پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
رویدادهای حضوری اخبار

کارگاه آموزشی تشریح کارهای اجرایی برای تهیه و پوشش گزارش سال

مرجان عبدی مرجان عبدی
29 فروردین 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کارگاه آموزشی تشریح کارهای اجرایی برای تهیه و پوشش گزارش سال
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اولین رویداد از سلسله رویدادهای تخصصی دی ام برد

یکی از اقدامات پررنگ واحد روابط عمومی و برندینگ در برندها، انتشار گزارش سال است. هر برند با هدفی به انتشار گزارش سال می‌پردازد. گزارش سال خروجی واحد روابط عمومی و برندینگ به شمار می‌آید ولی تخصص‌های مختلفی را در بر می‌گردد.

همه آنهایی که در تهیه و انتشار گزارش سال مشارکت داشتند اذعان دارند که گزارش سال جزو فرسایشی‌ترین کارها در  پروسه‌های واحد روابط عمومی و برند است که افراد مختلفی را در سازمان درگیر می‌کند.

مخاطبین این دوره مدیران روابط عمومی، کارشناسان و مدیران روابط عمومی و محتوا، گرافیست‌ها و اهالی دیتا هستند. مباحث این دوره از دل سوالات و مشکلات موجود در تهیه و انتشار گزارش سال بیرون آمده است.

این دوره برای همه افرادی است که به نوعی به گزارش سال مرتبط هستند و به صورت حضوری و با فرمت کارگاهی در تاریخ هشت اردیبهشت برگزار خواهد شد.

از طریق این لینک در این کارگاه ثبت‌نام کنید.

چرا باید در این رویداد شرکت کنیم؟

  • ارائه‌کنندگان این رویداد افرادی هستند که به صورت مستقیم در تهیه و انتشار گزارش سال نقش و مسئولیت داشته‌اند.
  • در این رویداد در چهار بخش استراتژی، دیتا، گرافیک و محتوای درون گزارش و پوشش آن محتوای کاربردی دریافت خواهید کرد که برای حضور در تیم روابط عمومی بسیار به آن نیاز خواهید داشت.
  • این رویداد تخصصی بوده و در آن به سوالات جاری در حوزه تهیه و انتشار گزارش سال پاسخ می‌دهد.
  • این رویداد در یک روز برگزار می‌شود که از لحاظ حجم محتوای ارائه‌شده تخصصی در مورد گزارش سال سعی می‌کنیم کم‌نظیر باشد.
  • فایل‌ ارائه‌های ارائه‌کنندگان به تمامی شرکت‌کنندگان داده می‌شود.

مدرسان

مهدی ناصری، تیم لیدر دیتا در دیوار و مسئول سابق دیتای گزارش سال ۹۹ کافه بازار

کارگاه آموزشی تشریح کارهای اجرایی برای تهیه و پوشش گزارش سال 1

سیامک احدی، سوپروایزر محتوا در دیجی‌کالا و استراتژیست سابق روابط عمومی در دیوار

کارگاه آموزشی تشریح کارهای اجرایی برای تهیه و پوشش گزارش سال 2

مائده گیوه چین، کارشناس ارشد ارتباطات و روابط عمومی در اسنپ

کارگاه آموزشی تشریح کارهای اجرایی برای تهیه و پوشش گزارش سال 3

احمد درخشنده، مدیر هنری در Roomvu و مدیر هنری سابق در کافه بازار و بلد

کارگاه آموزشی تشریح کارهای اجرایی برای تهیه و پوشش گزارش سال 4

بخش محتوا و پوشش گزارش سال

  • تعریف روایت در گزارش چیست؟
  • چه متن‌هایی برای گزارش لازم است؟
  • استایل نوشتن در گزارش برای خوانایی و جذاب بودن بیشتر باید چه قاعده‌ای داشته باشد؟
  • نحوه تعریف کردن نمودار و اعداد چه قاعده‌ای دارد؟
  •  از چه متن‌هایی در گزارش باید دوری کرد؟
  • نحوه تعامل با گرافیست و دیتا کار و فیدبک دادن به او
  • استراتژی استخراج انواع پیام
  • انواع محتوا برای پوشش
  • تهیه مدیا پلن
  • استفاده از سوشال مدیا
  • نحوه تعامل با ارتباط با رسانه درباره گزارش سال بایدها و نبایدها

بخش گرافیک

  • ویژگی‌های یک «طراحی موثر» در گزارش‌ها چیست؟
  • موضوع اصلی: اشتباهات رایج در طراحی گزارش و انتخاب نمودارها کدامند؟ (بررسی نمونه‌های داخلی و خارجی)
  • در طراحی گزارش کجای طیف چالش‌برانگیز «کارایی-زیبایی» بایستیم؟
  • در فرایند طراحی گزارش و در تعامل با سایر اعضای تیم، طراحان گرافیک در چه صورت بیشترین اثرگذاری را خواهند داشت؟
  • گام‌های اصلی در طراحی گزارش کدامند؟
  • پرکاربردترین نمودارها در طراحی گزارش‌ کدامند؟
  • چطور از استراتژی طراحی و انتخاب نمودارها مطمئن شویم؟

بخش استراتژی

  • اهمیت «هدف» و «استراتژی کلی سازمان» در تهیه گزارش سال
  • چرا شرکت‌ها گزارش ارائه می‌کنند؟
  • نواع گزارش برای برند
  • نحوه تعیین ذینفعان و مخاطب گزارش سال
  • آیا گزارش‌ها فقط باید سالیانه ارائه شوند؟
  • تهیه گزارش سال از کجا شروع می‌شود؟
  • کمپین روابط عمومی موفق برای گزارش سال چه ویژگی‌هایی دارد؟

بخش داده

  • قصه گویی با داده به چه معنی است؟
  • تفاوت گزارش برندینگی و گزارش داده محور
  • نقطه شروع و نحوه انتخاب سنجه‌ها
  • تاثیر زمان در سنجه‌ها
  • نحوه نگاه به سنجه‌ها ( آیا باید همه چیز ماهانه باشد؟)
  • اشتباه‌های متداول در مورد استخراج و ارائه داده‌ها در گزارش سال
  • نحوه تعامل با سایر افراد تیم در مورد داده‌ها

معرفی سلسله رویدادهای تخصصی دی ام برد

سلسله رویدادهای تخصصی دی ام برد با هدف توانمندسازی متخصصان برگزار می‌شود.

هر رویداد از رویدادهای تخصصی دی ام برد به صورت کارگاهی برگزار می‌شود و بر یک موضوع خاص متمرکز است. در طراحی این سلسله رویداد تلاش می‌شود تا متخصصین به صورت متمرکز در مورد یک موضوع و ابعاد مختلف آن به ارائه مطالب بپردازند.

در سال گذشته انواع بررسی را انجام دادیم و متوجه دو مورد شدیم. اینکه کارشناسان و مدیران بعضا با موضوعاتی در مسیر شغلی روبه رو می‌شوند که تجربه‌ای در آن ندارند و کسب تجربه هم گران و هم به زمان زیادی نیاز دارد. از طرف دیگر متخصصان و کارشناسان بسیار کم در مورد یک کار تخصصی فیدبک و بازخورد دریافت می‌کنند و سخت در یک زمینه ارتقا پیدا می‌کنند. بر اساس این دو نکته تصمیم گرفتیم تا سلسله رویدادهای تخصصی دی‌ ام‌ برد را شروع کنیم و از متخصصان و افرادی برای ارائه دعوت کنیم که مسئولیت انجام کار را به طور مستقیم در تیم داشته‌اند و خود نیز مجری آن کار بوده‌اند. سلسله کارگاه‌های تخصصی

دی ام برد بر اساس سوالات و مسائل اجرایی در کارها طراحی میشوند و بیشتر به فضای اجرا نزدیک هستند تا فضای آکادمیک. این رویدادها سبب توانمندی افراد خواهد شد و آنها را در مسیر شغلی یاری خواهد کرد.  اولین رویداد از سلسله رویدادهای تخصصی دی ام برد با موضوع گزارش سال برگزار می‌شود.

در صورت تمایل به ثبت‌نام دراین کارگاه از این لینک استفاده کنید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک