آموزش آنالیز داده و بهینه‌سازی


در این بخش به آموزش تحزیه و تحلیل داده یا اطلاعات در بازاریابی می‌پردازیم.

همه‌چیز راجع به A/B تست

زمان مدرسه را به یاد آورید! یکی از آزمایش‌های درس علوم این بود که دانه‌ی لوبیایی را بکاریم. برای انجام این آزمایش جذاب قرار...

روش RFM؛ راهکاری برای دسته بندی مشتریان

شاید شنیده باشید که ۸۰ درصد سود یک شرکت از ۲۰ درصد مشتریان به دست می‌آید و یا ۸۰ درصد شکایات متعلق به ۲۰...

راهنمای ایجاد Goal در گوگل آنالیتیکس

هر سایتی برای تحقق هدفی مشخص راه‌اندازی می‌شود. برای مثال موفقیت سایت‌های فروشگاهی در خرید محصول است، برخی دیگر در دانلود فایل، رزرو نوبت...

10 داشبورد کاربردی گوگل آنالیتیکس و نحوه استفاده از آن‌ها

داشبورد گوگل آنالیتیکس چیست؟ داشبورد گوگل آنالیتیکس در واقع مجموعه‌ای از داده‌ها یا «ویجت» است که وقتی با هم ارائه می‌شوند، عملکرد سایت شما را...

راهنمای آنالیز کمپین‌ها و سنجش کانال‌های بازاریابی به‌کمک UTMسازی

معمولاً وب‌سایت‌ها از بسترهای مختلفی مانند ایمیل، SMS، بنر کلیکی و شبکه‌های اجتماعی برای کمپین‌های تبلیغاتی و پروموشن محصولات جدید استفاده می‌کنند؛ اما ایجاد...

بازاریابی اپلیکیشن دقیقاً چیست و چه انواع و تکنیک‌هایی دارد؟

بازاریابی اپلیکیشن یا اپ مارکتینگ اصطلاحی جامع درباره انواع فعالیت‌های بازاریابی‌ است که برای اپلیکیشن اتفاق می‌افتد. برای مثال می‌توان به تبلیغات در اپلیکیشن‌ها اشاره...

راهنمای جامع کار با گوگل تگ منیجر

به عنوان یک دیجیتال مارکتر حتما برای شما پیش آمده که: بخواهید میزان اسکرول صفحه توسط کاربران را بررسی کنید؛ سایت خود را به...

اتصال سرچ کنسول به آنالیتیکس، نکاتی که باید بدانید!

Analytics و Search Console دو ابزار مهم گوگل برای بررسی وب‌سایت شما هستند؛ که سرچ کنسول به بررسی سایت شما از نگاه سئو می‌پردازد...

چطور یک صفحه فرود عالی ایجاد کنیم؟

لندینگ پیج یا صفحه فرود، صفحه‌ یا صفحاتی از سایت شماست که کاربر از بیرون سایت، به آنجا فرود می‌آید. معمولا یک لندینگ پیج...