پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
تبلیغات آنلاین و E-CRM

معرفی ابزار: CRM اورست، نرم‌افزاری برای اتوماسیون مارکتینگ و فروش

زهرا محبی زهرا محبی
11 خرداد 1401
زمان مطالعه: 7 دقیقه
معرفی ابزار: CRM اورست، نرم‌افزاری برای اتوماسیون مارکتینگ و فروش
زمان مطالعه: 6 دقیقه

اورست نرم افزار CRM بر پایه مایکروسافت داینامیکس است. بیش از یک دهه از توسعه این نرم‌افزار می‌گذرد. نرم‌افزار CRM مایکروسافت جزء سه نرم‌افزار برتر دنیاست که به دلیل انعطاف‌پذیری بالای آن و قابلیت تطابقش با کسب‎وکارهای گوناگون، نام آن را داینامیکس نهاده‌اند.

شرکت پرنیان پردازش پارس طی 16 سال اخیر ماژول‌های متنوعی را برای این نرم‌افزار توسعه داده است. در ادامه بخش‌های مهم نرم‌افزار CRM اورست را مرور می‌کنیم.

بخش بندی مشتریان (Segmentation) با نرم‌افزار اورست

بخش‌بندی مشتریان برای بازاریابان حرفه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است. با کمک  «فهرست‌های بازایابی» در نرم‌افزار اورست می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید. هر کاربر، به صورت مجزا می‌تواند فهرست ویژه خود را طراحی کرده و داشته باشد. همچنین، کاربر می‌تواند بر اساس ویژگی‌های مشتریان خود، آن‌ها را بخش‌بندی کند. مثلا همه مشتریان غرب تهران که در یک ماهه اخیر از ما خرید نکرده‌اند می‌تواند یک بخش در این دسته‌بندی باشد.

اتوماسیون بازاریابی با نرم‌افزار اورست 

هنگامی که با شیوه‌های متنوع و از درگاه‌ها یا کانال‌های گوناگون ارتباطات یکپارچه‌ای را با مشتریان بالقوه و بالفعل خود طراحی می‌کنیم، نرخ تبدیل (conversion rate) مطلوب‌تری نیز دریافت خواهیم کرد.

crm اورست

کاری که کاربر می‌تواند با نرم‌افزار اورست انجام دهد این است که به صورت خودکار، زمان‌بندی‌شده یا به صورت دستی، پیام‌های شما را از طریق پیامک‌های هوشمند، ایمیل، واتس‌اپ و تلگرام ارسال کند. شما در واتس‌اپ می‌توانید اقدام به ارسال فایل، متن، لینک یا تصویر نیز کنید. اورست یکی از اولین نرم‌افزارهای ایرانی است که با این تنوع، امکان ارسال پیام هوشمند و اتوماتیک را برای مشتریان ممکن کرده است. برای مشاهده ویدئو اینجا کلیک کنید.

بخوانید  زمان خداحافظی با آمار Open rate در ایمیل فرارسیده

یکپارچه‌سازی سرنخ‌ها یا Leads روی یک پلتفرم

با ایجاد یک وب‌فرم در اورست -به هر شیوه و هر تعداد فیلد دلخواه- می‌توانید تمامی سرنخ‌ها را از پیامک‌های تبلیغی و سایت‌های فروشگاهی گرفته تا صفحات فرود (Landing Pages)، فرم‌های نظرسنجی، شبکه‌های اجتماعی، QR codeهای مندرج در بروشورها و هر جایی که امکان درج لینک را دارد، در نرم افزار CRM اورست جمع‌آوری کنید. این کار باعث می‌شود که پروفایل مشتریان به صورت یکتا تکمیل شده و عملیات فروش و اتوماسیون بازاریابی بدون هزینه و نیروی انسانی اضافه، اجرا و طراحی شود.

در بسیاری از موارد، اطلاعات مشتریان از درگاه‌های متفاوتی دریافت می‌شود. این امر باعث سردرگمی بازاریابان و ارسال چندباره پیام‌ها، و در نهایت نارضایتی مشتریان می‌شود. لازم به ذکر است  که طراحی این وب‌فرم‌ها، بدون دانش برنامه‌نویسی و توسط خود شما امکان‌پذیر است.

طراحی فرآیندهای فروش بدون دانش برنامه‌نویسی

crm اورست

در نرم افزار CRM اورست می‌توانید بی‌نهایت گردش کار ایجاد کنید. کل فرآیند فروش یک استارتاپ یا یک سازمان بزرگ می‌تواند از این طریق طراحی و مستقر شود. مهم‌تر این است که کار شما وابسته به یک متخصص برنامه‌نویس نخواهد بود و هر زمان که نیاز به توسعه یا تغییر در فرآیندها حس شود، می‌توانید بدون دانش برنامه‌نویسی فرآیندها و گردش کار را اصلاح کنید.

اتصال نرم‌افزار CRM اورست به دیگر ابزارهای دیجیتال

با گسترش ابزارهای متنوع دیجیتال مارکتینگ، یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های دیجیتال به یکی از دغدغه‌های مهم مدیران ارشد بازاریابی و صاحبان کسب‌وکار تبدیل شده است. نرم‌افزار اورست علاوه بر کانال‌های ارتباطی فوق، به پنل مدیریت فروشندگان دیجی‌کالا، پنل فروشندگان اسنپ، فروشگاه‌های اینترنتی، نرم‌افزارهای حسابداری، سرویس‌های تلفن اینترنتی VoIP، سرویس ایمیل سازمانی Exchange، SharePoint و دیگر زیرساخت‌های دیجیتال مانند LMS متصل می‌شود. در صورت نیاز به اتصال با دیگر ابزارهای دیجیتال، می‌توانید با همکاران فنی اورست در ارتباط باشید.

crm اورست

قابلیت‌های افزونه دیجی‌کالا در نرم‌افزار اورست

  • قابلیت تعریف نامحدود اکانت دیجی‌کالا در پروفایل محصول
  • قابلیت توزیع خودکار موجودی کالا در بین اکانت‌های دیجی‌کالا و به‌روزرسانی موجودی هر اکانت در دیجی‌کالا
  • قابلیت به‌روزرسانی خودکار موجودی انبار در اکانت‌های دیجی‌کالا به طور روزانه توسط سرویس
  • قابلیت به‌روزرسانی قیمت در اکانت‌های دیجی‌کالا با وارد کردن قیمت کالا به صورت دستی در CRM
  • قابلیت به‌روزرسانی قیمت اکانت‌های دیجی‌کالا توسط فایل اکسل و اعمال جدیدترین قیمت‌ کالاها در CRM
  • قابلیت برنده بای‌باکس کردن محصول در دیجی‌کالا توسط الگوریتم افزونه در CRM: در این روش CRM به طور خودکار قیمت برنده بای‌باکس فروشنده در دیجی‌کالا را دریافت می‌کند و به کاربر CRM درصد سودی را که با کمتر از آن سود می‌توان برنده‌ بای‌باکس شد، نمایش می‌دهد. این کار با در نظر گرفتن قیمت خرید کالا که قبلا در CRM ثبت شده است، انجام می‌شود.
بخوانید  نسخه ۲.۶ گوگل ادز ادیتور عرضه شد: از پشتیبانی CPM تا ایجاد تبلیغات ویدئویی « Multi-asset»

سپس CRM با کاهش تدریجی درصد سود تا رسیدن به درصد سود صفر و به‌روزرسانی قیمت‌های حاصل از درصد سود، تلاش می‌کند تا کالا را در دیجی‌کالا برنده بای‌باکس کند. همچنین در صورتی که کالا برنده بای‌باکس باشد، اینبار CRM با افزایش تدریجی درصد سود تا رسیدن به سقف درصد سود و به‌روزرسانی قیمت‌های حاصل از درصد سود، تلاش می‌کند تا کالا را در دیجی‌کالا به گران‌ترین قیمت برنده‌باکس برساند.

  • ثبت کلیه سفارشات از دیجی‌کالا در CRM:‌ با ثبت خودکار سفارشات SBD در CRM می‌توان اطلاعات مشتریان را در کنار سفارشات آن‌ها نیز در CRM ثبت كرد. از این اطلاعات مشتریان مي‌توان در بازاریابی‌های بعدی و در تعريف کمپین‌های متفاوت در CRM بهره برد.

پیش فاکتور، سفارش و فاکتور در نرم‌افزار CRM اورست

در نرم افزار CRM اورست، برای صدور پیش فاکتور می‌توان به اطلاعات نرم‌افزار حسابداری نیز دسترسی پیدا کرد؛ اطلاعاتی نظیر موجودی کالاها در انبار، مانده حساب، مانده اعتبار مشتری و قیمت کالا در نرم‌افزار حسابداری. سپس با استفاده از این اطلاعات، مي‌توان پیش فاکتور را صادر و آن را در فرمت چاپی دلخواه که توسط کاربر قابل سفارشی‌سازی است، چاپ و برای مشتری ارسال كرد.

crm اورست

با تایید مشتری، پیش فاکتور به سفارش و بعد از تامین کالا یا خدمت مورد نیاز مشتری، به فاکتور نهایی تبدیل می‌شود. نرم افزار CRM اورست امکان اتصال به نرم‌افزارهای حسابداری رایج مانند سپیدار و هوفر را دارد.

امکان سفارشی‌سازی گسترده در نرم‌افزار CRM اورست

با استفاده از قابلیت فرم‌ساز در نرم افزار CRM اورست شما می‌توانید همه فرم‌های موجود در CRM را بنا به نیاز خود سفارشی كرده و یا فرم‌های جدیدی بسازید و از آن‌ها در فرآیند بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش و همچنين فرآیندهای سفارشی مورد نظر خود استفاده کنید. حتي در صورت نداشتن دانش برنامه‌نويسي هم،‌هیچ محدودیتی برای سفارشی‌سازی نرم‌افزار خود نخواهید داشت.

بخوانید  صباویژن کتابچۀ الکترونیکی «تبلیغات خلاقانه: هنر جذب مشتری در بازار رقابتی» را منتشر کرد

برنامه‌یزی ارائه خدمات به مشتریان در نرم‌افزار CRM اورست

crm اورست

تقویم خدمات نرم‌افزار CRM اورست امکان برنامه‌ریزی منابع، زمان‌بندی و نوبت‌دهی را فراهم می‌کند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به مشتریان برای ارائه خدمت یا سرویس نوبت بدهید و برنامه کاری کارشناسان خود را مدیریت کنید.

باشگاه مشتریان اورست: رسیدگی به مشکلات و شکایات مشتریان

مشتریان شما می‎توانند از طریق نرم‌افزار باشگاه مشتریان اورست یا به صورت تلفنی، ایمیلی و…  مشکلات و شکایات خود را با شما مطرح کنند. برای هر مورد در CRM یک پرونده ثبت شده و فرآیند رسیدگی به شکایت شروع مي‌شود. طی این فرآیند، شکایت مشتری بررسی می‌شود و پاسخ مناسب به او منتقل خواهد شد.

امکان ساخت گزارش‌های مدیریتی و اختصاصی

گزارش‌ساز نرم‌افزار اورست می‌تواند هرگونه گزارشی را با هر ترکیبی از موجودیت‌ها (entity) برای شما فراهم کند؛ مثلا سرنخ‌هایی که طی سه ماهه سوم سال گذشته از طریق کمپین تبلیغی ایمیل با ما تماس گرفته‌اند اما اقدام به خرید نکرده‌اند، یا سرنخ‌های تجاری توسط کاربر A که از طریق تبلیغ پیامکی با ما آشنا شده‌اند و فقط محصول B را خریداری کرده‌اند. شما نهایتا می‌توانید با گرفتن خروجی‌های لازم در گزارش‌های خود از این موجودیت‌ها بهره ببرید یا کمپین‌های جدیدی را بر اساس آن‌ها فعال کنید.

امکان ساخت کمپین‌های تبلیغی متنوع

کمپین‌های تبلیغی‌ای که در بازه‌های زمانی مشخص، از طریق درگاه‌های معین، با بودجه‌های خاص و با مدیریت مدیران کمپین مختلف طراحی و اجرا می‌شوند نیاز به دریافت بازخورد و بررسی میزان اثربخشی دارند. تمامی بخش‌های نرم‌افزار CRM اورست ابزارهای لازم برای مدیریت کمپین‌های شما را از برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی گرفته تا پیگیری فروش و تحقق تکرار خرید دارند.

داشبوردهای مدیریتی و اختصاصی

داشبوردهای اطلاعاتی در نرم‌افزار CRM اورست، خلاصه‌ای از اطلاعات ذخیره‌شده در CRM را در قالب نمودارهای گرافیکی و لیست‌های اطلاعاتی در اختیار کاربر قرار می‌دهند که بسته به نقش کاربر می‌تواند متفاوت باشد. همچنین کاربر می‌تواند داشبورد مورد نیاز خودش را بسازد و نمودارها و لیست‌های یادآوری مورد نظر خودش را در آن قرار دهد.

امکان مدیریت اتوماتیک تیم فروش و پشتیبانی

crm اورست

با تقسیم وظایف میان افراد تیم، می‌توان به صورت اتوماتیک سرنخ‌های فروش و پیگیری ارائه خدمات را میان آن‌ها تقسیم کرد؛ به نحوی که هر روز اطلاعات مشتریان هر کاربر در کارتابل وظایف هر کارشناس قرار گیرد و مدیر واحد، امکان رصد پیگیری‌ها را در یک‌ جا داشته باشد.

اورست امکانات و فیچرهای دیگری هم دارد که حین کار با آن، متوجه آن‌ها خواهید شد. در این معرفی ابزار، بخش‌های مهم و تسهیل‌گری که در نرم‌افزار CRM اورست وجود دارند را برشمردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنا شدن با فضای این نرم‌افزار، به سایت اورست سر بزنید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک