آموزش آنالیز داده و بهینه‌سازی


در این بخش به آموزش تحزیه و تحلیل داده یا اطلاعات در بازاریابی می‌پردازیم.

متین ارشادی از مبانی و کاربردهای تحلیل کوهورت می‌گوید! یادداشت تخصصی

شاید خیلی از دیجیتال مارکترها به واسطه استفاده از ابزارهایی مثل گوگل آنالتیکس یا سایر ابزارها که در این حوزه کاربرد دارند، اسم تحلیل...

سهیل اعرابی از رنو می‌گوید: هفت اشتباه رایج در پروژه‌های شخصی‌سازی...

این‌روزها بیش از پیش، از موضوعاتی همچون A/B تست، بهینه‌سازی نرخ تبدیل، شخصی‌سازی وبسایت و CRO در محافل مختلف حرف زده می‌شود و بنظر...

آموزش ساخت گزارش در گوگل دیتا استودیو

حتماً به عنوان یک دیجیتال مارکتر برای شما پیش آمده است که بخواهید گزارشی را به کارفرما ارائه نمایید. در گزارش دهی عمدتاً یکی...

نقش تحلیل مشتریان در صنعت retail

به ارائه کالا و یا خدمت به مصرف‌کننده به جای فروش به کارخانه و عمده‌فروش retail یا خرده‌فروشی گفته می‌شود. در واقع retail حلقه...

همه‌چیز راجع به A/B تست

زمان مدرسه را به یاد آورید! یکی از آزمایش‌های درس علوم این بود که دانه‌ی لوبیایی را بکاریم. برای انجام این آزمایش جذاب قرار...

روش RFM؛ راهکاری برای دسته‌بندی مشتریان

شاید شنیده باشید که ۸۰ درصد سود یک شرکت از ۲۰ درصد مشتریان به دست می‌آید و یا ۸۰ درصد شکایات متعلق به ۲۰...

راهنمای ایجاد Goal در گوگل آنالیتیکس

هر سایتی برای تحقق هدفی مشخص راه‌اندازی می‌شود. برای مثال موفقیت سایت‌های فروشگاهی در خرید محصول است، برخی دیگر در دانلود فایل، رزرو نوبت...

10 داشبورد کاربردی گوگل آنالیتیکس و نحوه استفاده از آن‌ها

داشبورد گوگل آنالیتیکس چیست؟ داشبورد گوگل آنالیتیکس در واقع مجموعه‌ای از داده‌ها یا «ویجت» است که وقتی با هم ارائه می‌شوند، عملکرد سایت شما را...

راهنمای آنالیز کمپین‌ها و سنجش کانال‌های بازاریابی به‌کمک UTMسازی

معمولاً وب‌سایت‌ها از بسترهای مختلفی مانند ایمیل، SMS، بنر کلیکی و شبکه‌های اجتماعی برای کمپین‌های تبلیغاتی و پروموشن محصولات جدید استفاده می‌کنند؛ اما ایجاد...

بازاریابی اپلیکیشن دقیقاً چیست و چه انواع و تکنیک‌هایی دارد؟

بازاریابی اپلیکیشن یا اپ مارکتینگ اصطلاحی جامع درباره انواع فعالیت‌های بازاریابی‌ است که برای اپلیکیشن اتفاق می‌افتد. برای مثال می‌توان به تبلیغات در اپلیکیشن‌ها اشاره...