختن به جنبه‌های مختلف این محصول را نداشتیم و از طرفی این مجوعه یعنی دیزاین استودیو قادر است تمرکز و زمان زیادی را روی این محصول صرف کند که این امر در کیفیت نهایی محصول و کامل‌تر بودن آن نیز بسیار موثر است، از پیشنهاد این گروه برای همکاری استقبال کردیم و شراکت را شروع کردیم،

برای راه‌اندازی این اپلیکیشن جذب سرمایه شده است؟

خیر، برای راه اندازی این سرویس، سرمایه‌ای جذب نشده است.

بخوانید  تحلیل کوهورت چیست، چطور به کسب‌وکارهای آنلاین کمک می‌کند؟ به قلم متین ارشادی

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک