معرفی ابزار: ترندیکس، ابزاری برای رشد اپلیکیشن‌ها 

⏱زمان مطالعه: 4 دقیقه

ترندیکس یک ابزار جامع برای بررسی وضعیت، تحلیل رقبا و رشد اپلیکیشن و بازی‌هاست. این ابزار ۴ سالی است معرفی شده و طی چند ماه گذشته تغییرات گسترده‌ای کرده و امکانات جدیدی به آن اضافه شده است. در این مقاله میخواهم این سرویس را بررسی کنیم تا ببینیم چطور و چقدر میتواند برای رشد اپلیکیشن شما موثر باشد.

نکته مهم این که این ابزار این امکان را به شما می‌دهد که هر اپلیکیشنی که می‌خواهید را آنالیز کنید! راهکاری برای آنالیز رقبای شما. این که از چه جهات و چگونه را در ادامه به آن می‌پردازیم!

 

قدم اول برای شروع بررسی یک پروژه وارد کردن آن در بخش سرچ داشبورد است. شما می‌توانید انتخاب کنید که اطلاعات کدام اپ استور را برای اپ مدنظر ببینید و یک اطلاعات کلی از آن به‌دست آورید. با درج هر اپلیکیشن اطلاعات کلی آن در کافه‌بازار، محتوای متنی و تصویری و نسخه‌ها را نمایش می‌دهد. 

اطلاعات عمومی اپلیکیشن

در بخش اطلاعات عمومی اپلیکیشن شما می‌توانید اطلاعات زیر را ببینید:

  • نسخه‌ها
  • رتبه در استور
  • دانلود و نظرات
  • دموگرافیک
  • تاریخچه نصب فعال
  • جاسوسی کلیدواژه
  • آمار سرچ ادز

 

ترندیکس در سه بخش می‌تواند برای اپلیکیشن شما ارزش آفرینی کند:

  • بهبود ASO
  • بهود تبلیغات در اپ استورها
  • تحقیقات بازار و بررسی رقبا

بهبود ASO

سئوی اپلیکیشن یا ASO (App Store Optimization) به معنای بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن به منظور بهبود رتبه اپلیکیشن در کلمات مختلف است. بخش سرچ مخصوص فعالیت های ASO اپلیکیشن شما است. با استفاده از ابزارهای بخش سرچ می‌توانید کلیدواژه های مناسب برای ASO اپلیکیشن خود را پیدا کنید و بررسی کنید وضعیت رتبه‌های شما بعد از بهینه سازی ها، چقدر تغییر می‌کند.ترندیکس برای بهبوبد ASO چهار ابزار جذاب دارد:

سرچ کلیدواژه

در بخش تحقیق کلیدواژه شما میتوانید بررسی کنید گستره سرچ کلمات در اپ استورها چگونه است و هر کلیدواژه چقدر سرچ دارد.

تحقیق کلیدواژه

در بخش جاسوسی کلیدواژه نیز میتوانید اپلیکیشن های رقیب را انتخاب کنید و کلیدواژه هایی که از آن ها ورودی میگیرند را بررسی کنید.

جاسوسی کلیدواژه

در بخش جاسوسی کلیدواژه نیز می‌توانید رتبه کلمات کلیدی مختلف آن اپ را در اپ‌استورها بررسی کنید. مثلا بفهمید که اپ دیوار در جستجو کلمه «املاک» در کافه‌بازار، در چه رتبه‌ای نمایش داده می‌شود!

سرچ کلیدواژه

بعد از تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از این دو ابزار می‌توانید با ابزار سرچ کلیدواژه بررسی کنید که در هر کلیدواژه چه کلماتی رتبه دارند و روند رشد این رتبه ها چطور بوده.

 

بازی‌های موبایلی، بستر محبوب این روزهای مارکترها!

بهبود تبلیغات در اپ استورها

تبلیغات در اپ استورها یکی از استراتژی‌های مهم برای رشد نصب اپلیکیشن‌ها است. این تبلیغات به دو صورت می‌تواند اتفاق بیوفتد، یا از طریق گوگل ادز بر روی گوگل پلی یا از طریق داشبود تبلیغات اپ‌استورهای ایرانی. برای این کار علاوه بر امکان استفاده از ابزارهای بخش بهبود ASO برای یافتن کلیدواژه های مناسب برای تبلیغات شما می‌توانید با استفاده از بخش آمار سرچ ادز، بررسی کنید اپلیکیشن های رقیب روی چه کلیدواژه‌هایی رتبه دارند و تقریبا چقدر از آن‌ها ورودی می‌گیرند.

تحقیقات بازار و بررسی رقبا

جذاب‌ترین بخش این اطلاعات دموگرافیک و جاسوسی کلیدواژه و آمار سرچ ادز است! در دموگرافیک می‌توانید پراکندگی شهری کاربران آن اپلیکیشن، نوع اینترنت، نوع موبایل و سیستم عامل کاربران هر اپلیکیشن را بررسی کنید.

 

آمار سرچ‌ادز

 

جدا از بخش تحلیل و بررسی به ازای هر اپلیکیشن، ترندیکس دو بخش دیگر نیز دارد، بخش سرچ و بخش آمار کلی.

 

 

 

در بخش کلیدواژه ادز هم می توانید کلیدواژه هایی که اپلیکیشن ها برای آن ها در اپ استورها تبلیغات کردند را بررسی کنید و میزان رقابت و اهمیت هر کدام را بررسی کنید.

 

 

نبض بازار را ببینید

در بخش آمار ها میتوانید روند افولی و صعودی ASO اپلیکیشن ها را بررسی کنید و ببینید بازار و رقبا چطور پیش میروند. به علاوه میتوانید بر اساس کشور، زمان، دسته بندی بررسی کنید کدام اپلیکیشن ها رتبه دارند.

در مجموع ترندیکس یک ابزار کاربردی برای هر اپلیکیشن و بازی ای هست که به دنبال افزایش رشد ASO، تبلیغات و همینطور تحقیقات بازار است. در واقع ترندیکس یک جعبه ابزار است که به شما کمک میکند بدون پیچیدگی فعالیت های مارکتینگی اپلیکیشن و بازی خودتان را پیش ببرید. شما میتوانید با ثبت نام در ترندیکس بیشتر با ابزارهای آن آشنا شوید.

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید