پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
تبلیغات آنلاین و E-CRM

سرویس تبلیغاتی VOD کافه بازار؛ رقیبی جدید برای تبلیغات تلویزیونی

سینا فایضی سینا فایضی
19 تیر 1399
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سرویس تبلیغاتی VOD کافه بازار؛ رقیبی جدید برای تبلیغات تلویزیونی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کافه‌بازار دو سالی هست که VOD خود را افتتاح کرده است و چند مدتی قبل همراه با فیلیمو و نماوا با برنامه کلاسیکو عادل فردوسی‌پور را به صحنه VODها آورد و جای پای خود را در کنار دو غول صنعت تلوزیون‌های تعاملی محکم کرد. VOD کافه بازار در ابتدا مدل اشتراکی را پیش گرفته بود اما چند وقتی است که بازار سرویس AVOD خود را افتتاح کرده است. در واقع بازار حالا محتوایی پرمیوم (فیلم، سریال، انیمیشن) مانند فیلیمو و نماوا دارد اما کاربر بابت مشاهده محتوا هزینه پرداخت نمی‌کنذ و درعوض مخاطب تبلیغاتی در میانه‌های محتوا میبیند و جریان درآمدی بازار از سمت تبلیغ دهنده تامین می‌گردد. تبلیغات ویدیویی در بازار در حال حاضر با دو هدف می‌تواند اجرا شود: تبلیغات در راستای نصب اپلیکیشن و تبلیغات در راستای افزایش آگاهی از برند. در تصویر زیر نمونه‌هایی از انواع VODها آمده.

تفاوت بازار با یوتوب و آپارات در چیست؟

ابتدا از VOD بگوییم. VODها یا رسانه‌های تعاملی، سرویس‌های آنلاین پخش محتوای ویدیویی هستند. این سرویس‌ها درحال حاضر محبوب‌ترین بستر تبلیغات ویدیویی و رقیب سرسخت ایستگاه‌های تلویزیونی‌اند. سرویس‌های VOD بر اساس نوع خدمات یا نحوه درآمدزایی به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند. SVOD – AVOD – TVOD. از طریق این لینک می‌توانید بطور مفصل از جزییات انواع VOD آشنا شوید.

VOD بازار از مدل AVOD  نمایش محتوای ویدیویی بهره می‌برد که پیش‌تر در مقاله تبلیغات ویدیویی درمورد آن توضیح داده‌ایم. تفاوت بنیادی بخش ویدئو بازار با پلتفرم‌های دیگر مانند یوتوب در نوع محتوای آن است. در یوتوب و آپارات محتوا توسط کاربر تولید می‌شود و به همین علت نمی‌توان با اطمینان، کیفیت تمامی محتوا را در سطح بالایی ارزیابی کرد. اما در VOD بازار محتوا تماما توسط استودیوهای فیلم، سریال و انیمیشن آماده و عرضه شده‌اند.

سرویس تبلیغاتی VOD کافه بازار؛ رقیبی جدید برای تبلیغات تلویزیونی 1

تبلیغات نصب اپلیکیشن

در این حالت از تبلیغات به لطف ماهیت اپ‌استور بودن بازار، بدون خارج کردن کاربر از محیط پخش ویدئو فرایند نصب اپلیکیشن صورت می‌گیرد. پس از آغاز شدن پخش ویدئو توسط کاربران، تبلیغات ویدیویی به نمایش درمیایند و در همین حین نیز دکمه دعوت به اقدام (CTA) نصب اپلیکیشن در پایین محیط نمایش ویدیو قرار می‌گیرد. با کلیک روی دکمه‌ی نصب اپلیکیشن، پیغامی برای دانلود اپلیکیشن بعد از بسته شدن پلیر ویدیو نمایش داده می‌شود.

بخوانید  وقتی پیامک بازوی برندینگ می‌شود؛ گفتگو با یوسف فراهانی درباره سبک جدید علی‌بابا در بازاریابی پیامکی

و در ادامه پس از خروج کاربر از ویدیو، نصب اپ در پس‌زمینه صورت می‌گیرد. درصورتیکه کاربر علاقه‌ای به دیدن تبلیغ نداشته باشید پس از ۱۰ ثانیه دکمه «رد کردن» نمایش داده می‌شود و کاربر با لمس آن تبلیغ را حذف می‌کند و به تماشای ویدیوی موردنظر ادامه می‌دهد.

در نمایش تبلیغاتی پرفورمنسی، کاربر به صفحه یا لندینگ جدیدی فرستاده نمی‌شود و بدون هیچ‌گونه اختلالی در تجربه‌ تماشای ویدئو، فرایند دانلود و نصب اپلیکیشن صورت می‌گیرد. تبلیغات نصبی بازار از ترکرهای متنوعی پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات در راستای آگاهی از برند

این نوع از تبلیغات مانند نمونه‌های در حال پخش در صداوسیما است و در جهت ایجاد آگاهی میان مخاطبان استفاده می‌شود. مانند بقیه پلتفرم‌ها، بازار نیز آمار و دیتای گسترده‌ای شامل تعداد دفعات بستن ویدیو، تعداد کلیک برروی «رد کردن»، تعداد نمایش و میزان بازدید تبلیغ را دراختیار تبلیغ‌دهنده قرار می‌دهد. این تبلیغات دکمه کال تو اکشن ندارند؛ ولی مثل تبلیغات صداوسیما کال‌تواکشن‌های غیر پرفورمنسی مانند پیامک به شماره‌ا‌ی خاص یا تماس تلفن را می‌توان قرار داد.

به‌‌نقل از مدیرمارکتینگ VOD کافه بازار، درحال‌حاضر هدف‌گذاری براساس ژانر بزرگسال و نوجوان در بخش تبلیغات ویدیویی بازار موجود است و در ماه‌های آتی تارگتینگ براساس بازه‌ی سنی و جنسیت نیز اضافه می‌شود. در تبلیغات نصب اَپ ترکرهای مختلفی از جمله متریکس، چابک، ادتریس و ادجاست پشتیبانی می‌شوند و هزینه نصب براساس نصب ثبت شده توسط ترکر حساب می‌شود. گزارش‌های جامعی نیز شامل تعداد بستن صفحه، نمایش، دفعات رد شدن تبلیغ توسط کاربران، مقدار زمان تماشای تبلیغ نیز دراختیار تبلیغ‌دهنده قرار خواهد گرفت.

بخوانید  زمان خداحافظی با آمار Open rate در ایمیل فرارسیده

چرا باید در AVOD بازار تبلیغات کرد؟

  • مراحل نصب برنامه از طریق تبلیغات ویدیو به دلیل اپ استور بودن بازار بسیار کوتاه تر از رقبا است و فعالیت کاربر را متوقف نمی‌کند.
  • یک میلیون و هشتصد هزار جایگاه تبلیغاتی در بازار وجود دارد که روز به روز بیشتر می‌شود. ظرفیت تبلیغات بیشتری وجود دارد ولی بازار تصمیم گرفته به کاربر خود احترام بگذارد و پخش تبلیغات هدفمند را در دستور کار خود قرار داده است.  
  • بازار تا کتون مشتریان بزرگی چون شمس، کاله، پاپیا، دیوار داشته است.
  • چهل و چهار میلیون کاربر بازار در برنامه بازار به ۱۸ هزار فیلم، سریال، اپیزود دسترسی دارند.

برای تبلیغات در بخش VOD بازار می‌توانید ازطریق آدرس ایمیل avod@cafebazaar.ir با تیم تبلیغات این سرویس در ارتباط باشید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
سینا فایضی
سینا فایضی
یک بازاریاب نیمه هندی که مسئول مدیریت ارتباطات بازاریابی دی‌ام برد است.
نظرات

علی
علی

حالا چقدر از بازار پول گرفتین که دارین این همه مطلب در موردش میذارین؟ 🙂

    هادی مرادی
    هادی مرادی

    کم 🙂